Je hebt mijn gevoel prima verwoord, par eXemple.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zul je net zien dat je ‘m straks aan iemand verkoopt voor een appel en een ei en dat die persoon er vervolgens drie jaar onderhoudsvrij in rijdt en dat ie daarna alsnog naar de sloop gaat wegens verwaarlozing…
Ik zou het jammer vinden als dit bixje verdwijnt. ‘t Is een leuke verschijning.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik zou het ook jammer vinden, maar ik snap XBXG ook goed
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Niet leuk om te horen
Is de ANWB nog langs geweest vandaag?
Het regent hier, dus dan is een koelwaterlekkage wat lastiger op te sporen.
Morgen hoop ik een update te kunnen geven.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Update:
Ik heb even de tijd genomen om goed na te denken over wat ik wil met de BX. Het is voor mij wel even wat meer geweest dan “gewoon even de BX fixen”. Het komt erop neer dat ik het beschouw als het maken van bepaalde keuzes in het leven. Ik ga niet al te filosofisch worden, maar na te veel verkeerde keuzes in het leven gemaakt te hebben, had ik het gewoon even gehad met de BX.
Er zijn redenen genoeg om door te gaan met de BX, en evenzoveel redenen om dat niet te doen.
Sinds kort speelt hier een zeer practisch probleem mee: mijn werk was uitstekend te bereiken met het openbaar vervoer. Sinds vorige maand is mijn werkgever verhuisd naar een locatie waar ‘s avonds geen tot weinig openbaar vervoer bestaat. Dit betekent dat ik er ongeveer anderhalf uur over doe om ‘s avonds na mijn late dienst thuis te komen. Met de auto is dit slecht 30 minuten. Kortom: ik móét een auto hebben om naar mijn werk te gaan.
Afgelopen zondag heeft de Wegenwacht de lekke slang provisorisch gerepareerd. De BX is nu lekvrij.
Echter, de slang moet na 25 jaar toch eens worden vervangen. Uiteraard is de slang niet meer leverbaar, maar ik ga kijken of ik de slang z.s.m. kan laten fixen door mijn garage.
Hier is te zien dat de slang van de thermostaat naar het kachelhuis bij de aansluiting is voorzien van een nieuwe slangenklem (zie rode pijltje, de oude kon niet meer herbruikt worden). Er is door de Wegenwachter ongeveer 1 cm vanaf gesneden, omdat daar de lekkage zat.
Tijdens mijn werk heb ik het privilege om soms bij de locale Citroëndealer te komen. Ik had vandaag even de tijd genomen om te vragen naar wat meer informatie. Ik kreeg netjes een uitdraai van de slang die ik zoek. Het gaat om slang nummer 7.
Sfeerplaatje van zondag:
Alle foto’s zijn klikbaar voor een iets grotere versie.
Ik houd jullie op de hoogte hoe het verder gaat.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Bart Ebben heeft nog een tweedehands slang liggen. En als deze slang op elke TU zit, lijkt me sowieso een tweedehands exemplaar geen probleem zijn om te vinden. Mocht je persé een nieuwe willen, dan wordt het goed zoeken.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Er schijnen een hoop verschillen in die slangen te zitten.
Voorlopig heb ik met mijn garagist afgesproken om het te fixen, zonder een nieuwe slang te gebruiken.
Overigens blijkt de slang al eens gefixt te zijn. Pas na het nemen van de foto zag ik ineens die tweede slangenklem zitten. Die zat daar oorspronkelijk niet…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Over het algemeen worden er inderdaad van die ‘verende’ slangklemmen gebruikt en niet die met schroefdraad. Op de foto zie ik inderdaad al twee klemmen met schroefdraad, dat is niet origineel.
Die slang zal toch nog wel door andere leverancier worden gemaakt/verkocht? Ik ga voor niet leverbare dingen altijd naar Cartal hier in Alkmaar. Waar beste Arie altijd nog wel aan Citroendelen komen. Iig het proberen waard.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 9373
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Er is in ieder geval 1 aftermarket-boer die de slang maakt, zie http://www.findpart.org/part/ori-220898
Edit: en in Rusland nog nieuw te koop! http://www.akadia-ats.com/search.html?article=220898&sort___search_results_by=final_price&term=0&smode=A
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
FRVisser schreef:altijd naar Cartal hier in Alkmaar.
Idem
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Herkenbaar. Die is bij mijn bix destijds ook gesprongen. Dat gaf een mooi stoomeffect tegen de hete uitlaat.
Ik heb ‘m toen omwikkeld met vulkaniserende tape om verder te kunnen en een ‘nieuwe’ slang van een sloper gehaald.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Even een update:
Nadat vorige week de koelwaterslang tijdelijk was gerepareerd door de Wegenwacht, ben ik gisteren naar de garage gegaan. De slang is vakkundig gerepareerd door gebruik te maken van een andere slang waar ook al een bocht in zat, en een stalen pijpje.
Het ziet er nu zo uit:
Ook is de benzinetankvlotter vervangen, want de wijzer had nogal een eigen leven.
Dit gebeurde mij laatst, maar dat gaat dus voorlopig niet meer gebeuren.
Als laatste zijn de koplampstekkers vervangen. De oude waren écht op.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Het doet me deugd te lezen dat je nog door gaat met de bx! Hopen dat de problemen nu even weg blijven
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99