Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
In mijn C6 leid ik onder de beperkingen van het RT3 systeem.
Het ergst is nog wel de telefoon.
Ik werk nu met een Duo SIM kaart van KPN.
Bellen en gebeld worden in de auto gaat prima, als ik niet vergeet mijn iPhone op vliegtuigmodus te zetten, en als ik uitstap daar af.
Het probleem zit hem in KPN en DUO SIM. regelmatig krijg degene die mij belt geen gehoor, omdat KPN dan vindt dat mijn auto aan de beurt is, terwijl die op slot staat voor mijn deur.
Vandaar dat ik nu een Parrot of zo overweeg. Liever nog een geheel nieuw RT5 systeem, maar dan hebben we het al gauw over € 1.000,- of meer.
Andere suggesties?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik heb jaren met een duo sim gewerkt, maar de laatste 6 jaar niet meer i.v.m. goede bluetooth koppeling. Even uit mijn geheugen Mobiele techniek:
Als KPN vindt dat je Sim in de C6 het gesprek moet aannemen staat die sim nog in de HLR ( Home Location Register) geregistreerd . Je kan die registratie pas ongedaan maken door de sim uit te zetten en de andere sim aan te zetten, dan wordt hij “geregistreerd”. Als je de Iphone in Flight mode zet, en de C6 aan, dan wordt de C6 sim geregistreerd. Hoe ziet de HLR of je sim nog werkt: Die stuurt iedere bepaalde tijd een “beacon” naar de HLR, en zolang blijft ie staan. Als ie geen beacon meer ziet dan kun je een andere SIM registreren. Als je dus de C6 uitgaat en je zet de Iphone aan, dan stuurt die een registratie verzoek naar de HLR, en de HLR doet dan ook een “forced check” op je andere SIM, en als de C6 nog aan staat, dan wordt je Iphone niet opgenomen in de HLR , maar dat valt niet altijd op. ( Ter complicatie: Als je in het buitenland bent gaat dat via de DAT netwerk naar de HLN van KPN, en dat levert soms communicatie problemen tussen het netwerk waarin je zit en KPN, kijk dus in het buitenland extra uit).
Conclusie: Je moet kijken hoe je als je de C6 verlaat de “sim” /telefoon geforceerd uit kan zetten. Is misschien gekoppeld met de radio, b.v. radio uit=telefoon uit, radio aan= telefoon aan, of kan gekoppeld zijn aan de “SOS” mode.
Groet,
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dank voor je heldere uitleg. En meteen maar ook mijn bewondering voor de exclusieve collectie Citroens onderaan je pagina.
Als ik je goed begrijp is de C6 telefoon niet “uit” als ik de auto uitzet en op slot doe.
Daar lijkt het erg op, want mijn probleem doet zich altijd voor NA gebruik van de C6.
Geen idee hoe je die C6 telefoon echt uitzet.
Maar.. dat is eigenlijk ook niet zo van belang. Het steeds moeten onthouden dat je iets uit of aan moet zetten ervaar ik als een belasting. Mijn korte geheugen is niet meer wat het was, maar nog net niet zo dat het Alzheimer heet. Denk ik.
Bij KPN Telecom ervaar ik geen enkele inhoudelijke kennis, laat staan breedheid mee te denken aan een oplossing.
Ik migreerde van Vodafone naar KPN omdat Vodafone weigert om een iPhone 5 micro SIM duo kaart te leveren.
Kortom, ik ben een beetje klaar met die providers, ik zoek een serieuze werkende oplossing die niet van mij eist dat ik dingetjes aan of uit moet zetten.
Er komt nog een probleem bij: Als mijn madame met mijn auto rijdt 9komt nogal eens voor, want zij houdt van die auto) en iemand belt mij hangt het van het toeval af of zij of ik de oproep krijgt. Omdat ik er geen maîtresses op na houd is dat niet desastreus, maar wel erg onhandig.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Wat je nog kunt proberen: Wissel de SIM’s om, want er is een primaire en een secundaire SIM bij de Duo SIM, maar wat het verschil precies is weet ik ook niet.
Het probleem komt ook gedeeltelijk omdat je C6 zo’n SOS functie heeft, ik denk dat ze daarom de ” telefoon” aan laten staan als er een SIM in zit en de C6 uit zet. Die van de KPN helpdesk weten ook niet hoe hun netwerk werkt, dan moet je doorzeuren totdat ze je een netwerk technicus aan de telefoon geven… maar dat helpt meestal weinig want die begrijpt weer niets van je C6…..Als je dame de C6 meeneemt dan staat je eigen telefoon aan, en is die primair, totdat je bijvoorbeeld het contact met het netwerk verliest ( dat kan gebeuren zonder dat je het weet, en wordt dan weer opnieuw opgebouwd) en dan staat ie op de C6.. Daar is geen remedie voor !
Ja kan eventueel proberen of je met de Lexia de RT3 uit kunt zetten als je het contact uitzet, want nu kun je die nog een uur aan laten staan als je het contact uitzet….Ze hebben het te mooi gemaakt.
En anders: Neem een parrot of zo.
To err is human, not to err is divine.
Kan het ook niet zo zijn dat het aanbod van 2G op 900Mhz bij KPN beperkter wordt waardoor je ook slecht ontvangst hebt? Dat gaat in de toekomst wel een probleem worden ben ik bang.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
of (we) proberen de optie SOS op je radio uit te zetten (softwarematig)
Wel mooie uitleg!!
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
T(H)ijs: De RT3/Navidrive werkt niet met mobiele data, dus of het nou 900 mHz of 1800 MHz is maakt niet uit, en KPN heeft beide. Die 900MHz band voor Spraak blijft nog wel een decennium of meer. Alleen bij de eerste generaties data werd de data verstuurd in de bandbreedte die ook voor spraak gebruikt wordt, tegenwoordig heb je aparte frequentie banden voor data. Alleen als je “spraak over data” gaat doen met een Mobile (skype en zo), gebruik je de data band. Het bereik van 900 Mhz in Nederland is excellent, dat is moeilijk te evenaren, onder andere daarom geeft een “oude telefoon” vaak betere gesprekskwaliteit dan een moderne smartphone.
Ik denk dat Johan O er wel achter komt of je met de Lexia wat kan instellen.
To err is human, not to err is divine.