Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Deze unit is net als de vdLaan en rootselaar een mechanisch vervroegde unit die elektronisch de bobine stuurt. Het grote verschil is dat er een oplossing is voor het zog. gebit. Dat maakt deze unit voor de IE veel beter dan alles tot nu toe. De 123 is voor de IE ook onbetrouwbaar gebleken. Nog afgezien van de hitte problemen…
Verder gaat de prijs waarschijnlijk zeer concurrerend worden….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi!
We horen vast snel of het bevalt.
Wat ik van deze en gene deskundologen heb begrepen, is dat je vanwege de 90 graden V6 odd fire motor een asymmetrische PRV verdelerkap moet toepassen als je één bobine wil hebben. Met een originele kap moet je werken met twee bobines, zoals Lumination doet. De ontsteking werkt dan alsof het om twee drie cilinders gaat die om de beurt een vonk krijgen, 60-60-60-60-60-60 graden. Werk je met één bobine dan moet er dus een asymmetrische kap op zitten met 45-75-45-75-45-75 graden.
Zo te zien op de foto, lijkt het erop dat Titus een verdeler met maar één bobine-aansluiting heeft toegepast terwijl de kap symmetrisch is. Interessant te weten te komen hoe Titus dit heeft opgelost. Of neemt dit systeem genoegen met een minder goed getimede vonk? Dat zal toch niet! Als dat toch zo is, dan zou Titus wellicht de suggestie kunnen krijgen om een PRV kap te gaan toepassen of wat anders hierop te verzinnen. Want op zich is het natuurlijk iets leuks, een goeie ontsteking die scherp geprijsd is. Ik hoop echt dat dit het Ei van Columbus is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De lip op de rotor is veel breder dan op een PRV kap. Daarom werkt het.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
BTW die dubbele bobine is er omdat die oude bobines vroeger de korte oplaadtijd van de odd fire bij hoge toerentallen niet trokken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou dat ding met die verdeelkap op walter zijn testbank willen zien voor ik overtuigd ben dat het werkt met die brede lip.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dan moeten we dat doen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Goed plan, ik zorg voor bier!
gr Mark
Ik ben ook zeer benieuwd.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik voel een meeting opkomen ......
Wie gaat er zo een Buick kap open zagen ???
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Bestelnummer van de kap? zal ik eens kijken
gr Mark
Ik wil ook wel informeren naar de kap. Is het gewoon een standaard buick 6 kap?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dit is de data:
Distributor Cap and Rotor: 1967 Buick Special w/225 C.I.D. odd-fire V6; 1967-1971 Jeep CJ6 w/225 C.I.D. odd-fire V6 (e.g. Standard DR442; Borg Warner C175)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heb mijn leverancier al gevraagd of hij hier voldoende gegevens aan heeft, wordt vervolgd…
gr Mark
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd!
Mijn Laubtec deed het in ieder geval prima op de testbank (totdat de bobine plofte).
Maar goed, dan heb je nog geen injectiepunten en wel een dure kap.
Goed dat er langzaam meer alternatieven komen!