Hallo,
Mijn naam is Roger, woon in Zuid Limburg, 46 jaar, huisje boompje, kids en beestjes.
Ben werkzaam als engineer Fire safety.
Al een jaar of 20 rijd ik in achterwiel aangedreven Volvo’s, lekker oude simpele techniek.
Vroeger al Citroën gereden, GS, BX en 2cv6 Sahara uitvoering (kunststof spatborden, bullbar, enz.).
Sinds vandaag hebben we een Berlingo 1,9 D (2003), grijs kenteken.
De vorige eigenaar had ontdekt dat de KM stand was gemanipuleerd, maar heeft hem, volgens mij, goed onderhouden.
Zo is oa de motor vervangen, enz.
Tijdens de proefrit reed de auto prima, na de koop ging het motormanagement lampje af en toe aan en direct weer uit. Rijden wordt niet beinvloed.
Ik heb de verkoper hierover gebeld en die zij dat dat al jaren zo was.
De dealer zou er al meerdere malen naar gekeken hebben, maar kon niets vinden, het zou een Berlingo kwaaltje zijn….
Is dat hier bij iemand bekend.
Grt.
Rogrt
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
Totaal aantal Berichten: 546
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
2CV6 met kunststof spatborden? bedoel je een Mehari? Leuk!
Uit je verhaal begrijp ik dat het een Berlingo 2 is.
Maar dan is manipulatie van de kmstand onmogelijk dacht ik.
Bij uitwisseling van computer of dashboard meters blijft de hoogste kmstand staan.
Knipperende motormanagementlampjes zeggen me niets.
Hij zou even met een Lexia oid uitgelezen moeten worden.
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
jakkerma schreef:2CV6 met kunststof spatborden? bedoel je een Mehari? Leuk!
Uit je verhaal begrijp ik dat het een Berlingo 2 is.
Maar dan is manipulatie van de kmstand onmogelijk dacht ik.
Bij uitwisseling van computer of dashboard meters blijft de hoogste kmstand staan.
Knipperende motormanagementlampjes zeggen me niets.
Hij zou even met een Lexia oid uitgelezen moeten worden.
Het was een 2CV6. De voorspatborden liepen niet zover door tot onder, de acher spatborden hadden de velg vrij. Ik heb wel een foto maar weet ff niet hoe die te plaatsen.
Mbt de Berlingo, ik heb gebeld met een dealer. deze geeft aan dat als onderdelen zijn vervangen en de (software) versie is identiek, dat de auto wel goed rijdt, maar dat het lampje kan gaan spoken. Hij geeft het advies wen er maar aan, want uitzoeken gaat goud kosten…
Grt.
Roger
Grt.
Roger
lijkt me een antwoord van een dealer met weinig zin om aan wagens van niet-klanten te werken…
niets houdt hem tegen om er eens even de lexia aan te hangen en foutcodes uit te lezen, met wat geluk weet je dan direct wat het probleem is…
het repareren van het probleem zélf kan -al naargelang de aard van het probleem- goud kosten, maar het uitzoeken zou echt geen 5 minuten mogen duren als ie even de ECU uitleest…
in een klein percentage van de gevallen wordt er weliswaar géén foutcode gevonden en dan is het idd. zoeken naar een speld in een hooiberg om te vatten waarom dat lampje af en toe brandt en als het geen invloed heeft op het rijden… zou ik het in dat geval ook zo laten.
ken je niemand die als liefhebber aan auto’s knutselt en toevallig zo een apparaatje heeft om foutcodes uit te lezen? ik ken er wel een paar maar soit… die wonen mijlenver van Zuid Limburg…
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Maddock schreef:lijkt me een antwoord van een dealer met weinig zin om aan wagens van niet-klanten te werken…
niets houdt hem tegen om er eens even de lexia aan te hangen en foutcodes uit te lezen, met wat geluk weet je dan direct wat het probleem is…
het repareren van het probleem zélf kan -al naargelang de aard van het probleem- goud kosten, maar het uitzoeken zou echt geen 5 minuten mogen duren als ie even de ECU uitleest…
in een klein percentage van de gevallen wordt er weliswaar géén foutcode gevonden en dan is het idd. zoeken naar een speld in een hooiberg om te vatten waarom dat lampje af en toe brandt en als het geen invloed heeft op het rijden… zou ik het in dat geval ook zo laten.
ken je niemand die als liefhebber aan auto’s knutselt en toevallig zo een apparaatje heeft om foutcodes uit te lezen? ik ken er wel een paar maar soit… die wonen mijlenver van Zuid Limburg…
De dealer die ik gebeld heb, heb ik verteld dat de vorige eigenaar al enig onderzoek heeft laten verrichten, daarop kwam zijn reactie.
Zelf heb ik overigens een standaard OBD II interface, met software.
Grt.
Roger
Grt.
Roger