Ik ben van plan om een dakspoiler te maken voor de pluriel. Op de foto,s is te zien dat ik een probeerseltje gemaakt heb. Het ziet er niet uit. Maar het scheelt stukken in het lawaai en is veel comfortabeler. Voor tips sta ik graag open.
Het proefmodel beplakt met zwarte tape, dat ziet er al iets beter uit. Vandaag een testritje kunnen maken met stormwind. Het model houdt zich goed. De voordelen vallen direct op. Als je met het dak open weg rijdt is de auto binnenin gelijk stiller. Ik heb er zo,n 120 km pu mee gereden Dan kun je nog normaal met elkaar praten en naar de radio luisteren zonder hem stukken harder te zetten. Bij de pluriel zonder spoiler durf je amper 120 te rijden met het dak half open. Ook is er veel minder wind in de cabine. Ik ga er een poosje zo mee rijden om het e.a uit te proberen voordat ik een polyester of plasticmodel ga maken.Ik heb nog weer even een foto bij gedaan.
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 04-03-2012
- C3 e-HDi Selection 2
Goed bezig
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 25-04-2012
- C4 (2004-heden) Coupé 2.0 16v VTR+ Exclusive
Benieuwd hoe het zicht blijft gedragen?
Bij goed resultaat houd ik me aanbevolen om er eentje van je te kopen, als dat kan natuurlijk;-)?
Coupé 2.0 16v VTR+ Exclusive
Ik heb de nieuwe ds cabrio gezien op wat foto,s. En wat informatie gelezen.
Citroen heeft blijkbaar het een en ander geleerd van de pluriel.
Geen bol dak meer waardoor de rijwind met massa,s in de cabine stroomt.
Het dak is niet meer te bedienen boven de 120 km per uur.
Een leuke spoiler in het dak ingebouwd ipv het vreemde klepje van de pluriel.
Ik rij nu een poosje rond met het proefmodel van de spoiler.
Helaas veroorzaakt hij als het dak gesloten is nogal wat ruis.
Het dak is enorm kwetsbaar voor openen en sluiten op hogere snelheid. Zelf bedien ik het dak niet bij een hogere snelheid van zo,n 60 km pu Met de spoiler kan het ook nog wel met iets van 70. Bij een proefrit op de snelweg merkte ik dat het bedienen van het dak niet gewaardeerd wordt boven de 100. Ik hou het graag heel dus ik neem een ruime veiligheids marge. Open rijden is wel nog steeds veel plezieriger.
Ik blijf nog wel een poosje proberen. Ik wil hem eigenlijk in polyester maken maar dat moet ik nog even bedenken hoe ik de vorm kopieer van het proefmodel zoals hij op het dak zit.
m vr gr gert.
Ik hou me ook aanbevolen… wist niet dat de wind zoveel kabaal kon veroorzaken! Maar ik begrijp dus dat er geen standaard spoiler te krijgen is?
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006
- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
prima actie Gert!
C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 12-06-2007
- C5 3.0 HDI Tourer Exclusive
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 2400 GTi
Toch is er een hele simpele oplossing voor het lawaai probleem: Neem gewoon de moeite om de dakcassette op te bergen in de koffer. Meer Comfort en vrij uitzicht naar achteren. En het kost niet meer dan een minuutje van je tijd.
Alleen als ik een bui verwacht gebruik ik standje 1. Een spoiler ala DS3 C zou het ‘open rijden gevoel’ weer doen afnemen.
Tip: Doe de spullen in koffer in een krat o.i.d. zodat je het in één beweging kunt uitnemen.
Succes!
FB
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 16-09-2013
- C3 Pluriel 1.4i Côte d'Azur
- C3 Pluriel 1.4i
Zo dus?
In combinatie met het windscherm nagenoeg 100% windstil in de cabine en nauwelijks windruis!
2006 Citroën C3 Pluriel 1.4i Côte d’Azur & 2007 Citroën C3 Pluriel 1.4i