Ik wil een vaste trekhaak (Bosal) laten monteren op onze ‘nieuwe’ C3 Picasso (juli 2009, 1.6 HDIF). De C3P heeft parkeersensoren. Over het wel of niet mogelijk zijn van een vaste trekhaak krijg ik tegenstrijdige berichten, variërend van “dat kan” via “misschien” tot “dat kan niet”.
Dus: kan iemand mij definitief uit de brand helpen? Is het nu wel of niet mogelijk?
Alvast reuze bedankt voor beantwoording.
2CV(3x), Dyane(2x), GS, DS(3x), HY, BX, Evasion, XsaraP, C3P
Hoi,
het is geen probleem om een vaste trekhaak onder te bouwen.
Kan zijn dat de hoek van de 2 middelste sensoren softwarematig moet worden aangepast maar dat kan zo bij een citroendealer.
Overigens als je ze laat monteren altijd zorgen voor een regelbox achterin en niet rechtstreeks aftappen op je lampen.
Weet niet waar je het laat doen maar ik zeg meestal, betaal iets meer dan heb je achteraf geen gezeur dus bij de officiele dealer. scheelt je 150 euro maar geen gezeik.
gr en succes
Picasso Te Koop
Ik heb een vaste laten monteren bij mijn dealer op onze c3p..
En dat gaf geen probleem met de parkeersensoren..
En de prijs was ook niet te veel..
Nog geen 400€ geplaatst.
Nog een tip, ik heb er een caravan meegetrokken..
Daarom had ik hulpveren geplaatst zn dat gaf een enorme verbetering qua rijgedrag.
Tuurlijk kan dat. Er is echter een maar, bij de dealer weet je zeker dat het goed gaat en bij een universele garage is het afwachten. Overigens de officiele prijs voor een vaste trekhaak 9427CE inclusief montage is 671,-. Ik begreep van het c5club forum (van dealer Johan Oldenhage) dat citroen dealers op dit moment korting krijgen op trekhaken dus dan moet dat wellicht goedkoper kunnen.
Het is dus even afwachten op forumgebruikers die goede ervaringen met een universele bosal trekhaak hebben.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Schrijf ik toch..
Super ervaring bij mijn dealer…
Wel in belgie, en het is idd een bosal trekhaak..
Op mijn c4 heb ik nu ook een bosal, wel een afneembare ook geplaatst door mijn dealer..
Dat de dealer ook een bosal gebruikt was begreep ik niet helemaal uit je post. Het probleem van de vraagsteller is dat we niet kunnen garanderen dat het werkt bij een universele garage. We kunnen alleen garanderen dat het werkt bij montage door een dealer. De kans dat het bij een universele garage wel werkt lijkt mij vrij groot (anders zouden die het niet monteren) maar je weet het nooit.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Daarom mijn antwoord..
Ik weet niet waar de ts woont..
Maar mss is mijn dealer wel een optie voor hem..
Een bosal voor een interessante prijs geplaatst. En prima geplaatst dat weet ik uit ervaring..
En de parkeersensoren hebben geen problemen..
Dank allen voor jullie meedenken en antwoorden.
Voorzichtig begrijp ik dat het dus wél kan. Graag zou ik nog vanuit een andere hoek een bevestiging willen hebben van iemand die een vaste Bosal trekhaak op zijn C3P heeft laten monteren. Graag!
Overigens heb ik er het volste vertrouwen in dat mijn vakgarage de klus naar behoren kan en zal klaren. Daar hoef ik niet perse voor naar de dealer.
ronama schreef:Ik heb een vaste laten monteren bij mijn dealer op onze c3p..
En dat gaf geen probleem met de parkeersensoren..
.
dat schrijf ik toch al..!
en het is idd een bosal trekhaak..
en het was ook een bosal!!
Sorry, Ronama, niet boos worden!! Ik heb het wel gelezen, en je/jullie ook al bedankt. Maar de wetenschapper in mij zegt dat hij nog minstens één bevestiging wil hebben. Zodoende.
ik word niet boos, geef alleen maar aan dat het werkt met vaste trekhaak
en dat weet ik uit eigen ervaring..