Ik neem aan dat dat gaas dan exclusief voor benzinemodellen is, want ik heb het in ieder geval niet… Of mis ik iets?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:Ik neem aan dat dat gaas dan exclusief voor benzinemodellen is, want ik heb het in ieder geval niet… Of mis ik iets?
bij dieselmodellen zit een ander mio filter.
het verschilt nogal bij de diesels, of je wel of geen turbo hebt.
en ik meen zelfs ook welke pomp en bwjr.
de CAV Lucas of de Bosch pomp.
ook hebben diesels minder last van vocht in de olie.
enerzijds vanwege het gebruik, je rijd gewoon meer afstand als je een diesel hebt.
anderzijds vanwege de olieafzetting wat diesel eigen is.
mvgr wupke
Ik heb de olieslang wel gechecked, maar zag er niets aan.
Wat Wupke zegt kan ik nog wel doen. Even de slang eraf halen en schoonmaken, en eventueel controleren op lekkages. Tis beter te voorkomen als te genezen.
De olie stroomt regelrecht bij de carterpakking vandaan, na een stukje rijden zie je het er gewoon uitstromen daar als je gaat kijken. Dus dat is wel een feit helaas.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Robin schreef:Staalwollen prop één bonk ijs? Water in de olie dus? Keertje een flink lange rit maken?
ik rij niet dagelijks, maar als ik rij word ie gewoon goed warm. Nu kan je er gewoon niets aan doen.
Ik heb de staalprop eruit gehaald gelijk. hij loopt gelijk stukken beter, en slaat niet meer af als het gevroren heeft s’nachts. want dat deed ie nog wel eens als je net weg reed. Nu loopt ie gelijk 1000 toeren stationair.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
kreazyV8wuppo schreef:Robin schreef:Ik neem aan dat dat gaas dan exclusief voor benzinemodellen is, want ik heb het in ieder geval niet… Of mis ik iets?
bij dieselmodellen zit een ander mio filter.
het verschilt nogal bij de diesels, of je wel of geen turbo hebt.
en ik meen zelfs ook welke pomp en bwjr.
de CAV Lucas of de Bosch pomp.ook hebben diesels minder last van vocht in de olie.
enerzijds vanwege het gebruik, je rijd gewoon meer afstand als je een diesel hebt.
anderzijds vanwege de olieafzetting wat diesel eigen is.mvgr wupke
Mijn gti rijdt ook veel km’s, maar ik ben dan ook een dief van mijn eigen portomonee om 25-30k per jaar op benzine te rijden
Mja, vind maar eens een bx turbodiesel met airco.
Ach, de bx vind het wel lekker zo lang en vaak te rijden. Hij wordt altijd netjes op temperatuur gereden in elk geval.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
nou, vandaag even de slangen allemaal eraf gehaald en helemaal schoongemaakt. in de vulpot zit ook een staalfilter, die heb ik ook gelijk verwijderd. nu heeft ie geen enkele hinder meer van verstopte delen. 1 slang was een beetje weggerot op het eind. daar heb ik een stukje afgesneden en terug erop gezet. dat was trouwens ook de grootste oorzaak van de lekkage bleek achteraf. de carter pakking is dan wel lek, die drupt ook nog, maar dat hou ik maar op zweten
voorlopig kunnen we iig weer rijden
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
hier de foto’s van het blok besmeurd met olie
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
nou dat valt allemaal nog wel mee hoor.
M.i. komt dit gewoon allemaal via de peilstok eruit.
het zijn duidelijk allemaal spatten.
bij bevroren carterontluchting is de lekkage vaak veel heviger, ik denk dat je er toevallig bijtijds bij was,
ik zou er verder even nix an doen.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Dit is ook van de peilstok zoals in het begin beschreven.
Was er dan ook gelukkig op tijd bij, na een paar honderd meter zo te hebben gereden.
Binnenkort even een paar busjes remmenreiniger er tegen aan knallen. blinkt ie weer als nieuw
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:Dit is ook van de peilstok zoals in het begin beschreven.
Was er dan ook gelukkig op tijd bij, na een paar honderd meter zo te hebben gereden.Binnenkort even een paar busjes remmenreiniger er tegen aan knallen. blinkt ie weer als nieuw
als je daarmee klaar bent, spuit er dan iets vettigs overheen als ie droog en schoon is.
cockpitspray oid.
anders wil je na een week nooit meer lachen ,als je de motorkap open doet.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:vortex schreef:Dit is ook van de peilstok zoals in het begin beschreven.
Was er dan ook gelukkig op tijd bij, na een paar honderd meter zo te hebben gereden.Binnenkort even een paar busjes remmenreiniger er tegen aan knallen. blinkt ie weer als nieuw
als je daarmee klaar bent, spuit er dan iets vettigs overheen als ie droog en schoon is.
cockpitspray oid.
anders wil je na een week nooit meer lachen ,als je de motorkap open doet.
mvgr wupke
valt wel mee hoor, zo heb ik mijn blok eerst ook gereinigd. ziet er prima uit dan. glimt netjes, en ben blij dat ie dan niet vettig is. anders kan je na een paar weken weer beginnen met schoonmaken.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Mijn gti rijdt ook veel km’s, maar ik ben dan ook een dief van mijn eigen portomonee om 25-30k per jaar op benzine te rijden
Hier nog zo een, 35.000 per jaar in een BX GTi….
Harm schreef:Mijn gti rijdt ook veel km’s, maar ik ben dan ook een dief van mijn eigen portomonee om 25-30k per jaar op benzine te rijden
Hier nog zo een, 35.000 per jaar in een BX GTi….
Maar harm heeft geld teveel
kreazyV8wuppo schreef:Robin schreef:Ik neem aan dat dat gaas dan exclusief voor benzinemodellen is, want ik heb het in ieder geval niet… Of mis ik iets?
bij dieselmodellen zit een ander mio filter.
het verschilt nogal bij de diesels, of je wel of geen turbo hebt.
en ik meen zelfs ook welke pomp en bwjr.
de CAV Lucas of de Bosch pomp.ook hebben diesels minder last van vocht in de olie.
enerzijds vanwege het gebruik, je rijd gewoon meer afstand als je een diesel hebt.
anderzijds vanwege de olieafzetting wat diesel eigen is.mvgr wupke
Bij de diesels zit er vooral verschil in de bouwjaren wat voor constructie is toegepast. Turbodiesel of diesel maakt bij hetzeflde bouwjaar weinig uit. Alleen waar het buisje van de carterventilatie op de luchtinlaat komt verschilt.
Dieselpomp maakt in elk geval niet uit, voor wat betreft caterventilatie en olievulbuis.
Grootste verschil tussen een diesel en XU benzine modellen is dat je bij een diesel het bovenkantje van de vulbuis kan losmaken met clipjes en dat bij benzinemotoren je altijd zo’n strak zittend geval waar slangen aanzitten eraf moet wippen. Wat bij de benzinemodellen is opgelost met staalwol is bij de dieselmodellen plastic.