17 van de 45
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - heet gelopen en droog gekookt
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 06 mei 2013 11:26 PM
  [ # 241 ]

2 voorraad bollen ben je nodig [ er zijn er ook met 2 bollen als remaccu, maar dat zijn de eerste busjes]
de remaccu is alla cx, en dus geen remaccu ds kopen , die past niet

oh ja, wel eerst even drukloos maken, anders wordt het zo’n groene zooi   Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 mei 2013 09:45 PM
  [ # 242 ]

‘t Viel me allemaal eigenlijk wel mee. De truc met de beitel om de bol naast de versnellingsbak los te halen onder de auto ging heel prima, van bovenaf via het luikje bij de bak. Bolletje er uit, bolletje er in. Bolletje leeg laten lopen - daar lijken toch wel stukje membraam mee te druppelen.
Bolletje onder de motorkap was iets meer sleutelen, maar uiteindelijk ging het verdeelblokje prima van de bol af: blokje in de workmate, beitel op de bol en hup, los.
Bij het terugplaatsen kwam ik er achter dat de bol onder de auto altijd past. Maar onder de motorkap is het toch een beetje klungelen om er een deelbare bol in te zetten. Chyparse gaf me nog de keus, maar dat was voordat de boel los lag ... Nou ja, ‘t zit.
M’n eerste zelf uitgevoerde bollenwissel gooi
Er is eigenlijk geen olie uit de leidingen komen druppelen. Ik twijfel dus zeer of ik de boel nou ook nog moet ontluchten. In elk geval heeft het rem-controlelampje nu dus nut: na het starten duurde het echt wel even voordat dat lampje uit gaat (tot nog toe ging het lampje altijd meteen uit). En na motor af kan ik meer dan 15 keer op het rempedaal hangen voordat het lampje weer aan gaat (tot nu toe was alle remdruk direct weg bij het stilvallen van de motor). Dat begint er in elk geval op te lijken.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 mei 2013 12:22 AM
  [ # 243 ]

De tips van Algra te laat gezien, realiseer ik me nu. Dan had ik vast geen deelbare bollen besteld, had iets prutsen gescheeld. En de bollen in mijn auto waren zo ontzettend gaar dat er direct bij het afzetten van de motor gegarandeerd geen restdruk is. Niks geen groene fonteinen dus. Maar dat had ik al ontdekt bij het vervangen van de retourleiding. Elk nadeel heb z’n ...

Gisteren te gammel om bijvoorbeeld naar het Youngtimer-event te gaan met de CX. Maar fit genoeg om weer een deel van de carosserie te schilderen. Vorig jaar alles al voorbereid (caravan-raampjes afgekit, roest weg gehaald en in de Owatrol gezet, alle naden uitgeschraapt en afgekit) dus nu hoefde ik alleen maar te ontvetten en licht schuren. In één gang met zo’n rood schuursponsje en een emmer met water met St Marc. Niet reuze professioneel, maar ‘t werkt. En toen maar weer rollen en kwasten. De verf was voldoende uitgehard om de regen van vandaag te verdragen. Vandaag in de miezer ‘t bumperhoekje terug gezet (hopeloze constructie trouwens) en in een dikke laag zachte was gezet. Lijkt bijna nieuw. En een nieuw tweedehands achterlicht gemonteerd zonder barst in het glas.

Het weekend hiervoor nieuwe gordels gemonteerd. Eindelijk gordels gevonden met een voldoende lange ‘vanger’ die op de bodem gemonteerd kan worden. In het verleden heeft iemand die dingen weggehaald en vervangen door gordelvangers aan de stoel zelf. Een reuze slim idee, totdat je ziet hoe die stoel vast zit: bij een flinke klap zou ik met stoel en al door de ruit heen vliegen. Uiteraard geen APK afkeurpunt zoiets ...

Op het lijstje staan nu nog:
- linkerzijde en achterkant van de bus schilderen
- schuifdeur laten lassen
- nog meer antidreun in de cabine zodat reizen met meer dan 80 km/h qua geluid een rustgevende aangelegenheid wordt.
Wat dat laatste betreft: op de bodem liggen nu al twee dikke en zware matten (de originele rubber noppenmat en daaronder een speciale geluiddempende mat). Daaronder zitten de bitumenplaten die er af fabriek in gelijmd zijn. Dat zou toch afdoende moeten zijn. Ik begin nu de motorkap te verdenken. Geen idee wat ik daar aan kan doen.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 21 mei 2013 08:13 AM
  [ # 244 ]
break23m schreef:

Ik heb vroeger nog gereden met de Mercedes 508D - daar stond een lompe zescylinder op min of meer dezelfde plek als in de C35. Was ook bijzonder lawaaiig, maar ja, werk, dus dat gaf niet Wink. Ik heb uiteindelijk maar het ‘camper-pakket’ genomen zoals NoiseKiller dat zelf aanbeveelt: ‘motordeken’, plakspul in de motorkap, zware mat op de cabinevloer en plakmatten voor wielkasten e.d. Daarmee is allen de cabine aangepakt , maar de motor (en een heeeeel irritante resonans in het dashboard) maken de herrie. Bovendien is het leefdeel natuurlijk helemaal betimmerd. Wellicht pak ik de wielkasten achter ook nog aan. Eerst maar eens zien of ik genoeg rommel krijg om de cabine te bewerken.


Je was hier toch mee bezig ooit??

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 mei 2013 09:37 AM
  [ # 245 ]

Yep, zit er allemaal in. Looddeken over de motor. Kleefspul op het schutbord en achter het onderste deel van het dashboard. Dashbord meteen maar een goed vastgezet tegen de rammeltjes. Motorkap spul onder het motorkapje voor en waar ik er bij kon tegen de motorzijde van het schutbord. Speciale mat op de vloer. Tegen het verticale ijzer onder de stoelen en bij de wielkasten ook dat zware kleefspul. En wat ik van dat kleefspul over had op de achterwielkasten geplakt. Oftewel: de Noise Killer-mensen hebben genoeg spul toegestuurd. De achterwand van de cabine daarna nog met zware tapijttegels beplakt en een stuk tapijttegel tegen het onderste deel van de deuren in de ‘deuk’ die daar zit.
Resultaat is de eerste rit verbluffend: wat een afwezigheid van resonans en gedreun. Op de snelweg kun je bij 90 met elkaar praten! Geweldig. De verbetering is dus zeer wezenlijk, de radio heeft intussen een functie. Maar ja, uiteindelijk zorgt de dieseldreun vanaf 80 km/h nog steeds voor veel geluid. En er is geen versnelling meer over om dat geluid weer uit te zetten. Ach, misschien wil ik wel te veel. ‘t Punt is dat mijn vriendin twee uur rijden per dag eigenlijk wel genoeg vindt, onder andere in verband met het lawaai. Dat schiet niet heel erg op als je verder dan de veluwe wilt tijdens de vakantie.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 21 mei 2013 03:00 PM
  [ # 246 ]

Aiai, da’s minder, wij rijden zeker de eerste & laatste etappe van de vakantie zeker 7 uur aaneengesloten , tot we de Franse grens bij Freiburg/Müllheim passeren (we zijn gek op de Franse Alpen), daarna naar de 1e camping op zoek Wink
Toch al met al wel een hele verbetering als ik het zo lees,wij hebben na 700km suizende oren Razz

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5375
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 mei 2013 09:00 PM
  [ # 247 ]
break23m schreef:

Yep, zit er allemaal in. Looddeken over de motor. Kleefspul op het schutbord en achter het onderste deel van het dashboard. Dashbord meteen maar een goed vastgezet tegen de rammeltjes. Motorkap spul onder het motorkapje voor en waar ik er bij kon tegen de motorzijde van het schutbord. Speciale mat op de vloer. Tegen het verticale ijzer onder de stoelen en bij de wielkasten ook dat zware kleefspul. En wat ik van dat kleefspul over had op de achterwielkasten geplakt. Oftewel: de Noise Killer-mensen hebben genoeg spul toegestuurd. De achterwand van de cabine daarna nog met zware tapijttegels beplakt en een stuk tapijttegel tegen het onderste deel van de deuren in de ‘deuk’ die daar zit.
Resultaat is de eerste rit verbluffend: wat een afwezigheid van resonans en gedreun. Op de snelweg kun je bij 90 met elkaar praten! Geweldig. De verbetering is dus zeer wezenlijk, de radio heeft intussen een functie. Maar ja, uiteindelijk zorgt de dieseldreun vanaf 80 km/h nog steeds voor veel geluid. En er is geen versnelling meer over om dat geluid weer uit te zetten. Ach, misschien wil ik wel te veel. ‘t Punt is dat mijn vriendin twee uur rijden per dag eigenlijk wel genoeg vindt, onder andere in verband met het lawaai. Dat schiet niet heel erg op als je verder dan de veluwe wilt tijdens de vakantie.

Kan je ook nog van dat spul tegen het dak plakken?
Ik heb het idee dat dat ook kan resoneren.
Als je iemand tijdens het rijden op verschillende plaatsen tegen het plafond laat drukken kan je horen of dat misschien helpt tegen de resonantie.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 mei 2013 12:39 AM
  [ # 248 ]

Goede tip, daar heb ik ook wel eens aan gedacht. Maar tegen het dak zit af fabriek een stevige bekledingsplaat met een ruw stoffen afwerking. Daar wordt het geluid in elk geval niet teruggekaatst. Die plaat resoneert in elk geval niet mee. Het geluid wat nu vooral nog speelt is - los van het genagel op stationair - de dreun van een dieselmotor op toeren. Resonanties lijken er nouwelijks meer te zijn, het is vooral een lage dreun.

@Maurice van Mourik: die suizende oren, dat is bij ons dus intussen al een stuk beter. Maar met een partner die nooit in een Eend op topsnelheid heeft gereden liggen de eisen hoog. En oordopjes in onderweg wordt weer wat ongezellig. Bovendien, pruts maar eens oordopjes in een hond ...

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juni 2013 07:38 PM
  [ # 249 ]

Daar ga ik met m’n goeie gedrag met nieuwe correct bevestigde gordels en het remsysteem op orde: auto afgekeurd. De probleempunten:
- ruitensproeier doet ‘t niet
- accu staat niet vast
- stoel zit los.

Als het ding nou de afgelopen twee of drie jaar afgekeurd was op een niet goed functionerend remsysteem had ik ‘t prima gevonden. Maar dit? Ruitensproeier doet ‘t natuurlijk wel, mits eerst de ruitenwisser aan staat. De accu zit net als voorgaande jaren, nooit iets over gehoord. De stoel zou kunnen. Werkje van niets, maar leg over de telefoon maar eens uit dat je stoel + rails eerst moet verschuiven over de oorspronkelijke rails voordat je er lekker bij kunt. Handig dat de garage thuis om de hoek zit, maar wel op anderhalf uur van mijn werk. Dus niks even de auto halen, ‘s avonds een half uurtje klungelen en ‘s morgens weer inleveren.

De vraag of zij deze twee dingetjes even kunnen oplossen was blijkbaar heel onverwacht (?!). Maar goed, willen ze best doen. Als ze tijd hebben. Wat betekent dat ik dit weekend dus niet hoef te klussen aan ‘t busje. ‘t Staat om de hoek, maar ik kan er niet bij. Misschien zaterdag dan maar eens bij de DS club kijken, die zitten met een regio-evenement op fietsafstand.

Profiel  
 
scherpenhuysen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004

- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Gepost: 08 juni 2013 09:53 AM
  [ # 250 ]

Beste break23,

Bij onze auto’s lijkt het van belang, dat de keurmeesters de C35 nog kennen. Gelukkig is mijn C35 afgelopen donderdag bij zo’n keurmeester geweest. Een klap op het rechter achterlicht, wegens het niet branden van het remlicht, het vast zetten van de linker koplamp en een nieuw wisserblad. Kosten Euro 44,50.

De wagen mag weer 2 jaar mee qua keuring.

Sterkte Tonie

C35 FOREVER

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 juni 2013 12:18 AM
  [ # 251 ]

huh Ach - ik kom er wel uit met ze. Maar ‘t was jammer dat ik niet thuis was, want dan was ik er even heen gelopen. Denk dat ik het dan in een half uurtje op had kunnen lossen. ‘t Ergste vind ik eigenlijk dat zelfs een citroen-specialist mijn busje goedkeurde terwijl er geen druk meer zat op de bollen. En dat ik jaar na jaar met ondeugdelijk bevestigde gordels kon rijden. Dat kan dus allemaal wel bij de APK-keurmeester

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 augustus 2013 04:47 PM
  [ # 252 ]

Hé, ik had hier nog niet gemeld dat de auto uiteindelijk net op tijd (monteur ziek, roetmeter stuk etc etc) gekeurd is voor onze vakantie. En dat we intussen heerlijk vakantie hebben gevierd en weer thuis zijn. Busje braaf helling op en helling af door de Ardennen en Luxemburg. En met een gangetje van 90-100 op de snelweg. Herrie is intussen acceptabel vind ik, mijn vriendin heeft oordopjes in. En de hond gaat maar slapen onder het rijden.
Wat me nog opvalt is dat het remdrukcontrolelampje bijna nooit aan, ook niet na langere stilstand. Toch de LHM eens verversen, ik ben bang dat ik bij het leeggieten van de bollen ook stukjes membraam in het vat heb gegoten. red face
Nu op zoek naar iemand die werkelijk netjes een stukje onder aan de schuifdeur kan lassen. Daarna verder met vergroenen van het uiterlijk.

Afbeelding Bijlagen
263.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 maart 2014 06:28 PM
  [ # 253 ]

Ik kan drukgroep en koppeling kopen die qua model lijkt te kloppen. Maat 228mm, onderdeelnummer waarschijnlijk 95 559 040, is doorgestreept en voorzien van een nieuw nummer 95 650 914. Kan dit de koppeling voor een C35 RD zijn?

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 03 maart 2014 12:14 PM
  [ # 254 ]

het laatste nummer zou voor de c35 moeten zijn:

http://www.niparts.com/OEM/31B302/CITROEN/95650914.html

ik zou voor de zekerheid controleren of het juiste hart in de koppelingsplaat zit: juiste aantal spiebanen…

De drukgroep voor CX diesel is dezelfde (los van discussie over de bladveertjes richting). De koppeling heeft echter een hart met veel meer spiebanen en die past dus niet.

Ik heb zelf een CX drukgroep in de bus met een gereviseerde koppelingsplaat (laten voorzien van nieuw frictie materiaal en o.a. nieuwe veren)

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 maart 2014 04:42 PM
  [ # 255 ]

Bedankt, Diesel Rinus. Op de site van niparts wordt gesteld dat deze koppeling alleen op de 2200 Diesel past. Is de koppeling van de 2500 diesel daar aan gelijk - voor zover jij weet?

Profiel  
 
 
17 van de 45
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook