











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vorige week nieuwe bougiekabels en nieuwe bobines erin gezet: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200673/P1230/
Dit is zeker te merken, de motor lijkt beter op te pakken.
Bij koude motor, starten en lopen (deed die altijd wel). Loopt dan eigenlijk voor een koud blok best netjes.
Alleen als ik daarna weg wil rijden bokt de motor enorm…
De enige manier om 10 a 15 km per uur te rijden is koppeling intrappen en maar wat laten rollen.
Als de motor paar min gelopen heeft is dit veel minder.
Als ik de motor start bij een half warm blok dan loopt die wat laag in de toeren stationair. Dat is na een stukje rijden ook zo weer weg.
Het viel me ook op dat er lichte schokjes te waarnemen zijn bij flink accelereren.
Waar zou dit in kunnen zitten?
Bougies zelf? (Max 8 maanden oud. Maar ik heb op het moment eigenlijk geen idee of die elektrode afstand goed staat)
Koude startklep achterop het blok heb ik wel eens getest, die werkte doen goed. Ging helemaal dicht. (kan stuk gegaan zijn in de tussentijd)




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je hebt je stationeer toerental denk ik te ver terug gedraaid.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee, het was daarvoor ook al
Ik hoopte dat het flinke bokken door nieuwe kabels en bobines opgelost zou zijn, maar helaas niet. Het geeft wel verbetering, maar niet op dit punt.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je LMM ?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die heb ik een paar weken geleden nog gewisseld en afgesteld, probleem bleef hetzelfde.
Vorige week bij een warme motor de afstelling nogmaals gecontroleerd.
bobine?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vorige week 2 hagelnieuwe erop gezet


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij mijn auto is het bokken op lage toeren opeens verdwenen met de nieuwe bougiekabels - ik had twee roestende stekker-verbindingen in twee afzonderlijke bougiekabels. Eentje bij een bobine. Eentje bij een bougie. Maar aangezien die van jou nu net vervangen zijn levert dat dus geen tip op. ‘t Klinkt eigenlijk alsof je alle verdachten al een keer bent nagegaan. Heel suf alle ondergeschikte stekkertjes nog een keer nalopen?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat ik vooral vreemd vind is dat het vrij extreem is bij een koude motor en later veel minder.
Ik weet oom niet zeker of ik het moet zoeken in de vonk of valse lucht bijvoorbeeld.
Ik weet ook niet meer sinds wanneer het is… Een jaar geleden was het er nog niet.
Misschien de bougies er maar eens uit halen. Wat was het ook alweer? 0.8 of 0.9 mm ofzo?














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Meten is weten. Dus, sensorwaarden opzoeken in het boek en de sensoren meten bij koude en warme motor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Maar welke sensoren dan?
De LMM is 2x gewisseld.
Bij de BDP sensor verwacht ik andere problemen, start verder ook prima.
Met de Olie temp/druksensor doet de ECU volgens mij niets mee.
Dan houd ik alleen de KVS sensor nog over. Hier doet de ECU ook echt wat mee.
Voor wat het waard is, op het display werkt de sensor goed. Koude motor is - - en bij 50 begint die op te tellen.
Of mis ik nog iets?
Ja. Want de KVS-sensor voor het display is een andere dan die voor de injectie.
Gutta cavat lapidem…
Arjan Verkade schreef:Wat ik vooral vreemd vind is dat het vrij extreem is bij een koude motor en later veel minder.
Ik weet oom niet zeker of ik het moet zoeken in de vonk of valse lucht bijvoorbeeld.Ik weet ook niet meer sinds wanneer het is… Een jaar geleden was het er nog niet.
Misschien de bougies er maar eens uit halen. Wat was het ook alweer? 0.8 of 0.9 mm ofzo?
met koude motor is het mengsel te arm.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
welke is ook al weer welke ? er zitten er 2 achter op de kop….
idd mengsel toch te arm…. ?
en dan valse lucht inlaat traject, en stekker verbindingen controleren…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje