Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
... Dus de teller is nu voorbij de 230.000 gekropen. Nog iets minder dan 10k km te gaan (een kleine 4 maanden met mijn woon/werkafstanden) en dan moet la dame verte plaats gemaakt hebben voor (liefst) een C5 Tourer 2.0 HDi.
Met andere woorden: Deze altijd-dealer-onderhouden Xsara Coupé VTR komt te koop te staan. Bij deze alvast de aankondiging. De auto gaat nog niet op de CiFo marktplaats, maar lezers kunnen hun interesse (als die er is) wel alvast kenbaar maken.
Deze Xsara Phase II is van januari 2001. Wij hebben haar aangeschaft met 79k km op de teller in november 2008. bij 132k km ging er LPG G3 in van BRC (inclusief een Flashlube kleppensmering systeem) en ze heeft vrijwel uitsluitend snelwegkilometers gemaakt. Interieur is altijd rookvrij geweest en ziet er prima uit. Gebreken? De airco is lek. Er is sprake van een paar (3) deuken en/of krassen (puur cosmetisch, niets structureels). Anderhalf jaar geleden is er nog een nieuwe midden/einddemper onder gegaan en een nieuwe accu erin. Tegen de tijd dat ze echt te koop staat zal ze opnieuw een 120k km beurt (distributieriem) moeten krijgen. De remblokken zijn dan waarschijnlijk ook aan vervanging toe. De audio is af-fabriek standaard met ingebouwde tweeters.
Bij de auto zit ook een set winterbanden en het originele reservewiel dat, door inbouw van de LPG ringtank, niet meer mee kon. Het bandenreparatieschuimsetje krijgt de toekomstige koper er bij. (Er vanuit gaande dat de nieuwe C5 een reservewiel heeft.)
Deze post is vooral therapeutisch voor mezelf, ik zal deze auto gaan missen. Dus laat ik alvast maar een voorschot nemen. Ergens eind februari zal het ongeveer gedaan zijn, afhankelijk van wat ik op Gaspedaal.nl of Autoscout24.nl ga vinden als opvolger.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Sterkte.
Je gaat bij voorbaat de rouwfase al in..
Tsja… Ik lever dingen in, ik krijg er andere dingen voor terug.
Nu 109 pk volgens fabrieksopgave, op 1150 kg. Op LPG is dat eerder 95. Straks 163 pk op 1630 kg. De 0-100 sprint zal ietsje sneller worden. Nu rij ik in een verkapte Peugeot (want geen veerbollen) en gezien het occasion aanbod zal de opvolger-C5 waarschijnlijk ook conventioneel geveerd zijn. Er komt een versnelling bij, er komt weer een werkende airco voor terug. En ik krijg er wel een gaaf stuurwiel met niet meedraaiend centraal deel. Actieradius gaat van 470-520 km op 41 liter LPG naar 1100-1300 km op 71 liter diesel.
Het is lang niet allemaal leuk: Verzekering en wegenbelasting gaan flink omhoog. Mijn brandstofkosten per km blijven ongeveer gelijk, en het service interval gaat van 20k km naar 30k km. Maar het belangrijkste is dat ik straks meer ruimte en 2 deuren erbij heb.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Kleine update, nu met nog ongeveer 11 weken te gaan.
De plannen zijn “gedownsized” van een C5 Tourer naar een C4. Allemaal leuk en aardig, maar ongeveer €100/maand hogere kosten is iets dat we op zich prima kunnen trekken, alleen is het nu financieel verstandiger om iets meer op Safe te spelen.
234.500 km en tellende…
... En daar staat ze dan, naast haar opvolger.
Komende vrijdag wordt een Mativoire metallic C4 1.6 HDi uit 2011 met 73k km op de teller, Ligne Business, bij ons afgeleverd.
Een collega op werk heeft interesse getoond in la Dame Verte, en dat is een Citrofiel, dus als dat door zou gaan dan komt ze ook na mij in goede handen.
Dus… Stan ( http://www.citroen-forum.nl/forums/leden/2426/ ) neemt zaterdagochtend de Groene Dame mee. Dat betekent dat ik vrijdagmiddag de laatste kilometers in onze Xsara zal gaan maken.
Zaterdagochtend dan nog even de auto ontruimen, alle opbergvakjes controleren, het reservewiel in de kofferbak leggen, enzovoorts, en dan is het Adieu.
Mijn treurnis zal van korte duur zijn, want er staat vanaf morgen een 2011 C4 Ligne Business 1.6 HDi ter vervanging.
... Morgen wordt ze opgehaald…
Dus, deze “view” is nu verleden tijd.
Ik kon de lensbaby (speciaal soort lens) ook even niet laten liggen:
Dat ze maar een goeie nieuwe eigenaar mag krijgen.