32 van de 40
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
de beige gsa pallas van jasper.
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 27 februari 2014 10:58 AM
  [ # 466 ]
Midfriesland schreef:

Beugeltje van het druklager misschien vergeten vast te zetten? Dan tolt ie mee rond en dat maakt gekke ratelgeluiden.

Aha, dat zal het dus zijn!  Ben het vast vergeten!
Papa heeft vrijgenomen van zn werk vanmiddag en kan me dus helpen, echt geweldig dat ie dat doet!
Uurtje of drie werk, en dan zit de motor er weer draaiend in! (Hopelijk dan zonder bijgeluiden!)

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 27 februari 2014 07:21 PM
  [ # 467 ]

Is jammer, maar je leert er wel van; heb zelf bij 2 auto’s de motor weer moeten verwijderen omdat ik het druklager niet goed met de borgveer had vastgezet Surprisedops:

Vlak na elkaar bij 2 auto’s de koppeling vervangen, en de klachten kwamen pas later, eerst bij de auto van iemand anders, en later mocht ik die vertellen dat ik dezelfde fout dus ook bij mijn eigen auto had gemaakt…...... whistle

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 27 februari 2014 10:57 PM
  [ # 468 ]

Zo, eindelijk klaar! Lopend, en met kinnebak en lampenrek. Poeh, wat n klus.

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 februari 2014 11:09 PM
  [ # 469 ]

Het was dus het beugeltje?

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 27 februari 2014 11:31 PM
  [ # 470 ]

Goed bezig Jasper! Gelijk aanpakken en straks weer een mooie rijdende GSA! Smile

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 27 februari 2014 11:33 PM
  [ # 471 ]

Het was het bronzen glijlager in de krukas waar de priseas inkomt, deze zat er niet in, omdat de motor uit een c-matic komt.

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 februari 2014 12:20 AM
  [ # 472 ]

Ah, dat zijn van die dingetjes die je zo makkelijk over het hoofd ziet!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 28 februari 2014 10:18 AM
  [ # 473 ]

Ahha, en die had je heel toevallig liggen samen met het keerringetje? of heb je die nog kunnen regelen?

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 28 februari 2014 10:33 AM
  [ # 474 ]

Gelukkig zaten die nog in het oude blokje

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 28 februari 2014 10:39 AM
  [ # 475 ]

en die heb je er heel uit kunnen krijgen? Zo ja, hoe dan? met vet?

ik zit ook nog te denken, hoe heb je je koppelingsplaat dan kunnen centreren als dat glijlager ontbrak?

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 februari 2014 07:43 PM
  [ # 476 ]

Maar een C matic heeft geen vliegwiel. Alleen maar een mee neem plaat waar de koppelomvormer aan komt.
Je hebt dus er een vliegwiel aan geschroefd waar het bronzen busje uitgehaald is.

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 28 februari 2014 11:51 PM
  [ # 477 ]

Citropower ik denk niet dat hij de krukas uit zijn oude blok heeft overgezet. Daarom was er dus geen glijlager aanwezig in de krukas van z’n c-matic blok.
Heeft niets te maken met vliegwiel of koppelomvormer…

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 maart 2014 10:21 AM
  [ # 478 ]

Glijlager zit in het vliegwiel. Niet in de krukas.

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 01 maart 2014 10:35 AM
  [ # 479 ]

Tuurlijk….

Maar bij mijn auto’s niet, die zijn misschien heel speciaal!

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 01 maart 2014 11:21 AM
  [ # 480 ]

Knap werk Jasper! Smile

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
 
32 van de 40
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook