18 van de 19
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 Volgende > 
   
Onderhoud 2500 injectie systeem
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 februari 2014 07:17 PM
  [ # 257 ]

Vorige week nieuwe bougiekabels en nieuwe bobines erin gezet: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200673/P1230/

Dit is zeker te merken, de motor lijkt beter op te pakken.

Bij koude motor, starten en lopen (deed die altijd wel). Loopt dan eigenlijk voor een koud blok best netjes.
Alleen als ik daarna weg wil rijden bokt de motor enorm…
De enige manier om 10 a 15 km per uur te rijden is koppeling intrappen en maar wat laten rollen.
Als de motor paar min gelopen heeft is dit veel minder.

Als ik de motor start bij een half warm blok dan loopt die wat laag in de toeren stationair. Dat is na een stukje rijden ook zo weer weg.

Het viel me ook op dat er lichte schokjes te waarnemen zijn bij flink accelereren.

Waar zou dit in kunnen zitten?

Bougies zelf? (Max 8 maanden oud. Maar ik heb op het moment eigenlijk geen idee of die elektrode afstand goed staat)
Koude startklep achterop het blok heb ik wel eens getest, die werkte doen goed. Ging helemaal dicht. (kan stuk gegaan zijn in de tussentijd)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 februari 2014 08:37 PM
  [ # 258 ]

Je hebt je stationeer toerental denk ik te ver terug gedraaid.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 februari 2014 08:53 PM
  [ # 259 ]

Nee, het was daarvoor ook al Wink
Ik hoopte dat het flinke bokken door nieuwe kabels en bobines opgelost zou zijn, maar helaas niet. Het geeft wel verbetering, maar niet op dit punt.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 februari 2014 09:04 PM
  [ # 260 ]

Je LMM ?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 februari 2014 09:22 PM
  [ # 261 ]

Die heb ik een paar weken geleden nog gewisseld en afgesteld, probleem bleef hetzelfde.
Vorige week bij een warme motor de afstelling nogmaals gecontroleerd.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 22 februari 2014 09:34 PM
  [ # 262 ]

bobine?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 februari 2014 09:47 PM
  [ # 263 ]
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 februari 2014 11:35 PM
  [ # 264 ]

Bij mijn auto is het bokken op lage toeren opeens verdwenen met de nieuwe bougiekabels - ik had twee roestende stekker-verbindingen in twee afzonderlijke bougiekabels. Eentje bij een bobine. Eentje bij een bougie. Maar aangezien die van jou nu net vervangen zijn levert dat dus geen tip op. ‘t Klinkt eigenlijk alsof je alle verdachten al een keer bent nagegaan. Heel suf alle ondergeschikte stekkertjes nog een keer nalopen?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 februari 2014 11:44 PM
  [ # 265 ]

Wat ik vooral vreemd vind is dat het vrij extreem is bij een koude motor en later veel minder.
Ik weet oom niet zeker of ik het moet zoeken in de vonk of valse lucht bijvoorbeeld.

Ik weet ook niet meer sinds wanneer het is… Een jaar geleden was het er nog niet.

Misschien de bougies er maar eens uit halen. Wat was het ook alweer? 0.8 of 0.9 mm ofzo?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 februari 2014 11:47 PM
  [ # 266 ]

Meten is weten. Dus, sensorwaarden opzoeken in het boek en de sensoren meten bij koude en warme motor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 februari 2014 09:44 AM
  [ # 267 ]

Maar welke sensoren dan?

De LMM is 2x gewisseld.
Bij de BDP sensor verwacht ik andere problemen, start verder ook prima.
Met de Olie temp/druksensor doet de ECU volgens mij niets mee.

Dan houd ik alleen de KVS sensor nog over. Hier doet de ECU ook echt wat mee.
Voor wat het waard is, op het display werkt de sensor goed. Koude motor is - - en bij 50 begint die op te tellen.

Of mis ik nog iets?

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 23 februari 2014 12:21 PM
  [ # 268 ]

Ja. Want de KVS-sensor voor het display is een andere dan die voor de injectie.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 23 februari 2014 02:01 PM
  [ # 269 ]
Arjan Verkade schreef:

Wat ik vooral vreemd vind is dat het vrij extreem is bij een koude motor en later veel minder.
Ik weet oom niet zeker of ik het moet zoeken in de vonk of valse lucht bijvoorbeeld.

Ik weet ook niet meer sinds wanneer het is… Een jaar geleden was het er nog niet.

Misschien de bougies er maar eens uit halen. Wat was het ook alweer? 0.8 of 0.9 mm ofzo?

met koude motor is het mengsel te arm.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 februari 2014 02:07 PM
  [ # 270 ]

welke is ook al weer welke ? er zitten er 2 achter op de kop….

idd mengsel toch te arm…. ?

en dan valse lucht inlaat traject, en stekker verbindingen controleren…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
18 van de 19
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook