2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Kosten Xsara VTS
Gniels
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 29-12-2010

- Xsara VTS
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 01 maart 2014 04:33 PM
  [ # 16 ]

Oud topic uit de sloot halen. Bij deze.

Inmiddels de Xsara van de hand gedaan ongeveer een jaar geleden en een AX Volcane gehad. Op zoek naar een nieuwe Xsara.
Vandaag een proefrit gehad in een goudgele VTS bij mij in de buurt. Wat een prachtig motorblok ligt erin zeg. Ben eigenlijk gelijk om.

Alleen om even rationeel te blijven voordat ik direct het papierwerk ga regelen, waar kan ik nog op letten?
Wat ik heb gemerkt bij de proefrit en bezichtiging:

* Banden mega droog (direct vervangen)
* Bij de airco (droger?) bij het rechter voorlicht, zit een beetje vettigheid op de slang.
* Bij sturen naar rechts moet je over een “hobbeltje” voordat je daadwerkelijk stuurt. (Stabilisatorstangetje, slechte banden?)
* Remmen zijn heel goed en trillen niet (niet gewend van de vorige Xsara en AX)
* Weet niet of de airco nou werkt of niet. Maakt in elk geval geen vaag geluid bij inschakelen.
* Accu was dood (direct vervangen)
* Raamrubbers laten los onder het raam en zitten vol mos.
* De lak is niet meer zo heel mooi.

De auto heeft 180.000 gelopen en de D-riem is vervangen bij 153.000 (interval is 80.000 geloof ik). De verkoper beweert dat de auto van een oud stel is geweest. Wat ik wel geloof, want beide stoelen hebben echt in- en uitstap slijtage. (petjes rijden vaak alleen Razz )

Verder is de auto netjes van binnen, ruikt naar auto en ziet er niet afgeragd uit. De prijs is 1450 inclusief een jaar APK. (wordt nog gekeurd)

Maar wat een motorblok….... kan iemand mijn keuze rationeler maken?

Project: Peugeot 205 1.6 8V TU5

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 maart 2014 09:18 PM
  [ # 17 ]
Gniels schreef:

* Remmen zijn heel goed en trillen niet (niet gewend van de vorige Xsara en AX)

Dan was er iets mis met je vorige Xsara, die horen echt niet te trillen Wink

Profiel  
 
d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 01 maart 2014 09:57 PM
  [ # 18 ]

Achteras nog goed, kachelradiateur niet lek, aanjager werkt op alle standen?

Profiel  
 
Gniels
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 29-12-2010

- Xsara VTS
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 01 maart 2014 10:46 PM
  [ # 19 ]
Arjan Verkade schreef:

Dan was er iets mis met je vorige Xsara, die horen echt niet te trillen Wink

Dat klopt ook wel, maar toevallig heb ik met mijn twee vorige auto’s remproblemen gehad. Deze heb ik wel allemaal opgelost door nieuwe schijven erop te zetten en alles netjes gangbaar te maken. Deze Xsara remt perfect en dat voelt goed. Het rempedaal reageert ook een stuk feller dan de vorige Xsara.

d-super schreef:

Achteras nog goed, kachelradiateur niet lek, aanjager werkt op alle standen?

Hoe kan ik dat het beste controleren? De achteras lijkt me nog niet echt doorgezakt. Sowieso hangt de VTS wat lager dan zijn broertjes.

De aanjager heb ik eigenlijk niet gecontroleerd. Ik zal het noteren en als ik een tweede keer ga kijken controleer ik het. Als de kachelradiateur lek is moet het naar koelvloeistof ruiken in de auto geloof ik he? Ik denk dat ik dat niet geroken heb. De koelvloeistof in de (redelijk nieuwe) radiator was trouwens echt helemaal nieuw. Zag er goed uit.

Project: Peugeot 205 1.6 8V TU5

Profiel  
 
d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 04 maart 2014 02:02 AM
  [ # 20 ]

Achteras kun je controleren door de auto van achteren op te krikken en dan aan de wielen voelen of er speling op zit.

Profiel  
 
Gniels
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 29-12-2010

- Xsara VTS
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 04 maart 2014 02:33 PM
  [ # 21 ]

Zal het binnenkort eens proberen. Ik heb hem gekocht!

De garage zal er nog vier nieuwe Michelins op zetten en dan mag ik hem komen ophalen. De gehele onderhoudshistorie sinds 1999 bij 1 Citroen dealer heb ik in mogen zien. De wagen heeft nog maar 1 eigenaar gehad. Daarom heb ik ook wel vertrouwen in.

De aanjager lijkt het op alle standen te doen (gaat geleidelijk ipv de 4 vaste standen van de vorige Xsara). De airco hoor je koppelen zodra je hem aan zet, dus dat werkt in ieder geval ook. Ga er wel van uit dat die nog een beurtje nodig heeft.

Nu is er nog één ding waar ik benieuwd naar ben en dat is het stuur zoals ik eerder beschreef.

Project: Peugeot 205 1.6 8V TU5

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook