Antwerp Classic 2014
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3205

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 01 maart 2014 09:19 PM

van de voorpagina:

Shoppen in Antwerpen

Wat doet een mens op een druilerige herfstdag? Vrouwen gaan shoppen, mannen? Als ze willen werken gaan ze naar Batibouw maar als ze willen ontspannen en geld uitgeven, dan gaan ze naar Antwerpen. Welkom op het Antwerp Classic Salon 2014!

Met de ruitewissers in de aanslag vertrekken we kort na de middag naar Antwerpen. Eens we rond de Expo komen zien we ondanks het slechte weer toch wat oude knarren rondtuffen. Een oude zwarte Mercedes, één of ander sportwagentje, een Ferarri, ja, hier moeten we zijn. We parkeren ons boven de Ring van Antwerpen en volgen de mensenmassa naar de ingang. Nuja, massa, twee minuutjes wachten aan de kassa en we zijn binnen. Twee hostessen ‘vechten’ om mijn kaartje te mogen scheuren, speciaal. Betaald per kaartje zeker?

Dan kijken we even op de plattegrond, die wel degelijk aan het plafond hangt. Vier hallen, vol met blinkend chroom en plastiek, leder of stof. We gaan de eerste hall binnen. Ik heb blijkbaar direct de duurste hall uitgekozen. Allemaal bekende voornamelijk sportmerken; Porsche, Ferrari, Mercedes, Triumph, Aston Martin, enfin, je raadt het wel. Prijskaartje van een Ferrari 330 GT 2+2 van 1965, mja, 145000 euro, zonder BTW… Natuurlijk kun je niet zomaar met je Jag gaan rijden, handschoenen, een passend petje, broeken en vesten, alles om in stijl in je luxe wagen te gaan rijden. Over de prijs moet je niet zagen. Aan de kop van de hall staat een grotere vierkant stand voor het thema van dit jaar: 100 jaar Maserati. Wat een vreemde wagens hebben die ooit gebouwd. Ik dacht altijd dat Ghibli een dwerg was, maar blijkbaar is dat ook een Maserati coupé zoals de SM. Op de stand kan je niet binnen (of ligt dat aan mijn jeans?) dus we lopen er maar eens rond en verlaten hall 1.

De tweede hall is voorbehouden voor clubs. Twee Citroën clubs staan hier met een fraaie stand, namelijk de BOCC en de DS-SM club met een wit-blauwe SM. Peugeot heeft een hele mooie stand, en zelfs voor de ‘DDR-Fahrzeugen’ is er een club! Een Wartburg en Trabant staan hier te blinken, nouja, blinken, ze staan er. Saab, Volvo, Mercedes, ze zijn ook vertegenwoordigd. Het valt me trouwens op dat de meeste merken een club hebben voor hun merk, maar niet per type, zoals dat bij Ons Merk wel het geval is.

In de volgende hall is het middenplein voorbehouden voor wagens die te koop worden aangeboden door particulieren. Een Traction en een knalgroene Mehari wachten hier op een nieuw baasje. Daarrond nog wat standjes met poetsmiddelen etc. De laatste hall staat dan vol met kraampjes met miniaturen, onderdelen, rubbers, lampen, boeken. De snuisterhall. Hier is vrij veel te vinden van Citroën. Van Traction tot XM vind je nog boeken. Toevallig valt mijn oog op een CX miniatuur, een serie 2 in 1:43 voor 10€. Meenemen, ook al is ze gris perlé. We passeren nog even langs de DS-SM club, de flyers voor de Jumble liggen klaar, als de website nu nog online komt zijn we helemaal klaar voor het voorjaar!

tekst en foto: demuywo

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 01 maart 2014 10:03 PM
  [ # 1 ]

Het dak van deze SM is wel degelijk zwart hoor Wink

Nou heb ik je nog niet in levende lijve ontmoet .....

Walter nice day

En voor de laate beslissers : kortingsbon

http://bfov.deltacom.be/basicscripts/downloads/downloads.php?file=/files/ACS-KORTINGBON-2014.pdf

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3205

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 01 maart 2014 11:10 PM
  [ # 2 ]

Ik twijfelde eerlijk gezegd of het donkerblauw was of zwart, door het licht zeker :p

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5472

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 maart 2014 12:15 PM
  [ # 3 ]
Profiel  

chummy dj
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662

Gepost: 04 maart 2014 01:18 AM
  [ # 4 ]

Ik vond het een mooie beurs….alles netjes,maar vrij duur !!!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook