super.alexander schreef:Ik bedoel eigenlijk de remzuigers O-ringen, ik denk dat er wel een passende voor te vinden is geschikt voor LHM.
Bedankt allemaal voor de reacties
Alex
mag ik de diameters ?
ik heb nog wat overjarige Citro spullen liggen, mischien kan ik een passend setje voor je gefixed krijgen.
mvgr wupke:die wel eens wat opkoopt…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Weet datdeze ombouw al dikwijls gedaan is , dus moet alles wel te vinden zijn .
walter
Meten is weten , gissen is missen
Persoonlijk vind ik dat een LHS DS LHS zou moeten blijven.
Alleen al het geweldige veergenot zou voor mij de doorslag geven.
Ombouwen kan natuurlijk altijd, maar waarom vervang je de LHS niet gewoon netjes elk jaar?
Mijn 59er ID is ook nog een LHS wagen met de remcilinder met het buffer potje.
Elk jaar vervang ik de LHS en ik heb er nooit problemen mee.
Als ik er 2500km per jaar mee rijd dan is het veel.
Ajeto!!!
mike schreef:Persoonlijk vind ik dat een LHS DS LHS zou moeten blijven.
Alleen al het geweldige veergenot zou voor mij de doorslag geven.
Ombouwen kan natuurlijk altijd, maar waarom vervang je de LHS niet gewoon netjes elk jaar?
Mijn 59er ID is ook nog een LHS wagen met de remcilinder met het buffer potje.
Elk jaar vervang ik de LHS en ik heb er nooit problemen mee.
Als ik er 2500km per jaar mee rijd dan is het veel.
Ik twijfel steeds meer over een eventuele ombouw, ik zie de oude ID/DSen het liefst origineel dus ook met het LHS systeem. Ik hoop alleen dat alle LHS delen nog verkrijgbaar zijn. Bedankt voor jullie reacties!
MVG Alex
Neem eens contact op met Citrotech die kunnen je verder helpen.
Ajeto!!!
Hallo.
Ikzelf heb gekozen om m’n ‘62r wel om te bouwen naar LHM, en dit enkel om geen problemen te hebben met lekkages en betaalbare/vindbare spare parts. De auto rijdt dagelijksen doe ongeveer 15 dKm/jaar.
Maarrr, ik heb de auto helemaal omgebouwd!
‘62r gekocht samen met een totaal verroeste ‘72r (Dspecial).
Dan de oudste kompleet gestript van hydrauliek, motor, achterarmen, etc etc.. het chassis opgelast en dan de hele zooi van de ‘72r er in gebouwd.
De adders onder het gras:
klein addertje aan het hydraulich scharnierpunt aan de achterpoot, maar daar vindt je bij elke handelaar ombouwsets voor. Dus geen probleem hier!
Adder 2: de beugel die op je chassis gelast zit, en zorgt voor het dragen van de gas-stang ophanging…. moet je overzetten (lees uit de ‘72r slijpen en op de juiste plaats vastlassen in de ‘62) Redelijk te doen mits een beetje meetwerk, trouwens de gashendel kan je achteraf nog naadloos bijregelen.
Adder 3: De gelaste arm onder hydrauliekpot, die dienst doet als steun en bevestiging voor het “lagerhuis” van de schakel arm/bus -ben helemaal niet goed in originele benamingen
Ook deze moet je ergens uithalen en correct plaatsen op het oude chassis. laswerk.
Adder 4: En waarschijnlijk de grootste.
De originele hulpstuurhuizen moest ik blijven gebruiken, nieuwere paste totaal niet. Aan het oude type is de bevestiging van de stuurarm verschillend met dié van recentere types. De recente zijn aan beide zijden met een conische moer vast te schroeven; op oudere modellen is de kogel er aan de binnenzijde er in geperst, de arm is recht i.p.v. geknikt en aan de lager-kant zit er een gat, waar eigenlijk een bout hoort te zitten. Ook het chassis verschild op deze plaats en hindert als je volledig wil afdraaien.Er is dus geen plaars voor extra moeren, zoals op recente modellen wel het gavl is.
Ik heb geprobeerd enkel het binnenwerk te wisselen, en de kogellagertjes van het hulpstuurhuis. Maar dit zonder succes. Dan de oude stuurarm afgeslepen en een recenter uiteinde op laten lassen. Door een smid..
De stuurarmen zijn niet van gietijzer en waren dus perfect te lassen, dit met de nodige vesrtevigingen.
Moest je voor de ombouw gaan, vervang ELK rubber! laat je niets wijsmaken, elk rubber dat LHS gevoeld heeft wordt een soort kauwgum achtige brij na een paar uurtjes/dagen LHM. Lekzakken zwellen als meloenen! Geloof me..
Gouden tip, laat de brandstoftank zeker reinigen, die oude bakken, en zeker als ze lang stil staan, hebben nogal wat vuiligheid,water en roest bij..
Van buitenaf merk je de 15” i.p.v. 16” velgen, andere wieldeksels-in belgie hadden de ID’s grote, prachtige wieldeksels, weet niet of dat met franse ook zo was..-
De keienvanger moet je van een model ‘67 hebben. met liggende remkoeling i.p.v. staande.
Mijn raad: Zeker doen! veel succes en vragen staat vrij! Veel werk maar het spaart veel miserie/werk/€‘s uit!
Hier heb je’m nog eens :
Vikingo,
Als ik het goed begrijp, heb je ook een nieuw type motor/bak en remmen gebruikt. Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat de recentere types wat service-vriendelijker zijn. Goed voorbeeld zijn de aandrijfassen, bij de oude modellen zijn die niet zo gemakkelijk te verwijderen, je moet eerst de borgjes losboren en dan een moer loshalen met speciaal gereedschap. Ik heb de aandrijfassen samen met het wiellagerblok verwijderd maar om de hoezen te vervangen moet toch die as van de naaf af. Iemand nog tips?
MVG Alex
Inderdaad! ik heb alles overgezet..