Hoi
Daarnet eens terug geweest om meer info in te winnen. Het gaat dus om een ‘gewone’ 20 RE met bouwjaar 1981. Kmstand weet hij niet precies aangezien deze maar 5 cijfers heeft, staat nu op 56000. Maar kan even goed 156000 zijn. Hij komt van de eerste eigenaar en die had meerdere klassiekers. Deze kwam enkel buiten bij mooi weer en staat dus nog perfect!
De vorige eigenaar heeft bumpers, gril, volledig interieur etc veranderd naar het GTI model.
Hij is gekeurd voor verkoop (als gewoon voertuig) en heeft geen opmerkingen.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Van serie 1 “omgekat” naar serie 2 dus.
Dan zijn dus ook de voorschermen vervangen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wees hier voorzichtig mee!
Een CX 20 RE bestond in 81 nog niet, er kan dus met chassisnrs gerommeld zijn. Kan dus problemen opleveren bij de APK…
Ik begrijp dat er wel weer een serie 1 interieur in zit?
Dan zou het kunnen dat er “upgrade” plaatwerk opgezet is. Ik dacht dat dan vaak nog wel de serie 1 achterschermen bleven zitten, dat zou je dan dus wel zien.
Arjan Verkade schreef:Wees hier voorzichtig mee!
Een CX 20 RE bestond in 81 nog niet, er kan dus met chassisnrs gerommeld zijn. Kan dus problemen opleveren bij de APK…Ik begrijp dat er wel weer een serie 1 interieur in zit?
Dan zou het kunnen dat er “upgrade” plaatwerk opgezet is. Ik dacht dat dan vaak nog wel de serie 1 achterschermen bleven zitten, dat zou je dan dus wel zien.
Cx reflex/athéna is toch gemaakt in 1980-1981??












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, maar dat is geen CX 20 RE, dat is namelijk altijd een serie 2. Leverbaar vanaf eind 85.
Wat voor klokkenspel heeft het dash?
Rolklokken of gewone km teller met een naald.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Paar foto’s zou handig zijn
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bij het eerste bericht zaten oorspronkelijk foto’s, waar zijn die gebleven?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:Bij het eerste bericht zaten oorspronkelijk foto’s, waar zijn die gebleven?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wat ik ervan kan zien is de ombouw,als het een ombouw is zeer netjes gedaan.
Let vooral op het schuifdak,( roest)
Dorpel kappen eraf,voetenkuip controleren,en het onderstel.
Succes VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Serie 1 interieur met serie 2 exterieur dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Serie 2 uiterlijk, incl de achterschermen, spiegels, deurstrips, bumpers, grille en dorpelkappen.
Serie 1 dash, met rolklokken, stuur, satellieten.














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een soort Kelly dus, een bouwpakket…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Een soort Kelly dus, een bouwpakket…
Niks mis mee toch
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
en ik zou heel goed uitkijken!
als die auto uit 81 in 86 “opgewaardeerd” is, was de auto toen dus al minimaal 5 jaar oud.
ik kan me niet voorstellen dat dat destijds de moeite waard was om zoveel werk aan te doen.
misschien als al het blik rondom toch al stuk was door ??? en de eigenaar er zelf nog iets bijgedaan heeft, maar anders geloof ik niet.
ik geloof zelf meer in een na 85 er die wat ouder moest lijken om het bouwjaar geloofwaardig te maken.
maar hoeft natuurlijk niet.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Maar wel een ratjetoe. Serie 1/ serie 2. Ik zie wat Pallas / GTI in het interieur. 2 liter? In ‘81 een Reflex of Athéna.
Er zijn denk ik genoeg CX-en te koop met minder vraagtekens. Toch?
Of je moet dit speciaal mooi vinden.