4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
5 bak achter 2 l benzine
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 04 maart 2014 11:02 PM
  [ # 46 ]

maar blij gooi eerste proefrit vandaag even, maar allemachtig wat een feest zeg, we kunnen praten met mekaar en radio luisteren, zwaar gelukkig, nu alles even afmaken, embleempje erop, verlichting, remmen en nieuwe AP-K(ut).
Is hoog gegiert en de eerste 4 prima lang, de vijfde is aan de hoge kant maar op platte wegen wordt het echt genieten.. momenteel geeft een sissende uitlaat(lekje) het meest irritante geluid

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 05 maart 2014 01:06 PM
  [ # 47 ]

Goed dat het allemaal gelukt is…
Je bus begint overigens een aardige “transformer” te worden Wink

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 05 maart 2014 07:01 PM
  [ # 48 ]

ja, het wordt vrij wreed
cool grin

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 maart 2014 08:46 PM
  [ # 49 ]

Ik moet nog wel een beetje wennen aan het neusje hoor. Soort van Frans A-team-busje wordt het zo. Wel bijzonder hoor, dat je straks met elkaar kunt praten op de snelweg. Smile

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 05 maart 2014 11:36 PM
  [ # 50 ]

ach die koplampen zaten er al in en een beetje eigen fantasie vind ik weer leuk.
maar er komt nog een groot citroen embleem voor op. weet nog niet hoe maar dat moet wel even.
blijft toch leuk zo’n hobby toch?

Profiel  
 
Peter0657
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 08-03-2014

Gepost: 09 maart 2014 09:01 PM
  [ # 51 ]

Dag,

Ik heb een vraag.

Is een benzine bak om te bouwen naar diesel. Kroonwiel pignonas en priseas overzetten.
Of is dit niet te doen. Ik heb een 2.2 diesel die giert alleen in de 4 ,bij belasten.
Is hier iets aan te doen? Of heeft iemand nog een goede bak voor een redelijk bedrag?

gr Peter

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 09 maart 2014 09:40 PM
  [ # 52 ]

ook mijn probleem dus, maar als ik jouw was deed ik er eerst TSL bij in. http://www.lare.nl/
helpt echt, is goed spul maar ik schrok ervan hoeveel het geluid minder werd bij een erg heftig jankende bak, tis maar een idee

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 09 maart 2014 09:43 PM
  [ # 53 ]
break23m schreef:

Ik moet nog wel een beetje wennen aan het neusje hoor. Soort van Frans A-team-busje wordt het zo. Wel bijzonder hoor, dat je straks met elkaar kunt praten op de snelweg. Smile

maar de rest is nog wel citroen

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 maart 2014 01:46 PM
  [ # 54 ]
Vadela schreef:

ook mijn probleem dus, maar als ik jouw was deed ik er eerst TSL bij in. http://www.lare.nl/
helpt echt, is goed spul maar ik schrok ervan hoeveel het geluid minder werd bij een erg heftig jankende bak, tis maar een idee

Weet even niet meer waar het staat op het forum,maar lees dit eerst even door.
Want als je het onder de naam TSL koopt ben je vele malen duurder uit dan dat je gewone snijolie koopt voor een paar euro.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 10 maart 2014 07:27 PM
  [ # 55 ]

hmmm, ik denk dit draadje http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219596/P90/
maar we hadden vroegen wynns toevoegingen en meerdere soorten in de garage, slick 50 volgens mij, alles heeft voorstanders en anti mensen, ik denk dat bij het loshalen van de bak (heb ik bij twee bakken gedaan)
je niet echt iets verder komt. Het lager achter de remschijf is volgens mij de hoofdboosdoener maar die is niet/of moeilijk te krijgen. heb je hem er één keer af dan kun je hem vervangen want het persen van een lager is meestal een dusdanige axiale belasting dat het lager erger wordt als je hem weer monteert. ik heb eens een echt verrotte B&S grasmaaiermotor met dit spul ge-doped en hij heeft nog tijden gerookt en gedraaid. Ik deed het bij mijn vierbak en het gegier werd echt minder. nou wil ik niks horen dus die vijfbak zit er nu achter. veel beter maar ook deze bak is natuurlijk niet helemaal stil, vooral in de vierde hoor je nog wat. Het gaat me er meer om dat als je hem toch anders wil, kun je het best proberen, maar snijolie? ................. het leven is een keuze boring

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 10 april 2014 11:44 PM
  [ # 56 ]

rijdt toch aardig en idd hij is hoog gegeard. 5 de trek niet echt meer maar op de vlakke weg gaat het wel erg comfortabel. nu nog de achterremmen losmaken want die zitten weer vast, setje op reserve is altijd makkelijk, schoon en gangbaar maken , invetten en monteren en daar gaat hij weer naar de volgende apk

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 april 2014 12:10 AM
  [ # 57 ]

Gaan die dan zo snel vastzitten? Ik heb ooit begrepen dat de achterremmen gelijk zijn aan die van een GS. Klopt dat?

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 11 april 2014 07:45 AM
  [ # 58 ]

citroen monteur zei mij eens “oh zo’n ding? zitten de remmen altijd van vast”
maar alu klauw, zonder stofkap over de zuigers, en vierkante blokken. en oxiderend aluminium klemt de zuiger en de blokken en dan zit het vast. bij mij ook (alweer) en de man van Timmer had gelijk. één van de twee reserve klauwen is vrij nieuwe zag ik, de rubbers zijn nog redelijk nieuw en de klauwen nog niet ingevreten. is dus eerder vervangen.
fiat auto’s hadden dit vroeger ook erg vaak herinner ik me nog. zelfde principe. zelfde kwaal. klauw eraf, vetnippel in draaien en zuigers eruit pompen, schoonmaken, hoonsteen erdoor, nieuwe keerringen nieuwe blokken (verbrand)en monteren en racen. en over twee jaar weer

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 29 april 2014 07:17 PM
  [ # 59 ]

Ik moet even onderbreken, ben het namelijk niet helemaal eens wat hierboven wordt gezegd!!

De achterremmen van de C35 kunnen inderdaad heel erg vast gaan zitten, maar als je één keer goed ingrijpt is dat probleem jaaaaren lang weg.

Goed schoonmaken van de klauw is essentieel, goed schoonmaken van de zuigertjes net zo goed. Je moet daarbij uitkijken dat je de teflon coating van de zuigertjes niet beschadigd. Bij de montage de O-ringen goed in de LHM soppen!

De klauw zelf goed ontdoen van aluminium oxide op de raakvlakken tussen achterplaat van de blokken in de klauw. Deze vlakken in een goede primer zetten helpt ook. Blokken monteren met een likje koperpasta op de randjes van de stalen achterplaat. Het contact vlak tussen stalen plaat en aluhuis houd je hiermee corrosie vrij. Als je de bus dan niet maaaaanden achtereen buiten in de regen laat staan zou dit meer dan genoeg moeten zijn om de boel “los” te houden.

Het gietstuk van de klauw is van het latere type GS danwel GSA, de boring is echter 42mm, en dat betekend dat de afdichtingsringen en zuigertjes van de AMI8-/Dyane-/Acadyane- en 2CV-klauwen hetzelfde zijn. Wrakynson (2659G) levert setjes met O-ringen.

Ik heb altijd de complete klauw in een goede etsende primer gezet en afgelakt, misschien dat dat ook helpt de corrosie tussen blok en klauw verder tegen te gaan?

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 29 april 2014 11:59 PM
  [ # 60 ]

interessant, maar smelt de primer niet? of is het iets epoxy achtigs. heb er geen ervaring mee maar tips altijd welkom

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook