4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Aankoopadvies Citroën CX
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 19 februari 2014 11:25 AM
  [ # 46 ]

Geen roest aan het schuifdak. Die gleuf zag er wat roestig uit (van die brokkeltjes), maar zeker geen hardnekkige roest.

O, alleen wat brokkelroest. Niks aan de hand. Wink
En verder zegt de bondige analyse van Rens alles. Laten staan en een CX zoeken die niet van de mitsen en maren aan elkaar hangt. Er is echt wel een andere tweeliter (zonder schuifdak) te vinden.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 19 februari 2014 11:36 AM
  [ # 47 ]

Ik begrijp de achterdocht van de CX-liefhebbers heel erg goed (ik vind het zelfs redelijk normaal), maar ik las vanmorgen bij mijn koffie in dit draadje dat de wagen gekeurd is voor verkoop en gekeurd is als gewone wagen.

De Belgische keuring voor verkoop is niet om mee te lachen. Alles, maar dan ook echt alles wordt bekeken en beoordeeld. Tot zelfs of er al dan niet een gevarendriehoek in de auto ligt wordt mee in het rapport gezet. Blijkbaar is de wagen zonder opmerkingen door de keuring gekomen, wat een mooi resultaat is.

Volgens mij is het in Belgie zelfs niet mogelijk om met chassisnummers te prutsen, aangezien sinds 1968 elke wagen over een gelijkvormigheidsattest van de fabrikant zelf moet beschikken, dus alles moet overeenkomen met in dat attest staat (van kleurcode tot zelfs bandenmaat). Ik zou het in elk geval niet riskeren om hier met chassisnummers te spelen.

Als je een mooie CX wilt, zonder meer, denk ik dat deze zeker een leuke is. Als je een mooie, 100% originele CX wilt zou ik hem laten staan. Het is maar wat je wil natuurlijk. Smile

Groeten
Matthias

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 19 februari 2014 11:40 AM
  [ # 48 ]

Ook de niet-purist zou zich niettemin zorgen moeten maken om dat brokkeldakje.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 19 februari 2014 11:44 AM
  [ # 49 ]

Ook als je gewoon een CX wilt? Om er nog enkele jaren mee te rijden?

Ik snap het volledig, maar de wagen is al gekeurd voor verkoop. Dus de Belgische autokeuring had geen argwaan bij de chassisnummer van deze wagen of bij het brokkeldak. En die gasten zullen dat ook gezien hebben!


Groeten
Matthias

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 februari 2014 11:55 AM
  [ # 50 ]

Daar vind ik hem te duur voor….
Een beetje een nette GTi/Pallas kost 3 tot 5.

Waarom zou je dit betalen voor een verbouwde 20 Reflex?

Een nog even doorrijdt CX kost 1500 ofzo.

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 19 februari 2014 12:01 PM
  [ # 51 ]

Hoi Dimitri,
Ik vind deze wagen er op de foto’s werkelijk prach-tig uitzien! Ik heb het draadje snel doorgelezen maar zie nog steeds geen vraagprijs staan, weet je die al? Voor 1000 of 2000 euro zou ik de gok wel wagen, als die Belgische keuring inderdaad grondig is en de auto ook in levende lijve goed rijdt en er goed uitziet. Maar ook ik ben achterdochtig, ik zie echt wel een ‘klus CX’ op de foto’s staan (want: serie 1 interieur, serie 2 exterieur, dealer-ombouw vond alleen plaats als de dealer in 85 en 86 nog voorraad had staan en die met het ‘oude uiterlijk’ niet meer kon slijten dus ik kan me niet voorstellen dat deze 81-er een dealer-ombouw heeft ondergaan) en zelfs als ze erg netjes is dan is het toch ‘maar’ een 20 RE. Niets mis mee, heerlijke motor en snel genoeg, maar deze modellen hebben gewoon een lagere waarde dan luxere CX-en en CX-en met grotere motoren.

Tot slot het schuifdak, dat zou voor mij de reden zijn om deze CX te laten staan, zelfs als er NUL roest te zien was. Zoek maar eens verder op het forum, die dingen gaan roesten, ze gaan snel roesten, en binnen een jaar of twee heb je midden in een bocht een plas water op schoot, ik garandeer het je! Mijn CX heeft een daktransplantatie ondergaan en is daarna helemaal overgespoten, dat is de enige manier om echt van het probleem af te zijn - en je kunt je voorstellen wat dat kost. ‘alleen wat brokkelroest’, ik weet wat je bedoelt en hoe het er uit ziet, maar het probleem wordt sneller groter dan je denkt.

...dan nog zou je tot aankoop kunnen overgaan (ik weet hoe het is als je je zinnen eenmaal hebt gezet op een auto, dan WIL je hem gewoon en kan het je niet meer zoveel schelen wat de nadelen zijn) maar ik zou er zeker niet heel veel geld aan spenderen als ik jou was.

Sterkte met de beslissing!
Jaco

Profiel  
 
Irtimid
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 13-02-2014

Gepost: 19 februari 2014 04:02 PM
  [ # 52 ]

Thanks! Toch enkele mensen die wat positief reageren.

Waarom de vorige eigenaar deze heeft laten ombouwen weet ik ook niet.. Jullie zeggen wel dat er andere cx’en te koop staan voor minder geld of dezelfde prijs die het meer waard zijn. Maar ik als ik het internet afschuim zie ik toch niet veel potentiële wagens die ik zou kopen. Veel zonder lederen interieur en/of een lelijk kleur. En de prestiges zijn meestal nog een stukje duurder.
+ begin maar eens een cx naar uw goesting te zoeken in België. Veel aanbod is er niet, en extra uitgaven doen om ééntje te halen in Nederland of Frankrijk zie ik niet zitten.

Deze zit rond de 2500 euro, heb nog geen bod gedaan erop. Want jullie doen mij hard twijfelen.
Het schuifdak ziet er echt nog goed uit. Ook heb ik totaal niet de intentie om er veel mee te rijden en al zeker niet in de regen. Daarenboven zal hij altijd goed kunnen slapen in mijn garage.
Jullie zeggen ook dat roest de grootste boosdoener is, maar deze heeft nergens roest te bespeuren. Dat is toch wel zeer positief zeker! Ook de motor ziet er nog quasi perfect uit en hij draait als een naaimachinetje.

Wij hebben nog een oude mini cooper staan. Deze is omgebouwd naar de mini cooper S. Oké die gaat nooit een waarde hebben van een originele cooper S, maar het is vooral de bedoeling om plezier aan de wagen te hebben en geen geld te verliezen bij verkoop.


Grt
Dimitri

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 19 februari 2014 04:29 PM
  [ # 54 ]

Dat van het aanbod CX’en in Belgie klopt! Smile

Als je echt een CX wilt voor relatief weinig, zou ik deze nemen. Hij is mss niet helemaal origineel, maar wel mooi. Als het een origineel Belgische wagen is zou ik me ook geen zorgen maken over chassisnummers, door het gelijkvormigheidsattest. En als hij ingevoerd is al helemaal niet, omdat je dat dan in het land van herkomst moet aanvragen en als er dan iets niet klopt zie je het meteen! Ze moeten dan al met attesten en nummers geprutst hebben.

Het dakraam, bekijk het nog eens goed, zou ik zeggen. En volg dan je gevoel. Volgens mij is het een fijne CX! Maar ik ken er dan ook niet veel van. Smile


Groeten
Matthias.

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 19 februari 2014 04:52 PM
  [ # 55 ]
Arjan Verkade schreef:

In dezelfde prijsklasse maar dan echte GTi’s:

Serie 1:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m776614569-citroen-cx-25-gti-1985.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Serie 2:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m778539625-citroen-cx-2-5-gti.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr


Hier moet je dan wel weer 300-400 euro bijrekenen om hem tot hier te krijgen en hier op de weg te krijgen. Plus 2-3 weken geduld om het papierwerk in orde te krijgen. Ik heb mijn 2 wagens ingevoerd vanuit Nederland, en dat zijn ook de enige 2 die ik ooit zal ingevoerd hebben! Smile

 

Groeten
Matthias

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 19 februari 2014 05:00 PM
  [ # 56 ]
Irtimid schreef:

Thanks! Toch enkele mensen die wat positief reageren.
Grt
Dimitri

En de rest geeft gewoon realistisch advies, gebaseerd op hun kennis eigen ervaring, conform gevraagd in de openingspost.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 februari 2014 06:39 PM
  [ # 57 ]
MatthiasM schreef:
Arjan Verkade schreef:

In dezelfde prijsklasse maar dan echte GTi’s:

Serie 1:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m776614569-citroen-cx-25-gti-1985.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Serie 2:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m778539625-citroen-cx-2-5-gti.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr


Hier moet je dan wel weer 300-400 euro bijrekenen om hem tot hier te krijgen en hier op de weg te krijgen. Plus 2-3 weken geduld om het papierwerk in orde te krijgen. Ik heb mijn 2 wagens ingevoerd vanuit Nederland, en dat zijn ook de enige 2 die ik ooit zal ingevoerd hebben! Smile

 

Groeten
Matthias

Oké tijd is idd het belangrijkste, als 2-3 weken teveel is kan je beter de eerste beste CX kopen die je tegen het lijft loopt. Vooral niet verder kijken en alle mankementen negeren en vooral de verkoper op zijn blauwe ogen vertrouwen.

Ik betaal maar al te graag 300-400 meer voor een goede CX dan 1 waar meer werk aan zit.

Realistisch gezien moet je gewoon minimaal 2000 Euro achter de hand houden voor reparaties en verborgen mankementen.
Het zou kunnen dat je de helft maar nodig heb dan heb je mazzel. Maar het kan zonder problemen meer worden.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 februari 2014 06:53 PM
  [ # 58 ]
Sable Doré schreef:
Irtimid schreef:

Thanks! Toch enkele mensen die wat positief reageren.
Grt
Dimitri

En de rest geeft gewoon realistisch advies, gebaseerd op hun kennis eigen ervaring, conform gevraagd in de openingspost.

very good

Het enige wat we willen is dat je na je aankoop ook positief blijft.
En inderdaad succes met de aankoop,want ben inmiddels wel benieuwd naar meer foto’s.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Irtimid
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 13-02-2014

Gepost: 19 februari 2014 08:15 PM
  [ # 59 ]
MatthiasM schreef:
Arjan Verkade schreef:

In dezelfde prijsklasse maar dan echte GTi’s:

Serie 1:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m776614569-citroen-cx-25-gti-1985.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Serie 2:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m778539625-citroen-cx-2-5-gti.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr


Hier moet je dan wel weer 300-400 euro bijrekenen om hem tot hier te krijgen en hier op de weg te krijgen. Plus 2-3 weken geduld om het papierwerk in orde te krijgen. Ik heb mijn 2 wagens ingevoerd vanuit Nederland, en dat zijn ook de enige 2 die ik ooit zal ingevoerd hebben! Smile

 

Groeten
Matthias

Om hier even op te reageren.

Mijn mini cooper S komt uit Nederland, tegen dat hij hier door de technische keuring was in Belgie.
Was ik heel veel tijd kwijt + heel veel geld.
Want hij moet 100% origineel zijn zoals hij in 89 uit de fabriek is gerold.
En als ze 1 iets vinden die niet klopt met de papieren, motornr, chassirnr.. Dan mag je auto bij het oud ijzer zetten of terug verkopen aan een buitenlander.

En de homologatie(papierwerk, GVA) die achter de technische keuring gebeurt is al sinds september aan de gang, we zijn ondertussen Februari.

Dus een buitenlandse auto ouder dan 98 die zal ik niet snel meer kopen.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 20 februari 2014 12:02 AM
  [ # 60 ]

geen idee hoe dat in belgie gaat met de keuringen, en hoe het daar gaat met de diesels.
maar ik weet zeker dat er in nederland nog wel belgische diesel cx en staan die met de nieuwe nederlandse regelgeving best weer terug kunnen.

ik heb ook nog wel een leuke belgische limousine voor je, mijn bedoeling was zoiets als dit http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/221217/ maar wegens te weinig tijd en teveel projecten mag hij ook wel weer terug.
echt nog niet perfect, maar wel origineel en ook perfect te maken.
je bent dan als je klaar bent wel een beetje meer kwijt dan 2500.

maar er zijn er echt meer, in nederland met belgisch kenteken, of in belgie zelf

en als laatste : geloof (de meesten van) ons of laat eens iemand die je kent je hele topic lezen en vraag dan of je de cx moet kopen of niet.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook