14 van de 16
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende > 
   
Art’s BX 1.9 TZI
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 26 februari 2014 08:46 PM
  [ # 196 ]

Gedaan en helemaal geen reactie.
Maar ik geloof nu toch dat ik het gevonden heb…........
momentje…..

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 26 februari 2014 08:56 PM
  [ # 197 ]


inside de ecu!

Ik zat mijn topic nog eens terug te lezen en zag toen ineens de mogelijke oplossing, De brandlucht die ik vorige week in het interieur rook, was dus niet afkomstig uit de motorruimte wat ik eerst dacht.
Toen ik het las meteen naar de bx gehold en onder de passagiers stoel geroken, en jahoor daar was de lucht nog steeds te ruiken. De ecu eruit gerukt en besnuffeld, phoehee wat een lucht. Binnen het kreng maar eens open geschroeft en zie de foto,s. Ik denk BINGO!

fenix=phoenix (je weet wel, die mytische vogel die kan zelf ontbranden)

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 februari 2014 09:22 PM
  [ # 198 ]

Dringt zich wel de vraag op waarom die ecu in rook is opgegaan.
Heb je er nog een? Anders heb ik er nog wel een liggen. Kost niks maar ook geen garantie Mr. Green

{edit} sorry voor de dooie mus, die ik heb liggen is voor een 1600…

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 26 februari 2014 09:41 PM
  [ # 199 ]

Okee! Duidelijk verhaal!
Inderdaad wel goede veaag waarom ie doorgebrand is. Toch ergens kortsluiting in je bedrading misschien?

Ps. Mocht dit het probleem oplossen dan hou ik me aanbevolen voor het injectiehuis dat je in de reserve hebt liggen….

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 26 februari 2014 09:56 PM
  [ # 200 ]

Tje waarom die in rook opgegaan is huh
Die dingen kunnen iig ook spontaan, door een hoge interne weerstand, hoge leeftijd oid ook gewoon een keer de geest geven.De stekker ziet er nog netjes uit.Wel vaker gezien bij computers of andere electronica die ineens ergens doorbranden.
Het is niet gezegd dat er verder iets mist hoeft te zijn met de bekabeling of sensoren.
Ik zal uiteraard wel de bedrading nalopen voordat ik er een andere in zet. Sensoren heb ik vandaag allemaal doorgemeten en die zijn allen goed.

@ Visserkevis, die andere monopointhuis heb ik nog niet gekocht, weet er wel 1 te liggen. Evt via pb.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 februari 2014 10:04 PM
  [ # 201 ]

Wel goed dat je iets hebt gevonden!
Maar heb je alle onderdelen los doorgemeten of aan de stekker van de ECU?
Misschien heb je toch ergens kortsluiting in een draad of stekker verderop in het circuit…
Wat is er trouwens verbrand? Zijn dat transistors?

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 27 februari 2014 07:14 PM
  [ # 202 ]

Mooi dat je iets gevonden hebt, en zo’n “eureka” moment tijdens het doorlezen van je eigen topic kan ik ook wel waarderen Mr. Green

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 27 februari 2014 08:37 PM
  [ # 203 ]

Onderdelen zijn los doorgemeten, de draadboom ga ik visueel nog controleren op kale of doorschuurplekken, maar mijn bx is geen beunhok, en alle kabels en bedrading is nooit mee gerotzooit. Alles ligt zoals citroen het er ingelegd heeft. Welk onderdeel dat in de computer is weet ik ook niet,  zover gaat mijn kennis ook niet haha.  Ik denk ook niet dat van kortsluiting in bedrading je computer gelijk kapot gaat, eerder een zekering en je bedrading ter plaatse fikt weg, zoiets moet wel opvallen als je dat hebt. Heb een keer een astra gehad waarvan de halve kabelboom naar de ecu afgefikt was en de ecu zelf nog heel…......

een andere ecu word geregeld, het is nu het wachten daar op…..

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 01 maart 2014 01:29 PM
  [ # 204 ]

Mooi dat je hem te pakken hebt. Da’s ook zo’n beetje de enige die overblijft als alle sensoren etc gewoon goed zijn.
Ik denk inderdaad, gewoon een nieuwe erin en rijden maar. Net wat je zegt die dingen gaan wel eens stuk. Zou me niet teveel zorgen maken dat een andere er ook meteen uitfikt.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 maart 2014 02:41 PM
  [ # 205 ]

Idd, heb zonet de bedrading en kabelboom nog nagelopen maar die ligt keurig op z,n plek en vertoond geen rare plekken. Ook is alles rondom de ecu nog droog. Als de nieuwe ecu binnen is plug ik hem er in en rijden maar.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 maart 2014 08:13 PM
  [ # 206 ]

Eind van de middag heeft de postbode mij een pakketje bezorgd. Een andere ECU clap
Net na het eten en de afwas gelijk naar buiten ge-sneaked om ff gauw de ecu te plaatsen, stekker er in, accu aangesloten en….VROEAHHM!!!!!!!!!!! Hij doet het! Gelijk maar een rondje warm gereden,ik was er nu toch cheese  Het rijd weer zoals het hoort,loopt mooi stationair ,probleem opgelost!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 01 maart 2014 08:14 PM
  [ # 207 ]

Goed nieuws! Dan kan de GS/A de stalling weer in dus? Laughing

 

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 01 maart 2014 08:15 PM
  [ # 208 ]

Mooi resultaat, Art.
Kan de BX weer een poosje mee!!!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 maart 2014 08:48 PM
  [ # 209 ]

Dank,dank. Ik hoop idd dat ie weer een poosje tegen kan nu (ff afkloppen)
Maargoed dat ik alles doorgemeten heb, want met gewoon dingen vervangen had het lang geduurd voordat ik het gevonden zou hebben, en veel meer gekost dan nu.

Of de gsa nog terug gaat naar de stalling denk ik niet. Het is alweer maart en weldra gaat het seizoen weer beginnen cheese  Ook gaat ie deze maand weer op voor de apk, die pas op 1 mei verloopt maar je kan maar vast op tijd zijn niewaar?

Ik heb een mooie waterdichte ademende hoes voor de gsa waar die met slecht weer onder mag, hij hoeft in elk geval niet meer door de regen te rijden .

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 01 maart 2014 09:11 PM
  [ # 210 ]

Gefeliciteerd Art, veel plezier met het “hok” maar weer Wink

Profiel  
 
 
14 van de 16
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook