Haha, man ik zag hem er zo tegenaan vliegen!
De O ring van de accerelatiepomp sproeier was helemaal vergaan want de benzine kwam gewoon langs de ring omhoog. Heb nu zelf van rubber een ringetje geknipt. Nu is de vraag;
Hoelang gaat dit mee zo met die benzine…
Edit; beter idee bedacht; stuk benzineslang van de brommer bijsnijden en eromheen maken.
Heb overigens best wel stress van dat getik. Echter ben er is over gaan lezen en filmpjes gaan kijken of Youtube maar ze tikken allemaal wel wat…
Het tikken komt volgens mij niet van de kop vandaag maar meer uit het midden.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
mogelijk je krukaslager. Kan best wel wát hebben, maar wel in de gaten houden dat het niet erger wordt.
Komt goed..
Moet zeggen dat ik zelf ook wel kieskeurig ben geworden op geluidjes. Mijn vader bijvoorbeeld die hoort het helemaal niet. Zo luid als het in het filmpje klinkt, klinkt het in het echt nou ook weer niet.
Zo, Bart heeft het weer lekker verpest. Ik besloot met remmenreiniger nog eens te spuiten rond de carburateur..
Blijkt die pakking die ik er vorig jaar tegenaan heb gesmeerd niet remmenreiniger bestendig te zijn.
Het resultaat; gelijk weer hetzelfde als eind vorig jaar, hij loopt niet meer stationair. Ik trok dat spul er zo af.
Het plan nu is het probleem bij de voet aanpakken (letterlijk en figuurlijk). Welke pakking kan ik aan beide kanten van dat blok onder de carburateur smeren. Is bijvoorbeeld benzine en olie bestendige vloeibaar afdichtings materiaal voldoende?
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een carburateurvoet dicht je af met een echte pakking. Dus een van papier of een soort karton. NIET met vloeibare meuk. Waarom? Daar ben je vandaag al achtergekomen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dat zou toch gewoon af moeten dichten?
Het volgende wat in mij opkomt is een pakking knippen van een melkpak als ultieme mc-Gyver-knutselhobbybob oplossing
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ik heb vorig jaar dus de voet van het spruitstuk en de onderkant van de carburateur helemaal gladgemaakt met een glasplaatje. Onder en boven de dikke voetplaat een kartonnen pakking en hij lekte toen nog steeds. Is zo’n melkpak beter als een standaard ‘‘echte’’ pakking?
@Waterman; ik smeerde die vloeibare pakking er aan aan de buitenkant tegenaan niet ertussen..
‘k krijg bijna zin in zoiets;
http://www.burton2cvparts.com/carburateur-solex-visa-652cc-2621-revisie-p-3944.html
Maargoed, dat is ook wel een klap geld voor een Visa…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Is dit dan niks?
http://www.burton2cvparts.com/carburateur-voetpakking-dun-p-3956.html
Dat zou er dus voor moeten zijn,maar of dat past op ‘t visa-spruitstuk?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Juist, dat moet je hebben.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar voor 200 een nieuwe carbu is echt voor niets, ik zou even sparen en zo’n ding gaan halen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die had ik dus..
En dat werkte niet.
Ik ga ze gewoon lekker bestellen en sleutel alles weer los en vervolgens hopen dat het werkt..
1 voordeel.. Ik ben lekker niet meer afhankelijk van de Visa als vervoer!
Ja, zo’n nieuwe carburateur
Gelijk van het hele gemier af met verotte sproeiers, asjes, tapjes etc.
Ik heb het geld wel in mijn spaarpot voor zulke dingen, maar zul je net zien koop ik zo’n nieuwe carburateur draait de motor zelf in de soep met dat tikje..
Zo, eendimport maar even gebeld. Voor hem natuurlijk ook lastig om te bepalen wat nou een goede carburateur is. Ik ga er 1 proberen op de gok. Voetstuk en spruitstuk mooi gladmaken, nieuwe pakkingen ertussen, carburateur erop en een beetje geluk..
Mocht dat niet werken koop ik lekker een gereviseerde. Rijden zal het ding…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is belangrijk dat de voet van de carburateur vooral goed vlak is. Ze trekken namelijk krom en dan kun je ze bijna niet meer goed afdichten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat is dus denk ik het probleem met de huidige. Kan het spruitstuk niet krom zijn?