87 van de 127
« Eerste  < Vorige 85 86 87 88 89 Volgende >  Laatste »
   
La SM de Bogarde
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 februari 2014 10:09 PM
  [ # 1291 ]

Deze unit is net als de vdLaan en rootselaar een mechanisch vervroegde unit die elektronisch de bobine stuurt. Het grote verschil is dat er een oplossing is voor het zog. gebit. Dat maakt deze unit voor de IE veel beter dan alles tot nu toe. De 123 is voor de IE ook onbetrouwbaar gebleken. Nog afgezien van de hitte problemen…
Verder gaat de prijs waarschijnlijk zeer concurrerend worden….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 februari 2014 10:18 PM
  [ # 1292 ]
Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 20 februari 2014 10:49 AM
  [ # 1293 ]

Wat ik van deze en gene deskundologen heb begrepen, is dat je vanwege de 90 graden V6 odd fire motor een asymmetrische PRV verdelerkap moet toepassen als je één bobine wil hebben. Met een originele kap moet je werken met twee bobines, zoals Lumination doet. De ontsteking werkt dan alsof het om twee drie cilinders gaat die om de beurt een vonk krijgen, 60-60-60-60-60-60 graden. Werk je met één bobine dan moet er dus een asymmetrische kap op zitten met 45-75-45-75-45-75 graden.

Zo te zien op de foto, lijkt het erop dat Titus een verdeler met maar één bobine-aansluiting heeft toegepast terwijl de kap symmetrisch is. Interessant te weten te komen hoe Titus dit heeft opgelost. Of neemt dit systeem genoegen met een minder goed getimede vonk? Dat zal toch niet! Als dat toch zo is, dan zou Titus wellicht de suggestie kunnen krijgen om een PRV kap te gaan toepassen of wat anders hierop te verzinnen. Want op zich is het natuurlijk iets leuks, een goeie ontsteking die scherp geprijsd is. Ik hoop echt dat dit het Ei van Columbus is.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 februari 2014 10:50 AM
  [ # 1294 ]

De lip op de rotor is veel breder dan op een PRV kap. Daarom werkt het.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 februari 2014 12:30 PM
  [ # 1295 ]

BTW die dubbele bobine is er omdat die oude bobines vroeger de korte oplaadtijd van de odd fire bij hoge toerentallen niet trokken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 februari 2014 12:52 PM
  [ # 1296 ]

Ik zou dat ding met die verdeelkap op walter zijn testbank willen zien voor ik overtuigd ben dat het werkt met die brede lip.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 februari 2014 01:11 PM
  [ # 1297 ]

Dan moeten we dat doen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 20 februari 2014 01:17 PM
  [ # 1298 ]

Goed plan, ik zorg voor bier!

gr Mark

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 20 februari 2014 11:47 PM
  [ # 1299 ]

Ik ben ook zeer benieuwd.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 21 februari 2014 12:13 AM
  [ # 1300 ]

Ik voel een meeting opkomen ......

Wie gaat er zo een Buick kap open zagen ???

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 21 februari 2014 06:43 AM
  [ # 1301 ]

Bestelnummer van de kap? zal ik eens kijken

gr Mark

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 21 februari 2014 11:27 AM
  [ # 1302 ]

Ik wil ook wel informeren naar de kap. Is het gewoon een standaard buick 6 kap?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 februari 2014 12:42 PM
  [ # 1303 ]

Dit is de data:

Distributor Cap and Rotor: 1967 Buick Special w/225 C.I.D. odd-fire V6; 1967-1971 Jeep CJ6 w/225 C.I.D. odd-fire V6 (e.g. Standard DR442; Borg Warner C175)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 21 februari 2014 01:33 PM
  [ # 1304 ]

Heb mijn leverancier al gevraagd of hij hier voldoende gegevens aan heeft, wordt vervolgd…

gr Mark

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 21 februari 2014 11:14 PM
  [ # 1305 ]

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd!

Mijn Laubtec deed het in ieder geval prima op de testbank (totdat de bobine plofte). Smile
Maar goed, dan heb je nog geen injectiepunten en wel een dure kap.

Goed dat er langzaam meer alternatieven komen!

Profiel  
 
 
87 van de 127
« Eerste  < Vorige 85 86 87 88 89 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook