Ik rijd niet veel in mijn C6 benzine (2006, 55.000km), en dat betekent nu een lege accu….net geconstateerd. Hoe kom ik nu zonder een ruit te breken in mijn C6? De achterklep schijnt wel van binnenuit geopend te kunnen worden, dat zal wel moeten, want van buiten kan je hem niet met de sleutel openen. Ik constateer het net, het is nu al laat, dus zelf verder nog geen onderzoek gedaan…morgenavond verder…ik was al bang dat dit ooit ging gebeuren. Hoop dat iemand een goede noodprocedure kent…een hulpauto is geen probleem, maar hoe kom ik in de auto?
De accu is van december 2010, wel snel vind ik. Als ik ermee rijd, rijd ik minstens 40km, dus ook weer niet hele kleine ritten. Ik heb er nu een maand niet in gereden.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
je kan het portier “gewoon” openen. let alleen op dat het daarna niet dichtvalt.
Dan de motorkap openen, pluspool en minpool op zoeken. Nee inderdaad er zit geen accu voorin, maar wel een plus- en een minpool.
Daar spanning op zetten en eventueel starten.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Dank! Lukt het met een 50 ampère accu (naar ik meen, kan ook 44 zijn) van een Clio 1.4 uit ‘92 de C6 te starten denk je?
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Is een nachtje aan de druppellader geen optie?
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als de accu helemaal plat is: Zet de clio er aan vast en laat haar lopen. Probeer iets boven stationair te houden. Zo rustig een paar minuutjes wachten tot de C6 weer wat prik heeft gekregen van de clio dynamo. Dan starten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
oldenhage schreef:je kan het portier “gewoon” openen. let alleen op dat het daarna niet dichtvalt.
Dan de motorkap openen, pluspool en minpool op zoeken. Nee inderdaad er zit geen accu voorin, maar wel een plus- en een minpool.
Daar spanning op zetten en eventueel starten.
Maar hoe zit het dan met het naar beneden gaan van de ruit? Zonder dat die ruit naar beneden gaat krijg je je deur toch niet open. En zonder stroom lijkt mij die ruit niet naar beneden te gaan…
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Openen zonder dat de ruit naar beneden gaat lukt met voorzichtigheid,
dicht doen zal niet lukken zonder de ruit te breken.
Ik kan het pas maandag doen..dan ben ik vrij en kan ik de tijd nemen. Als de auto loopt dan wil ik meteen wegrijden en de accu laten checken en evt een nieuwe laten plaatsen. Mocht het me zelf niet lukken de auto aan de praat te krijgen, dan zal ik de ANWB bellen. Ik stop maar meteen een groot kussen tussen de deur voor ik hem toch per ongeluk dichtgooi. Dank allen!
NB Wat betreft druppellader, de auto staat in een gezamenlijke garage, ik kan hier helaas geen elektriciteit bij de auto krijgen..
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006
- C5 break exclusive
het eerste wat ik zou doen als de clio eraan hangt, is de ruit laten zakken, dan kan dat niet meer fout gaan. Automatisme enzo.
mia macchina è presto per rubare
Ga ik doen. Ik kan er pas ma 10 maart mee aan de slag…..ik hou jullie op de hoogte
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Kijk wel even in je handleiding naar de ramen-procedure!
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Die ligt in de auto.
Gelukkig had ik de handleiding toevallig wel mee naar binnen genomen, dus ik kon me enigszins voorbereiden . De C6 is vandaag toch maar mbv de ANWB gestart. Voor ik het in de gaten had had de ANWB-meneer de deur al geopend, maar dit was geen enkel probleem voor de ruit. Dichtgooien zonder stroom zou niet gekund hebben. Even een ritje via Nieuw Vennep om bij te laden en kennis gemaakt met Johan Oldenhage, fijn bedrijf! De accu lijkt nog goed (ik dacht dec 2010, maar bleek dec 2011 te zijn), een meevaller. De auto had toch net even te lang stil gestaan, langer dan 3 weken schijnt al een probleem te zijn. Daar ik geen stroom bij de auto kan krijgen, zit ik toch te denken bij langere stilstand de accukabel los te halen. Alleen de kofferbak kan ik dan ook niet meer openen. Om de accukabel weer aan te sluiten zal ik dan via de het neerklappen van de achterbank als een slangemens de kabel moeten bereiken….jammer dat de achterbak geen normaal sleutelgat heeft…
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 04-01-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 Hdi Exclusive
Je hebt onder de motorkap ook een punt om de accu af te koppelen (denk er alleen wel aan dat je het portier dichtdoet voor je de stroom afsluit).
Koen
Bedankt voor de tip! Inderdaad, natuurlijk bij de klemmen onder de kap waar de auto door de ANWB mee is gestart, toch? Dat zou wel een stuk handiger zijn Het ging allemaal zo snel dat ik me dat nog niet gerealiseerd had. Snel even kijken..ik ken mijn C6 nog steeds te slecht!
Een aanvullende mogelijkheid is om een extra accu kopen en deze gewoon in huis aan de druppellader te hangen. Dan heb ik altijd capaciteit om een auto te starten. Ik heb namelijk geen electriciteitsspunt in de gezamenlijke garage.