















Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Zelfs het motornummer moet kloppen? Tjongejonge, rare jongens die Belgen














Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Irtimid schreef:
Om hier even op te reageren.
Mijn mini cooper S komt uit Nederland, tegen dat hij hier door de technische keuring was in Belgie.
Was ik heel veel tijd kwijt + heel veel geld.
Want hij moet 100% origineel zijn zoals hij in 89 uit de fabriek is gerold.
En als ze 1 iets vinden die niet klopt met de papieren, motornr, chassirnr.. Dan mag je auto bij het oud ijzer zetten of terug verkopen aan een buitenlander.En de homologatie(papierwerk, GVA) die achter de technische keuring gebeurt is al sinds september aan de gang, we zijn ondertussen Februari.
Dus een buitenlandse auto ouder dan 98 die zal ik niet snel meer kopen.
Graag wil ik hier ook even op reageren.
Een van origine buitenland auto invoeren in Belgiê heb ik zelf ook gedaan, ik heb toen geluk gehad na de invoer keuring heeft het wel geteld 7 dagen geduurd voor het inorde was.
Daar moet ik wel bij vertellen dat dit dankzij de station chef van het betreffende keuringsstation is dat dit zo extreem snel is verlopen.
Destijds was ik ook lid van verschillende Citroën-clubs en de ervaringen van andere liefhebbers met invoeren waren allemaal zeer slecht wachtijden van een half jaar en meer.
Een auto zonder Europees gelijkvormigheidsattest invoeren in België raad ik iedereen dan ook af.
Om die reden ben ik meer dan een jaar op zoek geweest naar een mooie Xantia benzine break in Belgiê was dat redelijk hopeloos om vinden, in Nederland zijn deze er met grote getallen.
Maar invoeren dat zie ik niet meer zitten.
Wat betreft de CX die je op het oog hebt:
-Niet origineel en serieus aan gemorreld waardoor deze in mijn ervaring ook weinig waarde heeft bij de liefhebbers.
Schuifdak = laten staan.
-hier heb je gegarandeerd grote miserie mee schuifdak zonder roest bestaat niet.
-als je een CX met schuifdak koopt moet je rekening houden dat vroeg of laat het dak getransplanteerd moet worden of dat de CX gesloopt zal worden, Ik heb verschillende CX’en gehad met schuifdak en ook meerdere keren zelf een dak transplantatie uitgevoerd.
Als je geduld hebt en goed rond kijkt in belgië eventueel via een club geraak je zeker aan een beter en origineler exemplaar voor het zelfde geld.
Succes!
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Om jullie een idee te geven; het interieur ziet er min of meer uit zoals deze cx: http://www.doro.nl/th_portfolio/citroen-cx-2400gti/#!prettyPhoto
Alledrie zijn cx’en zijn even proper, wel origineel en jonger, maar zijn prijzen liggen wel een stuk hoger..





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Dit is misschien toeval, maar hier heb ik nog zo’n geval van een Citroen CX GTI 120000 km 1983 met een S2 jasje en wordt omgebouwd.
Of ze moeten zich ook vergist hebben in het jaar

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Misschien te achterhalen obv de afgiftedatum van het Franse kenteken? Er is een site waarop dit per kentekenreeks is bijgehouden maar ik kan em niet vinden.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
TRSarno schreef:Of ze moeten zich ook vergist hebben in het jaar
Lijkt me waarschijnlijk…
Serie 2 interieur en extrieur, meeste GTi kenmerken zijn gewoon aanwezig.
ik heb ook verschillende wagens ingevoerd in belgie, nu is er ook verschil waar je dat doet. Maar ik vond het in Alken keurig gaan, het voordeel is daar dat je ook gelijk je kentekenplaat kan krijgen, dat lukt in Geel bevoorbeeld niet. Zorg er wel voor dat je wagen helemaal in orde is want hij wordt 2x gekeurd. Je kan via internet snel en makelijk een afspraak maken.
Goede raad is voorraad