Ik heb net even de dakdragers getest!
gister ben ik even naar zeeuws vlaanderen gereden om hem te testen op de snelweg.
Met een top van 100 duurde het wel even, maar gelukkig zit hij heerlijk en hield de motor zich prachtig! geen enkel probleem gehad. ik ben blij was toch zo’n ruim 400 km op een dag!
Top van 100? Dat moet toch wel wat vlotter kunnen.. Of wat het met die dingen op het dak?
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
wat benzine betreft: 98 tanken! Dat is bij de V06/644 en V06/630 in mindere mate érg belangrijk. De 644 die vermoedelijk in je LNa ligt heeft een dusdanig hoge compressie dat hij snel gaat pingelen. De ontsteking zal dit proberen te regelen, maar daardoor zal hij niet veel harder gaan dan 100.
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
leuk autootje!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik sluit mij wat brandstof aangaat bij Michiel aan, 98 tanken, al was het alleen maar om je kleppen koeler te houden.
Een top op de teller van 130-135 is zeker mogelijk bij de 652cc motor, het is wel een misvatting dat de ontsteking bijregelt als pingelen dreigt.
De ontsteking berust op een aantal vaste waarden welke hij meet door de vacuüm (onderdruk) in het inlaatspruitstuk, op grond daarvan gaat ie vervroegen bij sterk accerlereren en chokegebruik.
Om actief bij te regelen zou je een pingelsensor moeten hebben.
Bij slecht sluitende kleppen a.g.v. oververhitting zal je misschien wel wat meer/minder vacuüm hebben, maar dat weten de experts vast beter dan ik.
Met 2 personen aan boord, volle vakantiebepakking tot de raamlijn en een fikse dakkoffer hadden wij deze zomervakantie moeite om aan de 110 (echte km/h) te komen, in de dagelijkse praktijk zonder al die troep kun je zeker en vast 120 halen.
Je kunt je carburateur even laten checken door een eendenspecialist, kan ook maar zo zijn dat mede daar de kneep zit.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ik doelde inderdaad op de vacuümregeling. Het zou wat zijn als de LNA al een klopsensor had gehad
ik zei top, maar ik bedoelde cruise snelheid… ik heb in de westerschelde tunnel wel 120 gehaald. Maar dat was wel een beetje spannend! De vorige eigenaar heeft er weinig in gereden, dus ik ga voorzichtig aan beginnen! van de week even een radio in bouwen, dat is toch wel een gemis. misschien nog even de kleppen na kijken. En dan maar weer rondjes rijden ofzo
Maare ik hoef dus geen loodvervanger toe te voegen?
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
loodvervanger is inderdaad niet nodig. super 98 wel.
oke top! Bedankt, een maatje van mij vertelde dat de beste brandstof die je kan kopen de super 98 van de bp is, hebben jullie hier ook ervaring mee? ik heb in ieder geval een bp om de hoek.
Dit heb ik ook wel eens gehoord franklin! Dit is voor mij ook een eyeopener.
Zelf tank ik altijd 95, maar misschien moet ik toch ook maar eens 98 gaan tanken. Ik merkte zo op het gevoel nooit verschil, maar dat kan ook komen doordat ik nooit een volle tank tankte. Het schijnt zelfs zo te zijn dat je op 98 uiteindelijk minder kwijt bent aan brandstofkosten..
Tevens rij ik met een 630 blok en 644 zuigers en cilinders, dus dat kan er ook nog weer mee te maken hebben.
Hopen dat de super benzine nog even blijft! Je ziet het steeds meer verdwijnen…
waar kan ik eigenlijk terug vinden wat voor blok er in mijn auto ligt? en is er een pagina waar ik de specificaties van de verschillende blokken kan zien?
ik ben wel benieuwd!
gister heb ik een radiotje in gebouwd en dat is toch best wel fijn, ik zal binnenkort wel even een plaatje schieten hoe het er bij hangt. Het enige probleem is dat ik het nog niet echt eens ben met de speakers, en ik zit er dus aan te denken om een hoedenplank te maken van bamboo fineer en daar moderne speakers in te bouwen. Het ziet er altijd flink sjonnie uit, maar ik houd van mooi geluid:)
Gister na het werk ook even gekeken hoe de boot er bij lag! Nu het weer zo lekker is…
en daar even wat plaatjes geschoten!
zo lag de boot er bij
Mooi bootje hoor al kan die volgens mij wel een poetsbeurt gebruiken.
Op de versnellingsbak, beetje onder de startmotor zit een typeplaatje. Deze kan verschillende kleuren hebben (rood, zwart of geel) afhankelijk van het type. Het type motor staat beschreven op het plaatje.
Via onderstaande link kun je het e.a. aan verschillen zien in de motoren.
http://www.cats-citroen.net/home.html
Succes!
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
“De ontsteking berust op een aantal vaste waarden welke hij meet door de vacuüm (onderdruk) in het inlaatspruitstuk, op grond daarvan gaat ie vervroegen bij sterk accerlereren en chokegebruik.”
Dit klopt niet.
hij gaat juist vervroegen zodra er een vacuum ontstaat, en dat is juist niet met de gasklep vol open
Deze misopvatting is begrijpelijk (zie ook: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/222093/)
Beter één eend op straat dan tien in het water….