Jumpy, ombouwen bijrijderstoel naar tweezitsbank
M. Carrot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67

- BX 19 TRD
Gepost: 24 februari 2014 04:37 PM

Hopelijk weet hier iemand meer over hoe dit zit.

Kun je bij een Jumpy, die geleverd is met een bijrijderstoel (dus totaal 2 persoons voertuig), deze stoel ombouwen naar een tweezitsbank (dus 3 plaatsen totaal) zoals een Jumpy ook wel geleverd werd?
Het zou gaan om de eerste generatie van de Jumpy (‘96-‘06) en dus ‘grijs kenteken’. 

- is dit technisch te doen: aansluitpunten op de vloer, gordelpunten, etc
- is dit kenteken afhankelijk: moet de bus dan opnieuw gekeurd worden bij de RDW? Als ik op de RDW site kentekens invoer zie ik nergens iets staan of het een 3 persoons of 2 persoons cabine betreft. Is dat dan dus geen ‘meetwaarde’?

Heeft iemand verder nog wat algemene tips waar op te letten bij aanschaf van een Jumpy, Expert, Scudo. De auto zal gebruikt worden voor mijn eigen zaak (eenmanszaak), maar ik ben er nog niet uit of ik hem op de zaak zal zetten of privé, dat zal afhangen wat het gunstigste is qua MRB, bijtelling, etc. En dat zal weer grotendeels afhangen van de uitvoering, gewicht, leeftijd en brandstof soort.

alvast bedankt als iemand hier meer info over heeft!

Profiel  

M. Carrot
< 100 berichten
Rank

- BX 19 TRD
Gepost: 24 februari 2014 05:12 PM
  [ # 1 ]

Ik had blijkbaar toch niet goed genoeg gezocht, het antwoord op het eerste deel van mijn vraag gevonden:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218828/

Technisch geen probleem dus; nu nog de keuring / verzekeringsvraag?

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 24 februari 2014 05:23 PM
  [ # 2 ]

Google eens op ‘RDW zitplaatsen 1 juni 2004’, ik denk dat je dan al een heel end komt.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

M. Carrot
< 100 berichten
Rank

- BX 19 TRD
Gepost: 25 februari 2014 01:12 PM
  [ # 3 ]

Bedankt T(h)ijs,
dat soort zoektermen had ik nodig. Het blijft vaag. Maar voor de RDW: auto’s van voor juni 2014 hoef je dus niet te laten herkeuren, auto’s van na juni 2014 wel.
Mocht het er van komen dan zal ik tzt wel de verzekering bellen om te vragen hoe dat zit. Maar dan weet ik dat ik me niet blind hoef te staren op een 3 persoon versie nu, de 2 persoon modellen die aangeboden worden zijn dan ook een optie.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook