Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het is aan te raden om de hele set ineens te vervangen: plaat, drukgroep, druklager en het messing busje in het vliegwiel. Zal ergens in de buurt van €150,- zitten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
En….. vergeet het prise-as keerringetje in het vliegwiel niet!!!
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Heerlijk! Vanavond de valeo koppelingsset opgehaald en er direct opgezet! Binnenkort kan de motor er weer in, kinnebakje en lampenframe er weer voor, en rijden maar!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Update
De motor hangt er weer in! Nu alles weer aansluiten en de T-mof vervangen. Hoe zet je zo’n mof er weer in?
Dan kinnebakje etc er weer aan en naar de voorkeuring van de APK.
Heb nu vakantie, dus verwacht dinsdag klaar te zijn!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Da’s niks ingewikkelds. Hij zit origineel vast met ligarex-bandjes maar niet al te brede slangenklemmen werken net zo goed.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Op de motor zit een weber carburateur, deze wil ik vervangen naar een solex, omdat de gaskabel bijv te kort is bij de weber. Kan ik die zomaar uitwisselen zonder problemen met de motor?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Uitwisselen is, motorisch gezien, geen probleem. Mits je de goede carburateur hebt natuurlijk. Het spruitstuk is echter wel anders, dus dat moet je mee vervangen.
Het is volgens mij makkelijker om een andere gaskabel te regelen + de houder met kabelgeleider die bij een Weber hoort. Dat zijn geen zeldzame onderdelen ofzo.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Webers zijn gemakkelijker in onderhoud.
Een solex goed afstellen is een drama.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vanderiet schreef:Op de motor zit een weber carburateur, deze wil ik vervangen naar een solex
Nee, dat wil je écht niet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013
- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
De wissel in de andere richting lijkt me meer voor te komen! Ik ben zelf van plan om een Weber in de GS te zetten!
Groeten
Matthias
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Als de motor goed loopt met een Solex, dan lekker laten zitten. Maar mochten zich problemen voordoen, dan wisselen voor een Weber. Bespaart je dan een hoop problemen. Ombouw is vrij eenvoudig te doen. Onder een Weber zit wel een andere hotspot, op de Weber zit een andere haakse mof en de gaskabel van een solex is te kort.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ga vandaag de gaskabels omwisselen, is dit een klusje waar ik nog op dingen moet letten?
eerst laat ik die weber wel zitten, daar liep pekeltje anders altijd goed mee, en lekker stationair!
toch gek dat de beige nooit goed startte en Pekeltje na een maand stilstaan gewoon lekker liep!
ik ben alleen vergeten hoe ik de bobine weer moet aansluiten, ik heb de bobine gewoon laten hangen en alleen losgehaald wat los moest. waar moeten draadjes aangesloten op de motor? ben op dit moment aan ‘t lezen in de vraagbaak, dus kom het nog wel tegen hoop ik.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Altijd fotootjes maken voordat je draden losmaakt waar je je later in kunt vergissen.
Het slechte starten na lang stilstaan komt waarschijnlijk niet door de carburateur maar door een poreuze brandstofpomp, dan zakt de benzine terug naar de tank én heeft de pomp (veel) meer slagen nodig om aanwezige lucht uit de leiding te zuigen. Te krappe of te ruime elektrode-afstand van de bougies kan ook tot moeilijker koud starten leiden.
Na wat simpel afregelen vond ik dat blokje van ‘t beige beestje trouwens mooi lopen met die Solex. Zolang ze niet versleten zijn doen die dingen het ook gewoon goed.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Let op, de bobine kan zomaar 180 graden gedraaid in de steun zitten hé.. dus misschien kan midfriesland ook even vermelden waar de grijze en witte draadjes op moeten? Min, of plus op de bobine?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Da’s een goeie. Links is rup, rechts is +.
De twee groene draden aan de rechter kant zijn bij Lies rood en zwart trouwens…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30