Bonjour,
Mijn 2.0Hdi (2001) heeft de laatste tijd de neiging om af te slaan als ik ontkoppel voor een stoplicht of als ik te langzaam schakel. Je ziet de toerenteller dan terug zakken naar 500 en dan springt die weer omhoog naar 800 en loopt die netjes stationair. Tot een maand of twee geleden had ik dit probleem niet.
En als het nu goed vriest dan slaat die ook gelijk af nadat die de eerste keer aanslaat. Gloeipluggen zijn al laatst vervangen.
Herkent iemand dit?
(Gisteren gelijk een OBDII meter besteld, dus ik hoop eind volgende week te kunnen bepalen welke storing dat haperende toerental geeft).
2002 Multispace 2.0Hdi
Crap! OBD meter binnen, herkent die de auto niet! Met wat gegoogle kom ik er achter dat dat pas vanaf 2004 voor diesels geldt…. Toch langs de garage dus…..........
2002 Multispace 2.0Hdi
En wat is het resultaat? Iets moeten vervangen?
Nou toevallig heb ik het vandaag weten te fixen. Na een hoop gezoek op franse fora kwam ik er achter dat er op het koppelingspedaal een schakelaar zit die naar de ECU gaat. Die schakelaar deed het niet meer en op het pedaal zelf zat ook een wit stuk plastic wat de schakelaar aanstuurde wat verschoven was.
Pedaal er uit gehaald. Dat witte stuk plastic weer op de juiste plaats gezet en vastgelijmd. Schakelaar open gemaakt en de contacten weer schoon. Alles weer in elkaar en weg storing!
Me happy!!!
2002 Multispace 2.0Hdi
Alvast bedankt voor de inlichting. Maar zit dat contact bij de pedaal en moet de pedaal eruit om aan dat contact te geraken?
Als je alleen het contact hoeft te vervangen kan je deze er uit halen zonder het pedaal te demonteren. Als je dat plastikje moet vast lijmen moet het pedaal er uit (is overingens zo gedaan bij een 2.0Hdi).
De franse info waar het probleem mij duidelijk werd met een plaatje onderin: http://www.forum-auto.com/marques/citroen/sujet16882.htm
2002 Multispace 2.0Hdi
Bedankt, dit heeft mij geholpen. Ik zit nog met een probleem dat bij het starten de voorverwarming nooit aanslaat en daardoor moeilijk aan de praat krijg. ik ga de gloeikaarsen eens uitmeten maar ik denk dat er misschien iets met een sensor moet mis zijn??? weet iemand waar ik moet zoeken naar deze sensor????
Hdi gloei bijna niet voor, daarvoor moet het vriezen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017