Totaal aantal Berichten: 106
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
de oude heb ik niet meer die is binnen voor schroot.
Ik probeer het op deze die er nu op zit.
Met de andere citroen’s heb ik dat niet voor dat de remmen jaarlijks vast gaan zitten
Beetje remmenvet gebruiken bij het monteren komt er geen roest tussen de rubbers.
Noemen ze ATE vet (in tube’s te koop)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Zitten de zuigers dan vast of glijdt het juk niet meer soepel?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 106
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
vandaag zuiger uitgehaald netjes gemaakt en inderdaad zoals paso schrijft wat ate vet en alles werkt weer,terug geweest naar de keuring ,daar was het ook in orde de c15 kan weer een jaartje mee
bedankt voor de reacties
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gefeliciteerd
Na een dikke 2 jaar, hetzelfde… “nieuwe” remklauw rechts vooraan vast.
De cilinder ging makkelijk terug maar de klauw zelf wou niet meer terug bewegen over de geleiders/pennen.
De onderste geleider waar het vet was opgedroogd en wat roest zat binnen in de bus onder het rubberen stopje, helemaal uitgekuist zodat het harde/droge vet en de roest volledig verwijderd was en opnieuw “gewoon” vet ingedaan. Ook wat vet bij de andere geleiders gedaan.
Alles loopt nu terug normaal.
Wat ik niet wist en pas nu op het net zie is dat je hiervoor eigenlijk remmenvet moet gebruiken, oa voor de hoge temperaturen.
Ga het boeltje regelmatig nakijken in de nabije toekomst…
Maar kan het volgens jullie kwaad dat ik voor de geleiders gewoon vet heb gebruikt?
Aan de blokken en de pennetjes heb ik kopervet gebruikt.
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Kopervet, of moderner keramisch vet voorkomt dit inderdaad… Alle metaal gevat in aluminium heeft baat bij een likje kopervet.
Ik gebruik bijvoorbeeld bij het vervangen van een waterpomp van een 11RE altijd een likje kopervet bij de boutjes die de pomphuizen bijeen klemmen. Glijstangetjes van remklauwen dus ook.
écht remmenvet is overigens voor de cups.