Graag lees ik wat reakties over bougie bevindingen bij het rijden op LPG met een GS (a)
welke bougies gedragen zich het beste ?
jelle
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
NGK BPR 6 ES. Perfecte bougie!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja, volgens mij heb ik ook de zesjes van ngk erin.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Heb jarenlang (GSA) op gas gereden met Champion N7YC. Probleemloos, maar wel elke 15.000 km vernieuwd
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220384/
Volgens de site van NGK zouden er BP6ES in moeten (uitgaande van een GSA)
vind ik vreemd, aangezien er dan geen ontstoringsweerstand R in zit…
BRON: http://www.ngk.de/index.php?id=3436&pd=3437&t=
Die zit wel in de NGK BPR 6 ES
Over bougies kun je volgens mij net zo veel zin en onzin schrijven als over oliën (en daar doe ik dan maar aan mee!) Let vooral op de lengte, de afsluiting en de electrode afstand.
Bij LPG zeggen ze nog wel dat je de electrode afstand iets kunt verkleinen (+- 0.3mm)
Zie ook:
http://nl.sparkplug-crossreference.com/convert/NGK_PN/BPR6ES
Ik spreek mezelf overigens tegen tov van het vorige topic aangezien ik daar ook weestandloze Bougies had gespecificeerd.
Ik gebruik zelf Eyquem RC72LS (voor zowel LPG als Benzine). Nooit gezeur mee gehad!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
In de Montreal had ik Golden Lodge, geen gezeur, kon je lekker niks aan afstellen.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een GSA heeft elektronische ontsteking. Dus je kan een elektrode afstand van 0,7 mm gebruiken. Die geeft een mooie grote vonk die makkelijker je LPG ontbrandt.
De BP6ES is minder makkelijk verkrijgbaar dan de BPR…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Toen ik nog GSA op gas reed gebruikte ik altijd N7YCC, met een koperen kern als ik me niet vergis. Ging langer mee dan N7YC en werd destijds geadviseerd voor LPG.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Een GSA heeft niet per se elektronische ontsteking, ik had er een met puntjes.
My other car is a broomstick.
en voor een 1220 hetzelfde recept?
jelle
ja, kies een van de recepten!
Echter zou ik je electrode afstand nooit vergroten en zeker niet bij LPG.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Werkte anders perfect op mijn GS 1220 LPG met Vellemankit…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bekijk het zelf maar even Jelle.
Trouwens ik vergis me wat betreft de electrode afstand, bij de GSA is dat natuurlijk standaard 0,8 (ik had eerder 0,6 in mijn hoofd) dus het verkleinen naar 0,7 mm met LPG is helemaal niet zo gek van Bogaard77
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
charmille schreef:Toen ik nog GSA op gas reed gebruikte ik altijd N7YCC, met een koperen kern als ik me niet vergis. Ging langer mee dan N7YC en werd destijds geadviseerd voor LPG.
De laatste C staat inderdaad voor koperkern