Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Succes met de BX, Wouter! Ik hoop voor je dat het probleem mee valt en dat je toch weer de motivatie krijgt om met de BX verder te gaan.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
hogervp schreef:aan allerlei goedbedoelde adviezen en mogelijke diagnoses heb je nu niet zoveel..
Is d’r hier dan niemand die tegen Wouter zegt “Joh, ik stap even in m’n auto en kom even kijken/helpen”. . . .?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Morgen laat ik even de ANWB komen en dan kijk ik verder.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Laten we eerst zondag maar eens afwachten, en kijken wat de mannen in het geel ervan zeggen.
Sterkte ermee en hou ons op de hoogte.
Citroën BX Cannes // 1991
zondag??
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ja, ik heb het wat uitgesteld om mezelf wat meer tijd te geven. De bedoeling is wel dat ik het een dezer dagen ga oplossen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Weet je al wat meer Wouter?
denk dat ie er nog niet an wil
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Een collega heeft er laatst even naar gekeken. De dikke koelwaterslang die van onder de thermostaat naar de achterkant van het motorblok loopt, is lek. Waarschijnlijk bij de aansluiting aan de thermostaat.
Verder ben ik blij dat zowel de waterpomp als de koppakking nog in orde zijn.
Op de planning staat dat ik de ANWB er zaterdag naar laat kijken. En dan kijk ik wel wat ik ga doen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-06-2010
- BX SPORT
- AX GTI
- AX 1.4 Furio
- AX First 1.4 D
- BX Chic
In maart heb ik zeeën tijd om je te helpen als je wilt.
Dude, als het alleen maar een slang is dan is het probleem toch snel en goedkoop te verhelpen. Heb je meteen een excuus om de koelvloeistof eens extra te verversen.
Afgelopen Technische Meeting heb ik je BX nog gezien en het is toch zonde als de BX nu naar de Eeuwige Snelwegen zou gaan.
Neem ff rust, laat het bezinken en dan vol gas er tegenaan!!
Tegenvallers zijn er om overwonnen te worden, ik spreek uit ervaring met m’n ZX!!
Succes mate!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Wellicht is het zo dat het snel en goedkoop is te repareren, maar dan nog blijft de vraag: “wat gaat er volgende maand weer kapot?”
Daarnaast moeten de koppeling en twee schakelstangen worden vervangen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik snap je punt helemaal, jij hebt ook je bx als dagelijks vervoer en dan zit je niet op maandelijkse fratsen te wachten. De mijne is ook dagelijkse auto en momenteel in panne. Als ik het gefikst heb (mocht dat gaan met weinig tijd) krijgt ie nog 1 kans, en anders is het ook exit!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Tja, die vraag zal je jezelf altijd blijven stellen zolang je “oude” Citroens rijdt.
XBXG schreef:Wellicht is het zo dat het snel en goedkoop is te repareren, maar dan nog blijft de vraag: “wat gaat er volgende maand weer kapot?”
Daarnaast moeten de koppeling en twee schakelstangen worden vervangen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
^ Eens ^ (maar niet alleen bij oude Citroëns)
Je kan je ook de volgende vragen stellen:
- Was dit misschien voorlopig de laatste reparatie en rij ik dan een jaar met deze auto zonder problemen?
- Wat gaat er bij een volgende oude auto (wel/niet Citroën) volgende maand kapot?
Punt is dat niemand in de toekomst kan kijken.
Ook een oude auto die vaak gebreken heeft gekend, kan zomaar een langere periode probleemvrij gaan rijden. Of niet…
Ik weet uit ervaring dat je er op een bepaald moment genoeg van hebt.
Sterkte Wouter.