Even voorstellen
Ralf Coenen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 26 februari 2014 12:28 PM

Hallo iedereen

Ik ben Ralf Coenen 28 jaar, internationaal chauffeur medisch goederen, en woon in Nuth in het Limburgse Heuvelland.
Na jaren van automobiele dwaling en miskleunen eindelijk de stap gezet naar een nieuwe auto.
In de afgelopen 11 jaar hebben diverse auto’s de revue gepasseerd en zijn ook weer allemaal van het toneel verdwenen. Zo zijn er een Peugeot 106 Sport, een Alfa 146, een Lancia Delta HPe, weer een 106 maar GTI, weer een Alfa 146 en als laatste een Renault Twingo uit 2007.

Vanaf het moment dat ik de DS3 zag rijden wist ik dat er ooit eentje op de oprit moest staan. De details die je elke weer opnieuw ontdekt zijn overweldigend. Helaas moet ik nog tot +-27 Maart wahten maar dan wordt het ook beloond. Ik heb een So Chic VTi82 zwarte met wit dak en spiegels besteld. Verder heb ik het vrij simpel gehouden. Helaas werken de sportstoelen uit het Pack Perfo niet voor mij omdat ik nogal gezet ben. Tja chauffeur he. Weer die holle botten die me parten spelen. Ik had het gevoel alsof ik in beugels zat en na een tijdje sturen voelde ik de wangen van de zitting in mijn zij drukken en dat was zeer onplezierig. Ter compensatie krijg ik van de dealer wel alle andere zaken van het Perfo pakket. Ook heb ik de Hifi uitbreiding omdat ik het verschil tussen niet en wel gigantisch vond. Geen navi.
Ik kan niet wachten totdat mijn DS3 me iedere ochtend gedag zwaait met zijn metertjes.

Zodra hij is geleverd zal ik enkele fotos plaatsen.

Wordt verwacht: DS3 So Chic Noir/Blanc Opale

Profiel  

2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122

- AX Spot 1.1
Gepost: 26 februari 2014 01:33 PM
  [ # 1 ]

Veel plezier op dit forum… en van harte welkom…...je begint meteen met een nieuwe Citroen….veel plezier met de auto.

Peter

ballon

Profiel  

ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 482

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 26 februari 2014 01:47 PM
  [ # 2 ]

Welkom en alvast heel veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!!

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  

GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 372

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 26 februari 2014 07:41 PM
  [ # 3 ]

Goede keuze! Het motortje en de versnellingsbak moeten wel even los komen maar hij snort daarna als de beste. Behoorlijk soepel en lekker stil.

(Ik weet niet hoe kritisch je met geluid bent, maar ik heb de middentoner van het hifipakket losgekoppeld; dat ding is wel erg nadrukkelijk aanwezig en verstoort het stereo effect; de subwoofer doet dan weer wel heel netjes zijn werk)

Succes met het wachten!!

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  

schanulleke
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 338

- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
Gepost: 26 februari 2014 10:07 PM
  [ # 4 ]

van harte welkom hier op het forum en veel veilige kilometers gewenst points

DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl

mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio

Profiel  

Ralf Coenen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 februari 2014 09:02 AM
  [ # 5 ]

@GSPallas: Kritisch, ja best wel. Het totaal beeld moet goed zijn en ik had inderdaad het idee dat de middentoner iets te nadrukkelijk aanwezig was. Waarschijnlijk komt dat door zijn geringe afmeting.
Is er trouwens afzonderlijke afstelling op de sub of speelt hij gewoon mee in de bas? Dan rijst natuurlijk de vraag of hij wel gelimiteerd is in het frequentie bereik wat hij krijgt geleverd.

Profiel  

blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 369

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 27 februari 2014 05:09 PM
  [ # 6 ]

Gefeliciteerd met je aankoop, en veel veilige km’s.

de sub is gedeeltelijk in te stelle via de radio.
weet niet of er 2 (bass en treble) of 3 instellingen mogelijk zijn.

Frequenties van de sub weet ik zo niet.

heb in de E-hdi van mijn vrouw en andere sub geplaatst en de mijne ligt helemaal uit elkaar.
staan momenteel alleen nog 2 voorstoelen in en wat bekleding aan de zijkant.
of wel, audio project.
niet hard (nou oohkeej, beetje) maar vooral zuiver.

heb al wel mijn centerspeaker los liggn maar moet nog ff ontkoppelen.

Profiel  

schanulleke
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 27 februari 2014 06:07 PM
  [ # 7 ]

Ik heb mijn hifi op -4 naar achter staan. Dan komt t geluid naar mijn mening en intussen ook al meer het best tot zijn recht. Als je alles op 0 zet hebben de boxen voor iets te veel nadruk en komt achter en dus de sub niet lekker door

mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio

Profiel  

Ralf Coenen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 maart 2014 01:32 PM
  [ # 8 ]

Maar reageert de bass regeling in het menu dan ook alleen op de subwoofer of heeft dit effect op de hele installatie.
Lijkt me toch dat Citroen zo slim is om even een klein hz-filtertje in te bouwen. Als dit zo is dan zou je ook kunnen kiezen voor een andere sub en versterker omdat alle bedrading inmiddels ligt of is dit toch niet zo gemakkelijk? Eventueel een actieve sub met afzonderlijke toonregeling en hz-filter ingebouwd zoiets als de JBL BassPro bijvoorbeeld.

Nog een vraagje, aangezien dit mijn eerste auto met USB en bluetooth mogelijkheid wordt, hoe groot mag de opslagcapaciteit zijn van een USB stick? Dus hoeveel GB kan de radio lezen?

Profiel  

GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 372

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 07 maart 2014 01:56 PM
  [ # 9 ]

Ik denk dat de Sub alleen aan de achterspeakers gekoppeld is; als je de fader geheel naar achter draait, blaast de sub een aardig eindje mee, als je hem naar voren draait is ie weg.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  

schanulleke
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 07 maart 2014 06:17 PM
  [ # 10 ]

ik kan in mijn auto ook usb draaien, maar moet eerlijk zeggen dat ik die nog niet geprobeerd heb. ik zou dus echt niet weten wat de radio aan gb’s aan kan

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 07 maart 2014 07:14 PM
  [ # 11 ]

Volgens mij max 999 nummers

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook