2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Nieuw hier met mijn LNA
franklinBB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 24-02-2014

Gepost: 25 februari 2014 08:05 PM
  [ # 16 ]

Ik heb net even de dakdragers getest!

Profiel  
 
franklinBB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 24-02-2014

Gepost: 28 februari 2014 08:47 PM
  [ # 17 ]

gister ben ik even naar zeeuws vlaanderen gereden om hem te testen op de snelweg.
Met een top van 100 duurde het wel even, maar gelukkig zit hij heerlijk en hield de motor zich prachtig! geen enkel probleem gehad. ik ben blij was toch zo’n ruim 400 km op een dag!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 28 februari 2014 10:09 PM
  [ # 18 ]

Top van 100? Dat moet toch wel wat vlotter kunnen.. Of wat het met die dingen op het dak?

 

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 01 maart 2014 04:41 PM
  [ # 19 ]

wat benzine betreft: 98 tanken! Dat is bij de V06/644 en V06/630 in mindere mate érg belangrijk. De 644 die vermoedelijk in je LNa ligt heeft een dusdanig hoge compressie dat hij snel gaat pingelen. De ontsteking zal dit proberen te regelen, maar daardoor zal hij niet veel harder gaan dan 100.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 maart 2014 05:40 PM
  [ # 20 ]
Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 01 maart 2014 07:03 PM
  [ # 21 ]

Ik sluit mij wat brandstof aangaat bij Michiel aan, 98 tanken, al was het alleen maar om je kleppen koeler te houden.
Een top op de teller van 130-135 is zeker mogelijk bij de 652cc motor, het is wel een misvatting dat de ontsteking bijregelt als pingelen dreigt.
De ontsteking berust op een aantal vaste waarden welke hij meet door de vacuüm (onderdruk) in het inlaatspruitstuk, op grond daarvan gaat ie vervroegen bij sterk accerlereren en chokegebruik.
Om actief bij te regelen zou je een pingelsensor moeten hebben.
Bij slecht sluitende kleppen a.g.v. oververhitting zal je misschien wel wat meer/minder vacuüm hebben, maar dat weten de experts vast beter dan ik.

Met 2 personen aan boord, volle vakantiebepakking tot de raamlijn en een fikse dakkoffer hadden wij deze zomervakantie moeite om aan de 110 (echte km/h) te komen, in de dagelijkse praktijk zonder al die troep kun je zeker en vast 120 halen.

Je kunt je carburateur even laten checken door een eendenspecialist, kan ook maar zo zijn dat mede daar de kneep zit.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 01 maart 2014 10:03 PM
  [ # 22 ]

ik doelde inderdaad op de vacuümregeling. Het zou wat zijn als de LNA al een klopsensor had gehad Wink

Profiel  
 
franklinBB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 24-02-2014

Gepost: 02 maart 2014 05:41 PM
  [ # 23 ]

ik zei top, maar ik bedoelde cruise snelheid… ik heb in de westerschelde tunnel wel 120 gehaald. Maar dat was wel een beetje spannend! De vorige eigenaar heeft er weinig in gereden, dus ik ga voorzichtig aan beginnen! van de week even een radio in bouwen, dat is toch wel een gemis. misschien nog even de kleppen na kijken. En dan maar weer rondjes rijden ofzo Razz

Maare ik hoef dus geen loodvervanger toe te voegen?

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 02 maart 2014 09:06 PM
  [ # 24 ]

loodvervanger is inderdaad niet nodig. super 98 wel.

Profiel  
 
franklinBB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 24-02-2014

Gepost: 03 maart 2014 12:55 AM
  [ # 25 ]

oke top! Bedankt, een maatje van mij vertelde dat de beste brandstof die je kan kopen de super 98 van de bp is, hebben jullie hier ook ervaring mee? ik heb in ieder geval een bp om de hoek.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 03 maart 2014 10:34 AM
  [ # 26 ]

Dit heb ik ook wel eens gehoord franklin! Dit is voor mij ook een eyeopener.

Zelf tank ik altijd 95, maar misschien moet ik toch ook maar eens 98 gaan tanken. Ik merkte zo op het gevoel nooit verschil, maar dat kan ook komen doordat ik nooit een volle tank tankte. Het schijnt zelfs zo te zijn dat je op 98 uiteindelijk minder kwijt bent aan brandstofkosten..

Tevens rij ik met een 630 blok en 644 zuigers en cilinders, dus dat kan er ook nog weer mee te maken hebben.

Hopen dat de super benzine nog even blijft! Je ziet het steeds meer verdwijnen…

 

Profiel  
 
franklinBB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 24-02-2014

Gepost: 06 maart 2014 01:09 AM
  [ # 27 ]

waar kan ik eigenlijk terug vinden wat voor blok er in mijn auto ligt? en is er een pagina waar ik de specificaties van de verschillende blokken kan zien?
ik ben wel benieuwd!
gister heb ik een radiotje in gebouwd en dat is toch best wel fijn, ik zal binnenkort wel even een plaatje schieten hoe het er bij hangt. Het enige probleem is dat ik het nog niet echt eens ben met de speakers, en ik zit er dus aan te denken om een hoedenplank te maken van bamboo fineer en daar moderne speakers in te bouwen. Het ziet er altijd flink sjonnie uit, maar ik houd van mooi geluid:)

Gister na het werk ook even gekeken hoe de boot er bij lag! Nu het weer zo lekker is…
en daar even wat plaatjes geschoten!

zo lag de boot er bij Razz

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 06 maart 2014 02:06 PM
  [ # 28 ]

Mooi bootje hoor al kan die volgens mij wel een poetsbeurt gebruiken.

Op de versnellingsbak, beetje onder de startmotor zit een typeplaatje. Deze kan verschillende kleuren hebben (rood, zwart of geel) afhankelijk van het type. Het type motor staat beschreven op het plaatje.

Via onderstaande link kun je het e.a. aan verschillen zien in de motoren.

http://www.cats-citroen.net/home.html

Succes!

 

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 06 maart 2014 05:48 PM
  [ # 29 ]
Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 07 maart 2014 03:56 PM
  [ # 30 ]

“De ontsteking berust op een aantal vaste waarden welke hij meet door de vacuüm (onderdruk) in het inlaatspruitstuk, op grond daarvan gaat ie vervroegen bij sterk accerlereren en chokegebruik.”

Dit klopt niet.

hij gaat juist vervroegen zodra er een vacuum ontstaat, en dat is juist niet met de gasklep vol open Wink
Deze misopvatting is begrijpelijk (zie ook: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/222093/)

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook