Ik kan het niet vinden in het fora hoe het nu zit bij de benzine motor en dan in mijn geval een 1.4 benzine (C4 uit 2007)
Bij welke km-stand is het verstandig om alles te vervangen?
Ik heb gehoord bij 120000km maar klopt dit ook?
C4 1.4 16V Coupe Ligne Seduction 2007 (verkocht)
C3 1.6eHDI Airdream Dynamique 2011 (verkocht)
C3 1.0 puretech 68 2014
DS3 1.6BlueHdi 100 2015
ik heb hem laten vervangen bij de grote beurt bij 100.000 km ( C4 1.6 16v ). ik rij per jaar 20.000 km dus heb niet de gok genomen om het een jaar later te laten doen.
maar het schijnt dat het met het belasten van de moter te maken heeft, trekhaak en vele korte afstanden, dan adviseren ze om niet tot 120.000 km te wachten want als de riem knapt zijn de kosten vele malen groter.
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Ik heb t laten doen bij 110.000 , en een beetje rondbellen voor de prijs doet wonderen , er was een dealer die 1050 vroeg , ik heb t zelfde voor ong een derde daarvan laten doen. en ja daar zal alles bij .
Mich
was de prijs inclusief spanrol en waterpomp ?
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
saxodriver85 schreef:en ja daar zal alles bij .
dat was héél goedkoop Mich
kun je zien wat er voor winsten op gemaakt worden door garagehouders / dealers
bij mij was het 650 euro ......ook incl alles
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Het was bij een specialist met een loods en 2 bruggen , doet ook circuit autos enzo . Voornamelijk PSA autos .
Weet perfect wat ie doet en kan goed aan zn onderdelen komen .
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 18-01-2013
- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
1000 euro voor een distributieriem te laten vervangen ???
3 vragen dan :
1) Is er dan zo een verschil tussen een riem vervangen bij een benzine ivg met een diesel ?
2) Was dit in Nederland en leggen ze er dan een gouden riem op ?
3) Rekenen ze bij citroen dan zo door , heb bij mijne vectra twee keer een riem , spanrol en waterpomp laten vervangen.
Was max 250 euro kwijt.
Nu , moet wel zeggen : Bij een officiele dealer betaal je je blauw voor originele stukken die van een ander merk (even goed) merkelijk goedkoper zijn.
Waarom wordt het advies dat Citroen zelf geeft niet aangehouden?
Deze schrijven voor: 150.000km of 10jaar bij normaal gebruikt.
Bij extra zware belasting is het advies 120.000km of 10jaar.
Dan kan je, ja afvragen: ” wat is normaal gebruik?”.
Dat is niet de straatstenen of het asfalt uit de grond trekken bij het stoplicht, of de caravan in tweeën trekken bij het wegrijden, of de 30 korte ritjes maken naar de bakker die op de hoek zit.
Daarnaast is de getanderiem leverancier ook een leverancier van VW. Deze riemen gaan wel 180.000 tot 240.000 km mee. Betalen ze bij citroen minder?
Wat ik jammer vind is, dat bijna geen monteur de beschermkap even demonteert om de riem te inspecteren.
Nee, we kijken naar de km stand en adviseren aan de hand van de stand om de riem te vervangen.
En als laatste: €1050,-???? Voor het vervangen van een getanderiem is niet normaal.
Net een prijs opgave gehad: €400,- dat is inclusief: getanderiem, multiriem, pomp, spanrol, koelvloeistof en arbeidsloon. Die van mij staat 136.890km, vandaar de opgave. Kan ik vast sparen. Is misschien niet de goedkoopste, maar zeker niet de duurste.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik mis de waterpomp in dat laatste lijstje….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik met “pomp” bedoel ik de waterpomp. Of mis ik nog een pomp?
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 18-01-2013
- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
Oke , 400 is al wat logischer.
Dacht al dat ze bij Citroen misschien vergulde riemen gebruiken ...