84 van de 183
« Eerste  < Vorige 82 83 84 85 86 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 maart 2014 09:46 PM
  [ # 1246 ]

Plastic eindkap is los van aluminium wisselaar.
Luchtzijdig lek dus.

Arjan, sterkte!

Heb je hier nog wat aan?
http://link.marktplaats.nl/m771122205

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 maart 2014 09:49 PM
  [ # 1247 ]

Daar moet de motor toch gewoon om kunnen lopen?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 maart 2014 10:06 PM
  [ # 1248 ]

De intercooler lijkt mij trouwens ook nog wel reparabel.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 10 maart 2014 10:15 PM
  [ # 1249 ]

Tjonge, succes kerel. Wel ontzettend vervelend dat dat soort dingen ook altijd in het buitenland gebeuren. Maakt alles altijd net even wat ingewikkelder…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 10 maart 2014 10:25 PM
  [ # 1250 ]

Wat een gedoe zeg… ik denk dat ik al onnozel was gekomen van al die ‘franse’ misverstanden… Hopelijk valt de reparatie mee!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 maart 2014 10:37 PM
  [ # 1251 ]

Misschien is de intercooler nog wel te repareren. Als het goedkoper/makkelijker is om er een andere op te zetten ga ik waarschijnlijk voor die optie.

Stationair liep de motor dus nog wel toen die nog warm was. Maar zodra je het gas maar ook een klein beetje aan tikt valt die direct helemaal dood.

Ik gok dat die te weinig lucht krijgt doordat de lucht door het gat ontsnapt.
Of hij zuigt teveel lucht aan door het gat.

In elk geval klopt het mengsel niet Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 maart 2014 10:38 PM
  [ # 1252 ]

Poeh - wat een gedoe. En ontzettend zonde van het weekend. Zonder ANWB ben je soms nergens - maar zelfs met hun hulp ben je dan toch heel veel tijd kwijt. Benieuwd naar wat het probleem nu echt is - en ik hoop voor je dat de schade achteraf meevalt.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 10 maart 2014 10:38 PM
  [ # 1253 ]

Succes! Hoewel dat eigenlijk niet meer nodig is; het moeilijkste is al achter de rug!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 maart 2014 10:47 PM
  [ # 1254 ]

Eerst maar de CX heelhuids in NL!

Kan onderweg altijd nog van de autotransporter stuiteren o.i.d. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 maart 2014 10:49 PM
  [ # 1255 ]

Jeetje, wat een verhaal. Hopen dat de CX weer snel in Nederland is. Succes met de afwikkeling!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 maart 2014 10:49 PM
  [ # 1256 ]

Ja de zaterdag vloog om, alleen maar gewacht, weinig gedaan en savonds helemaal op.
Het weer zat gelukkig wel mee, je moet er toch niet aan denken dat je ook nog eens dikke 3 uur staat te wachten in de regen Wink

Ik hoop het Rens!

Zoals René zegt, het transport maak ik me het meeste zorgen over…

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 11 maart 2014 12:01 AM
  [ # 1257 ]

Ik heb het ook een x gehad dat de slang gescheurd was net voor het gasklep huis. Tot de 80 ging het goed totdat de turbo inkwam , en dan was het een kort fluitje en was het over. De turbo gaat dan zoveel(teveel)aanzuigen dat de lmm vol open wordt gestuurd en de ecu en dan de boel maar volspuit met benzine en dan ontsteekt het mengsel niet meer. Zo heb ik mijn turbo2 van Enschede naar België gereden.

Dat plastic aansluitstuk zit gewoon een vast geklemd aan de radiator zelf. Heb hem zelf ook een x losgekregen door hem daar met een krik op te krikken. Als ie niet teveel beschadigt is kun je hem zo repareren.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 maart 2014 12:12 AM
  [ # 1258 ]
René Jongejan schreef:

Eerst maar de CX heelhuids in NL!

Kan onderweg altijd nog van de autotransporter stuiteren o.i.d. Laughing

Vraag maar aan kunst en vliegwerk,met zijn dakschade na ANWB transport/ of door hun geregeld.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 maart 2014 12:17 AM
  [ # 1259 ]

Wat zijn we weer lekker positief over het transport van de anwb. Je kunt natuurlijk ook gewoon even lekker zelf een trailer of oprijwagen gaan huren en dat ding ophalen. Dan heb je het gewoon zelf gedaan als ie er van af tyft Frank. Sorry hoor, maar elkaar gaan lopen bang maken voor schade is wel het laatste waar iemand hier iets aan heeft.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 11 maart 2014 12:24 AM
  [ # 1260 ]

Die intercooler kun je wel fixen hoor. Heb ik met mijn TRD turbo 2 ook gehad. Terug tegen elkaar geduwd, lipjes terug gebogen, ging weer als een speer.

Profiel  
 
 
84 van de 183
« Eerste  < Vorige 82 83 84 85 86 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook