22 van de 26
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
demuywo’s DSpecial: nieuw stuurhuis etc…
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 februari 2014 09:02 PM
  [ # 316 ]

Verkeerde peilstok ??

Kan je aardig mee de mist in gaan cool smile

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 23 februari 2014 09:55 PM
  [ # 317 ]

Zijn er verschillende pijlstokken voor korte slag DS motoren?
Het kan ook zijn dat de auto niet helemaal recht stond en daarom niet alle olie er uit gelopen is. Veel gemaakte fout.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 23 februari 2014 10:03 PM
  [ # 318 ]

Auto stond voor en achter op blokken, dus op het zicht pas. Heeft ook meer dan een uur uitgelekt. Peilstok lijkt me wel juist, maar goed, na het eerste ritje eens peilen, dan zien we wel. Maar met 5 liter stond hij dus een cm boven het maximum.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 februari 2014 10:46 PM
  [ # 319 ]

Het aanslagrubbertje op de peilstok kan naar boven geschoven zijn, dan meet je dieper in het carter: het lijkt dus dat er te veel in zit.

knuffel

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 maart 2014 10:24 PM
  [ # 320 ]

Zo, lekzak zit er weer op, kogelhoesje ook maar vernieuwd (wat een vettig glibberig gedoe toch telkens weer om dat op zijn plaats te krijgen) en dan nog het flexibel stuk uitlaat vooraan. Nuja, ik ben daar eigenlijk niet aan begonnen… er zit er nu één op die wat lijkt op die van een CX, dus een stuk buis, dan een verdikking een een soort gevlochten staal en dan weer buis. Wat ik heb is gewoon een buis die in de midden precies wat gekarteld is. Na enig opzoekwerk blijkt die laatste de ‘originele’ te zijn, en de ander een nieuwer type wat ook past? Klopt mijn gezwans? (ik wou de boel niet openschijven vooraleer ik zeker wist dat ik wel de juiste had).

Dus in afwachting daarvan heeft ze zondag even het zonnetje gezien, even warm gekregen en wat verse benzine en kilometers voor de kiezen gekregen.

Moet ik die dwarse tussendemper wat lossen om het nieuwe stuk ertussen te krijgen?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 maart 2014 10:35 PM
  [ # 321 ]

En nog een foto van de oude lekzak (let erop dat ie verkeerd gemonteerd werd!) en een sfeerfoto van de smalle maar droge ‘werkplaats’ Wink

Afbeelding Bijlagen
SDC10003.jpgSDC10005.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 19 maart 2014 10:46 PM
  [ # 322 ]

In het mooie weekend zondag ll een goeie 100km gereden met de DS. Zalig! En nog 4 andere DS’en tegengekomen! Het lente-weer zeker Wink

Ongeveer halfwege begon er een geklop… vooraan? achteraan? Het ging steeds luider en was snelheidsafhankelijk. Na goed luisteren kwam het van achteren. Even gestopt, bil eraf waar ik aan lekzak gewerkt had, niets te zien… wielop eraf, moeren even aanspannen, JA, dat was het dus. Het was niet veel, maar genoeg om het wiel te doen slaan blijkbaar. Gelukkig was het maar dat Smile

Oja, oliepeil blijft goed, en ze is weer lekvrij als ze ergens ‘ligt’ Wink

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 19 maart 2014 11:36 PM
  [ # 323 ]
demuywo schreef:

er zit er nu één op die wat lijkt op die van een CX, dus een stuk buis, dan een verdikking een een soort gevlochten staal en dan weer buis. Wat ik heb is gewoon een buis die in de midden precies wat gekarteld is. Na enig opzoekwerk blijkt die laatste de ‘originele’ te zijn, en de ander een nieuwer type wat ook past? Klopt mijn gezwans? (ik wou de boel niet openschijven vooraleer ik zeker wist dat ik wel de juiste had).

Volgens de ds-garage bij mij op de hoek passen die stalen gevlochten versies nauwelijks.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 maart 2014 12:26 AM
  [ # 324 ]

Dat nieuwe type flex pijp heeft inderdaad vaak een slechte passing, maar gaat echt veeeel langer mee.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 21 maart 2014 12:09 AM
  [ # 325 ]

Ik heb destijds voor de Dame Blanche zo’n gevlochten pijp besteld. Ook omdat mij toen verteld werd dat deze veel langer meegaan, terwijl ze nauwelijks meer kosten dan de originele flex pijp.
Het enige dat ik hoefde te doen, is de maat opnemen en het flex stuk enkele centimeters inkorten met de slijptol. Daarna paste het perfect. Ik heb er vervolgens mee gereden totdat ik de Dame Blanche verkocht.
Ga je voor de lange duur, dan kun je naar mijn mening beter de gevlochten variant nemen. Wel even vooraf inkorten dus.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 21 maart 2014 11:49 AM
  [ # 326 ]

Is de gevlochten dan niet veel dikker zodat deze tegen de bodem aankomt?

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 21 maart 2014 11:53 AM
  [ # 327 ]

Ja zoiets dacht ik ook. Klappert deze niet tegen de bodem in sommige gevallen?

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 21 maart 2014 12:16 PM
  [ # 328 ]

Heb het ooit bij een DS gezien dat deze tegen de bodem aan zat waar door het aardig ging roken doordat de bodemlaag begon te smelten.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2014 12:37 PM
  [ # 329 ]

Ik had een gevlochten RVS flex. Prima pasform en levenslange garantie. Zat niet tegen de bodem…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 21 maart 2014 12:39 PM
  [ # 330 ]

Jep, maar de rvs variant schijnt anders te zijn.

Profiel  
 
 
22 van de 26
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook