3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
APK en Grote beurt bij Kwikfit & Co
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 22 juli 2004 01:06 PM
  [ # 31 ]
Thierry schreef:

En over een paar jaar roept dan iedereen dat de Bx en XM “opeens” zijn verdwenen uit het straatbeeld, en dat dat zo jammer is. Dan worden ze schaars en de onderdelen ook, en slaat iedere liefhebber zich voor zijn kop dat ie niet een schuur vol goede exemplaren heeft achtergehouden, anwel, de slopen heeft afgestroopt om al het bruikbaars te bewaren.

Tsja…......

  Welke XM voor later?    Very Happy

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 22 juli 2004 01:07 PM
  [ # 32 ]

Goh nooit geweten dat er zo een Citrofiel in haar huisde…

Maaruh waarom koop je dan geen GS voor haar? Jij wilt de Ami niet kwijt?...

De GS is natuurlijk veruit superieur boven de Ami en als je dan toch een Ami6 hebt, is de berline preferable!

Kijk eens op http://www.GS-GSA.org bij de annoces, tenminste als je een beetje sterk in je schoenen staat, anders is het misschien onverstandig.

Thierry

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 juli 2004 01:18 PM
  [ # 33 ]

Ja de 6 berline heb ik ook. De break is haar eerste auto’tje.. Maar als ik een goede GS vind die ook buiten kan slapen….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 27 juli 2004 06:08 PM
  [ # 34 ]
Thierry schreef:

Ze keuren misschien lekke goedkoop, maar ze vinden ook altijd wel wat. Bij voorkeur iets met banden, remmen, uitlaat. (Want dat kunnen ze je dan verkopen.)

Net als Nefkens Utrecht! Officieel Peugeot dealer. Toen ik nog een 106 XSI had probeerden ze alle garantiereparaties nog even in rekening te brengen door de auto af te keuren en dat goedkeuren alleen mogelijk is na 3000 gulden reparatiekosten. Ik heb daar vanaf gezien en de auto elders ingeruild op een Xantia. Daar bleek helemaal niks aan de hand te zijn. Moest Nefkens nog even 225 gulden betalen voor de ‘technische controle’. Ik had er een zaak van willen maken, maar dat is er niet meer van gekomen.

De dealer heeft misschien meer technische kennis in huis, maar ze belazeren je ook waar je bijstaat. Bij Van Oord in Maarssen moest ik hemel en aarde bewegen om gebruik te maken van mijn garantie. Altijd moeilijk doen.

Nu ga ik niet meer naar de dealer, maar naar Citroën-vakgarantie De Vos in Enspijk. Eindelijk geen gelazer meer, maar gewoon eerlijke service, zo lijkt het tot nu.

Aan de meeste Citroëns met hydraulische vering merk je ook direct wanneer die dealer onderhouden is: die zijn stug geveerd. Dealers komen niet verder dan wat olie erbij en als je klaagt, dan worden de bolletjes vervangen. Er wordt nooit gecontroleerd of de veerbollen nog goed zijn. Onder mijn Xantia zat een kapotte, waardoor de rem niet werkt met de motor uit (midden voor bol). Ik heb meerdere malen aan Van Oord aangegeven dat mijn Xantia niet fijn reed (trillen en stug): ‘hoort zo meneer!’ Mooi niet, de bollen waren nog maar half onder druk. Over Van Oord kan ik uren doorgaan: uitlaat, remmen, banden… Onze huidige XM is ook dealer-onderhouden door de vorige eigenaar: hij rijdt dan ook niet zoals een Citroën hoort te rijden! Maandag a.s. naar Chyparse, dan weten we weer hoe het moet.

Dealer of kwikfit: je wordt overal een poot uitgedraaid.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
xantippe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007

- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Gepost: 27 juli 2004 10:22 PM
  [ # 35 ]

Ach….het staat leuk bij inruil of particuliere doorverkoop…..“Altijd dealer onderhouden”.

Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit

Vorige

Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart

Profiel  
 
Reinier27
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 05-08-2004

Gepost: 21 augustus 2004 09:40 PM
  [ # 36 ]

Kwik fit

Ik heb mijn zx ook ooit eens naar de Kwik fit gebracht. Er was een nieuwe stofhoes voor het rechter voorwiel nodig. Dat hebben zij ook vervangen. Na 2 maanden klonk er ineens een vreemde tik bij het insturen van een bocht. Dit was ook te voelen in het stuur. Eenmaal bij de garage bleek dat de stofhoes was bevestigd met een tie-rib!!!! Dit hoort met een speciaal klemmetje bevestigd te zijn. Gevolg: stofhoes losgeschoten waardoor de homokineet stuk ging. Vervanging van de aandrijfas was nodig. Hetzelfde met de montage van een nieuwe uitlaat. Was niet goed gebeurd waardoor het begon te rammelen.
Voor mij geen Kwik Fit meer. Misschien is dit een uitzondering, maar het Kwik Fit personeel heeft vaak niet de algemene kennis dat bij het onderhoud van een auto nodig is. Wil je je auto dus goed onderhouden dan kun je je auto beter naar een BETROUWBARE garage brengen met deskundig personeel. Kwik Fit is goedkoop, maar zoals bekend is dat vaak duurkoop!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 augustus 2004 11:42 PM
  [ # 37 ]

Ik heb m’n hoezen ook met tie-rips vast hoor, werkt okee !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 24 augustus 2004 12:44 AM
  [ # 38 ]
Thierry schreef:

Kijk eens op http://www.GS-GSA.org bij de annoces, tenminste als je een beetje sterk in je schoenen staat, anders is het misschien onverstandig.

Zeer sterk offtopic: dat heb ik gedaan en ik verkeer nu in staat van opperste verwarring Confused  Shocked  Shocked  Confused
Ik dacht dat ik sterk in mijn schoenen stond, maar moest me beheersen om niet meteen in de Xantia te stappen en naar Frankrijk te rijden om een GSA te scoren Confused
.....
Ok, terug naar het onderwerp. Ik ben nu weer een beetje rustig Confused
Dankjewel, Thierry Wink

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 augustus 2004 04:45 AM
  [ # 39 ]

Ik heb mijn zx ook ooit eens naar de Kwik fit gebracht. Er was een nieuwe stofhoes voor het rechter voorwiel nodig. Dat hebben zij ook vervangen. Na 2 maanden klonk er ineens een vreemde tik bij het insturen van een bocht. Dit was ook te voelen in het stuur. Eenmaal bij de garage bleek dat de stofhoes was bevestigd met een tie-rib!!!! Dit hoort met een speciaal klemmetje bevestigd te zijn.

Ik leer steeds weer nieuwe dingen hier, ik wist niet eens dat Kwikfit ook stofhoezen deed Shocked

Bij van PTC van Kleef in Delft zeiden ze tegen mij dat ze die hoes konden vervangen voor € 68. Nou zijn het best aardige gasten daar bij van Kleef, maar ik heb toch € 100 betaald en het door een Citroen Specialist laten doen. Die heeft immers meer verstand van Citroens.
Zie ook: http://www.citroen-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=1568

Volgens het Haynes boek moet de hoes inderdaad met een speciaal (metalen) klemmetje bevestigd worden.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 september 2004 02:12 AM
  [ # 40 ]

Het begint te rommelen tussen de dealers en Kwikfit over de uitgevoerde grote beurten. Ik had al een vaag vermoeden dat vroeg of laat zoiets zou gebeuren.

Zie: http://www.nu.nl/news.jsp?n=404786&c=37

DEN HAAG - Het autoservicebedrijf Kwik-Fit levert slechts half werk als het een grote beurt uitvoert. Een aantal essentiële onderdelen wordt niet gedaan, waardoor klanten later mogelijk met een kapotte auto zitten.

“Het bedrijf misleidt de klanten”, zei M. Huisman, secretaris van de Nederlandse Dealer Associatië (NDA), donderdag. Hij baseert zich op onderzoek van een onafhankelijk bureau.


Paniek

Kwik-Fit ontkent de beschuldigingen met kracht en spreekt van stemmingmakerij. “Er is paniek uitgebroken onder de dealers, omdat wij zo goedkoop grote beurten uitvoeren”, zei retaildirecteur J. van der Marel. Volgens hem doet de kwaliteit van Kwik-Fit niet onder voor die van de dealers.

De NDA liet het onderzoek naar de grote beurten van Kwik-Fit uitvoeren na klachten uit de branche. Het bureau stuurde een aantal auto’s langs vestigingen van de onderneming. Daaruit kwam volgens Huisman naar voren dat de garages volgens een controlelijst werken, waarop een aantal belangrijke punten ontbreken.

Zo werd in twee gevallen de distributieriem niet gecontroleerd, hoewel deze wel vervangen moesten worden, aldus Huisman. Ook verving Kwik-Fit volgens de NDA de rem- en koelvloeistof niet en het keek de airconditioning niet na. Huisman: “Kwik-Fit voert deze dingen niet uit, omdat ze anders niet zo goedkoop kunnen werken.”

Onmogelijk

Van der Marel van Kwik-Fit stelt dat het onmogelijk is de distributieriem te controleren. Volgens hem doen dealerbedrijven dat ook niet. Slechts enkele filialen hebben toestemming om de airconditioning na te kijken. “Daar zijn erg strenge regels aan verbonden.” De rem- en koelvloeistof wordt volgens de directeur wel vervangen als dat moet.

Kwik-Fit overweegt juridische stappen tegen de NDA te ondernemen om een rectificatie af te dwingen.

Profiel  
 
Ventora
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 24-09-2004

Gepost: 15 oktober 2004 01:16 PM
  [ # 41 ]

Ik heb ook slechte ervaringen met KWIK SHIT.
Nadat ik een oliewissel heb gedaan of laten doen, geef ik t oliefilter een merkteken zoals een kras of deuk.
Onlangs reed ik voorbij een KWIK SHIT en dacht joh ik kan wel eens even de olie en filter laten vervangen dan zit ik niet met oude olie thuis lekker makkelijk. Zo gezegd zo gedaan. ( dacht ik )
De monteur was klaar ( dacht ie ) en ik neem even een kijkje voordat de brug naar beneden ging en wat zien we daar…..m`n oude filter met deuk, ik moet wel zeggen dat die monteur goed kan poetsen, maar verwisselen van een filter was blijkbaar teveel werk.
Na een hoop blablabla, toch een ander filter en weer andere olie ( de goedkoopste rommel die er bestaat) en geen kosten.
En uiteraard waren volgens kwikshit mn banden niet meer goed, de wagen werd zonder vragen even op remtestbank gezet met als resultaat dat de remmen rondom slecht waren, de uitlaat was lek << t eindsierstuk zat een beetje los >> ect ect .

Nu heb ik bij een vriend van mij de olie laten verversen hij gebruikt Kendall olie. Gelijk de bakolie ook maar even gedaan.

Keuringen verzorgt hij ook middels een “mobiele keurmeester”.
Die meneer komt langs met zn wagentje vol apparatuur en kijkt jouw wagen na. Hij maakt een lijstje van wat er allemaal eventueel aan mankeert.
Vervolgens meld hij de wagen niet af. Waneer je de reparaties hebt gedaan of laten doen kijkt de keurmeester alleen die punten nog even na ( vaak vraagt hij alleen ” is alles gedaan?”) en meld vervolgens de wagen af bij rdw.

Het lijkt allemaal een beetje alsof er gesjoemeld word als je dit allemaal leest, maar ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is. De stelling bij hun is “het moet gewoon allemaal goed”.

Citroën BX TZI 1.9 / 4 cilinder 1990.
Ford Mustang II ghia 5.0/V8 1976

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 15 oktober 2004 01:23 PM
  [ # 42 ]

Kwikfit SUCKS!!!!

Mijn vader heeft de BX (welke ik van hem overgekocht heb) laten maken daar…. ten eerste kregen we een stel banden welke na 3000 km al versleten waren… ten tweede bleken ze een immitatie uitlaat geplaatst te hebben waardoor m’n auto schokte als een gek, nu ik een sportdemper heb rijd hij perfecto… ten derde hadden ze bij het aanbrengen van een nieuwe remschijf achter, de lagers naar de knoppen geholpen waardoor er een nieuwe lager op moest….. Nooit meer kwik-fit Evil or Very Mad

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 oktober 2004 12:58 AM
  [ # 43 ]

Ik heb ook een keer gelazer gehad tijdens een olie wissel bij mijn Suzuki Swift, ik werkte toen bij een bedrijf in Delft naast de Kwikfit. Dezelfde avond kijk ik even onder de motorkap en zie het oude originele Suzuki filter zitten Shocked  , Bij mijn weten monteert Kwikfit goedkope Fram filters, dus de volgende ochtend even terug. De leipe (leerling?)monteur die de olie wissel had uitgevoerd werd erop aangesproken door de chef. Hij bleef volhouden dat hij het olie filter had verwisseld, maar kon het originele oude filter niet verklaren. Dan begint hij in de prullenbak naast de brug waar mijn auto de dag eerder stond te graaien en vist een doosje van een oliefilter op. Hij wilde zeggen kijk dit is het oude filter, maar er bleek een nieuw filter in te zitten, een type dat geschikt was voor mijn auto. Hij had dus wel een nieuw filter gepakt maar het oude er niet afgehaald en dus het doosje met het nieuwe filter weggegooid in de veronderstelling dat daar het oude filter inzat.

Het valt nog mee dat hij niet de oude olie weer heeft teruggegooid in de motor Rolling Eyes

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 17 oktober 2004 04:41 AM
  [ # 44 ]

Met Kwik-fit heb ik redelijk goede ervaringen, het enige nadeel van de dependance in Maastricht is dat ze daar een keurmeester hebben die véél te goed is. Als die je auto gekeurd heeft en zegt dat `t goed is geloof me maar dan is ie goed, nadeel is wel dat als er iets niet klopt hij dit dan ook meteen uithaalt.
Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben met het kiezen van een bedrijf voor reparaties/onderhoud van je lieveling. Ik heb al bij een dealer gestaan (Daihatsu….gezondheid!...Dank je) waar ik de schokdempers achter liet vervangen. De (oudere) monteur probeerde ze ervan onderaf in te zetten en baalde toen ie in de gaten kreeg dat z`n armen te kort waren om de boel vast te zetten, heb hem maar ff geholpen de arme ziel. Laughing
Mijn instelling is dat als een reparatie/onderhoud niet door mezelf gedaan kan worden ik erop sta dat ik aanwezig ben als men aan mijn auto sleutelt.
Twee voordelen; ik leer en ik controleer.
Lees het topic “Lang leve de USA…NIET” maar eens.

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 oktober 2004 05:05 PM
  [ # 45 ]

Ja er zitten wel goed monteurs bij de Kwikfit, het prutwerk wat daar word gedaan, word door jonge (leerling) monteurs gedaan is mijn ervaring. Op zich niet erg die lui moeten het ook leren, maar als iemand het ook controleer of ze het goed gedaan hebben voordat ze de auto aan de klant teruggeven.

Ik breng mijn auto voor onderhoud en reparatie naar een Specialist in Krimpen aan de IJssel en ik ben tevreden over deze garage. Ze doen geen overbodige dingen aankaarten of repareren, de vervangen onderdelen bewaren ze ook zodat de klant het eventueel kan zien wat er aan mankeerde.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook