











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee de mistlichten werken al icm stadslicht!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
René Jongejan schreef:Bedoel je geen gedimd grootlicht, dus dimlicht?
Yep.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
René Jongejan schreef:En de originele schakeling is zodanig, dat je de mistachterlichten alleen kan inschakelen als de mistvoorlampen al aan staat.
Volgens mij kan ik ze volledige onafhankelijk aanzetten, zolang het stadslicht maar aan staat.
Edit: mistlampen voor zijn overigens ook geschakeld via een relais dat zich in de lunelle bevind.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb voor me liggen schema MA 510.00/12 blad 7 + 8, dat is van een GTI Turbo serie 2, dus af fabriek voorzien van voormistlampen.
De originele schakeling is bij nadere studie nog ingenieuzer.
Relevant zijn lichtschakelaar 254, voormistlampschakelaar 510, achtermistlampschakelaar 511 en relais 750.
In de stand “stadslicht” van schakelaar 254 krijgt zekering F13 spanning. Schakelaar 510 hangt daar achter en wanneer je deze bedient komt relais 750 op.
Deze is tweepolig en schakelt de voormistlampen in en zet spanning op schakelaar 511.
Als je deze bedient gaan de achtermistlampen branden.
In de stand “dimlicht/grootlicht"van schakelaar 254 blijft F13 spanning houden, maar wordt ook rechtstreeks spanning gezet op schakelaar 511.
Maw. met alleen stadslichten aan kan je de achtermistlampen alleen inschakelen als de voormistlampen aan staan en met dim- of grootlicht aan kan je de mistlampen voor en achter onafhankelijk van elkaar inschakelen.
Compris?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Die mistlampen zijn niet het enige waar je een studie naar kunt doen
Ik dacht de spiegeltjes er even aan te schroeven.
Rechts het glaasje los van de houder, links de zwarte plastic rand gescheurd + het kapje dat het kleine inbusje bedekt.
Geen nood dacht ik, even van een sloper halen.
Nu blijkt dat het glaasje van een handbediende geen verwarming heeft, het afdekkapje minimaal anders is, en het plastic randje van de sloper ook gescheurd.
Twee uur prutsen voor niks dus
Op naar de volgende.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
René Jongejan schreef:Maw. met alleen stadslichten aan kan je de achtermistlampen alleen inschakelen als de voormistlampen aan staan en met dim- of grootlicht aan kan je de mistlampen voor en achter onafhankelijk van elkaar inschakelen.
Compris?
Dat heb ik dan nooit geprobeerd, dus dat zou zomaar kunnen!
Ik weet alleen dat op stadslicht mijn mistlicht kan inschakelen. Erg handig als je met je mistlampen bezig ben je niet in je koplamp zit te kijken.
En mistlicht achter heb ik ook vaak genoeg aan gehad, maar dan staat idd het dimlicht gewoon aan.
Wat het idee daar precies achter is weet ik niet, want het maakt de schakeling wel een stuk lastiger, lees duurder.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Arjan
Jij kan dat testen!
Dus eerst stadslicht aan, dan mistlampen voor aan, dan mistlampen achter aan, als je dan voor weer uit zet, moet achter ook uit gaan.
Doe je hetzelfde met dimlicht aan, dan moet achter aan blijven.
We horen het graag!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En echt duurder is het niet hoor!
1 extra draadje van lichtschakelaar naar mistachterlichtschakelaar.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
René Jongejan schreef:Arjan
Jij kan dat testen!
Dus eerst stadslicht aan, dan mistlampen voor aan, dan mistlampen achter aan, als je dan voor weer uit zet, moet achter ook uit gaan.
Doe je hetzelfde met dimlicht aan, dan moet achter aan blijven.
We horen het graag!
Ga ik even een keer doen, dat zal alleen niet deze week worden.
Ik ben ook erg benieuwd
en dan ben ik benieuwd wat het idee erachter is
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is niet zo moeilijk.
Als je mistachterlichten mag voeren, in NL bij minder dan 50 m zicht, zou het natuurlijk belachelijk zijn als aan de voorkant dan alleen de stadslichten branden.
Door de gekozen schakeling branden daar nu minstens mistvoorlampen of dim-/grootlicht, al is grootlicht in de mist niet bevordelijk voor het zicht, je verblindt namelijk jezelf.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hoe is het nu met de halfnaakte dame…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ze heeft de jas weer aan
Ze moet alleen nog een beetje opgemaakt worden,
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
yep.
spuiten is klaar, maar het lukt me niet om daar fatsoenlijke fotos van te maken.
de flits uit wordt te donker en met flits aan te licht.
maar ik ben er tevreden over.
nu onderdelen monteren.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
@Arjen: heb je al eens getest met de mistlampen?
ik had een beetje hoop de de bekabeling al voorbereid was, dit blijkt niet zo te zijn.
ga nu proberen of ik dat deel van de bekabeling uit een sloper kan halen.
maar als alles er weer uit moet ga ik toch voor een iets simpelere oplossing.
het wordt dan een relais die spanning krijgt onder F13 om toch een zekering te hebben.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v