gierende snaar hydrauliekpomp
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 03 maart 2014 02:41 PM

nadat ik mijn CX 2500 diesel (1981) uit de winterslaap had ontwaakt viel mij op dat de snaar om de hydrauliekpomp nogal gierde en ook af en toe slipte. Is dit nu een kwestie van een slappe of versleten snaar of is de pomp aan zijn einde?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 maart 2014 02:55 PM
  [ # 1 ]

Gewoon even strakker zetten. Maak wel het systeem even drukloos en draai de wartel van de pomp iets los zodat de leiding kan draaien als dat nodig is.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 maart 2014 02:59 PM
  [ # 2 ]

Slappe of vette snaar. Mischien niet strak genoeg.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 03 maart 2014 03:19 PM
  [ # 3 ]

dank, dus niets bijzonders in ieder geval. Het zal wel een domme vraag zijn maar het systeem drukloos maken is toch gewoon de auto in de laagste stand zetten en motor uit doen?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 maart 2014 03:41 PM
  [ # 4 ]

Nee. de ontlast schroef op de HD regelaar moet ff een slag los! je wil de wartel van de dikke druk leiding los hebben bij het stellen van de snaar. Als er druk op staat gaat die spuiten!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 maart 2014 03:53 PM
  [ # 5 ]

Is een boutje maat 12 op de HD regelaar (schuin onder de pomp). Alleen een slag losmaken tot je gesis hoort, niet helemaal eruit draaien!

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 03 maart 2014 05:43 PM
  [ # 6 ]

Allen dank voor de adequate reacties. Ik zal proberen om de snaar binnenkort even wat strakker zetten om een en ander te verhelpen. De snaar oogt trouwens nog vrij nieuw. Volgens mij is deze bij de motorrevisie 2 jaar geleden vervangen. De snaar slipt alleen met het omhoog komen van de auto.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 maart 2014 06:41 PM
  [ # 7 ]

Nieuwe snaren zijn altijd stugger en moeten daardoor vrij snel nagespannen worden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook