1 van de 2
 1 2 Volgende > 

[16 TRS] benzine lekkage
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 januari 2006 06:42 PM

Komt mijn vrouw vanmiddag thuis, drupt er benzine op de tegels t.h.v. de achterdeur bestuurderskant!  Shocked

Ik heb nog geen tijd gehad om er onder te duiken want ik moest snel er vandoor (in de GS) maar is dit toevallig een bekend euvel?

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 27 januari 2006 07:24 PM
  [ # 1 ]

Ik meende elders op het forum gelezen te hebben dat rotte ADALS ervoor zorgen dat de benzineleiding kan gaan lekken (scheefstand wielen). Nou dacht ik dat jouw BX geen rotte adals had, maar misschien is de leiding los gegaan waardoor deze nu ergens tegenaan schuurt.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 27 januari 2006 07:28 PM
  [ # 2 ]
Lelijke Eend schreef:

Ik meende elders op het forum gelezen te hebben dat rotte ADALS ervoor zorgen dat de benzineleiding kan gaan lekken (scheefstand wielen). Nou dacht ik dat jouw BX geen rotte adals had, maar misschien is de leiding los gegaan waardoor deze nu ergens tegenaan schuurt.

kan kloppen wat je zegt, die loopt inderdaad langs de adal, maar bij mijn broers bx was de pulsgever die daar ook zit de boosdoener, daar was iets doorgerot. Hij rijdt sindsdien zonder dat ding zonder problemen overigens.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 januari 2006 07:30 PM
  [ # 3 ]

De wielen staan recht… Dat kan het haast niet zijn.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 januari 2006 07:43 PM
  [ # 4 ]

Daarom zeg ik: leiding los getrild. Je hebt nogal een eindje met platte veerbollen achter rondgereden ...

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 januari 2006 07:50 PM
  [ # 5 ]

Ach, ik was vooral benieuwd of dit een bekend euvel was. Zondag kruip ik er even onder.
Ik heb nu geen puf meer en morgen heb ik een (over-)vol programma.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 28 januari 2006 01:55 AM
  [ # 6 ]
marx-7 schreef:
Lelijke Eend schreef:

kan kloppen wat je zegt, die loopt inderdaad langs de adal, maar bij mijn broers bx was de pulsgever die daar ook zit de boosdoener, daar was iets doorgerot. Hij rijdt sindsdien zonder dat ding zonder problemen overigens.

Eh, die pulsdemper zit toch naast de middendemper aan bijrijderskant? Of hebben ze dat bij de TRS weer anders gemonteerd? De brandstofleidingen zitten ook aan bijrijderszijde (tenminste, bij een LHD auto).

De benzinetank zit over de volle breedte; er zit wel een ontluchtingsslangetje bovenop de tank aan de bestuurderszijde, onder de achterbank dus. Niet grappig als je die moet hebben….

Ich bin ein Breaker

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 28 januari 2006 01:57 AM
  [ # 7 ]

dan moet de tank er gedeeltelijk onderuit toch??
Kijk eens onder je achterbankzitting, misschien zie je daar waar ‘t lekt?
Maarre, pas getankt? Bij mij was ‘t de vulbuis..  Confused

Profiel  

dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 651

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 28 januari 2006 02:11 AM
  [ # 8 ]

]

De benzinetank zit over de volle breedte; er zit wel een ontluchtingsslangetje bovenop de tank aan de bestuurderszijde, onder de achterbank dus. Niet grappig als je die moet hebben….[/quote

inderdaad aan de bestuurders zijde zit een ontluchtingsslangetje (gebogen ca 25 cm) dit verdroogt wel eens.
aangezien dit links van de auto de enige opening in de tank is zal dit de oozaak wel zijn.
je hoeft de tank hiervoor niet helemaal te demonteren, maar hij moet wel een aardig stukje zakken.het is ook niet nodig andere slangen of de vulpijp te demonteren
ze had net getankt zeker???
het slangetje zit bovenop dus ik zou de tank gewoon eerst leeg rijden,
en pas verdergaan als de tank zogoed als leeg is.
het lekken stopt in dit geval vrij snel.

LET WEL DIT IS EEN DIAGNOSE OP AFSTAND BENZINE BLIJFT GEVAARLIJK.

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1120

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 28 januari 2006 02:20 AM
  [ # 9 ]

Bij mijn BX lekte de overloop. Die hebben ze eraf gehaald en sinds dien geen lekkage meer gehad. Wel problemen met tanken, de benzine ging er moeizaam in.

My other car is a broomstick.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 januari 2006 02:23 AM
  [ # 10 ]
dennis van der ven schreef:

De benzinetank zit over de volle breedte; er zit wel een ontluchtingsslangetje bovenop de tank aan de bestuurderszijde, onder de achterbank dus. Niet grappig als je die moet hebben….

inderdaad aan de bestuurders zijde zit een ontluchtingsslangetje (gebogen ca 25 cm) dit verdroogt wel eens.
aangezien dit links van de auto de enige opening in de tank is zal dit de oozaak wel zijn.
je hoeft de tank hiervoor niet helemaal te demonteren, maar hij moet wel een aardig stukje zakken.het is ook niet nodig andere slangen of de vulpijp te demonteren
ze had net getankt zeker???
het slangetje zit bovenop dus ik zou de tank gewoon eerst leeg rijden,
en pas verdergaan als de tank zogoed als leeg is.
het lekken stopt in dit geval vrij snel.

LET WEL DIT IS EEN DIAGNOSE OP AFSTAND BENZINE BLIJFT GEVAARLIJK.

Ja, precies. Want áls het een lekke pulsdemper (die rechts zit) is die sproeit zodat het links lekt dan is het 100% pure mazzel dat je nog leeft…

Met een zodanig lekkende ontluchting dat het eruit druipt zou ik eerlijk gezegd niet gaan rijden. Vonken op rare plekken kun je ook krijgen bij droge (vries)lucht door statische elektriciteit, daar hoeft geen aansteker aan te pas te komen.

Beter maar goed onderzoeken voor je er mee rijdt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 januari 2006 02:24 AM
  [ # 11 ]

De tank zit ongeveer voor 3/4 vol, het is dus al enige kilometers geleden dat ik had getankt. Hoewel het mijn gewoonte is om onder de auto door te kijken als ik uit stap (dat krijg je als je altijd in oude gebakjes rijd) is het mij niet opgevallen dat hij direct na het tanken lekte.
Hij lekt vooral als ik even heb gereden en dan stil sta. Alleen de motor laten draaien terwijl hij stil staat, doet hem niet lekken.
Er is trouwens geen benzinelucht in de auto te ontdekken.

Het kan natuurlijk overal lekken, het loopt toch naar het laagste punt om daar naar beneden te vallen. (of is dit te simpel gedacht?)
Ik ga er morgen in ieder geval niet mee rijden, eerst zondag maar even op de rug er onder kruipen.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 28 januari 2006 02:26 AM
  [ # 12 ]
patje74 schreef:

De tank zit ongeveer voor 3/4 vol, het is dus al enige kilometers geleden dat ik had getankt. Hoewel het mijn gewoonte is om onder de auto door te kijken als ik uit stap (dat krijg je als je altijd in oude gebakjes rijd) is het mij niet opgevallen dat hij direct na het tanken lekte.
Hij lekt vooral als ik even heb gereden en dan stil sta. Alleen de motor laten draaien terwijl hij stil staat, doet hem niet lekken.

Het kan natuurlijk overal lekken, het loopt toch naar het laagste punt om daar naar beneden te vallen. (of is dit te simpel gedacht?)
Ik ga er morgen in ieder geval niet mee rijden, eerst zondag maar even op de rug er onder kruipen.

Benzine die lekt in kleine hoeveelheden is allang verdampt voordat het bij het laagste punt is of de grond raakt.

Ik bedenk me nu, dat toen ik zelf een lekke tank had, dit ook bij vorst bleek. Oorzaak: toen verdampte de benzine niet zo snel meer! Misschien speelt dat bij jou ook en is het allang aan de gang?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 28 januari 2006 08:57 AM
  [ # 13 ]

Zeg maar weer wanneer ik moet komen helpen Very Happy

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 januari 2006 06:12 PM
  [ # 14 ]
karel schreef:

Ik bedenk me nu, dat toen ik zelf een lekke tank had, dit ook bij vorst bleek. Oorzaak: toen verdampte de benzine niet zo snel meer! Misschien speelt dat bij jou ook en is het allang aan de gang?

Ik heb daarnet even gekeken, maar het lijkt er op dat mijn tank inderdaad lek is.
Het laatste “bolletje” van de tank aan de bestuurderszijde is vanaf de lasnaad nat. Erboven zitten naar mijn idee geen leidingen die eventueel lek kunnen zijn. Kan iemand dat bevestigen?

Ik zal vanavond even foto’s maken.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 29 januari 2006 06:19 PM
  [ # 15 ]

Een 16 TRS heeft een carburateur en dus geen pulsdemper. Deze pulsdemper vind je alleen op injectiemodellen.

Ik denk gewoon aan een verrotte benzineleiding. Niks bijzonders voor een 20 jaar oude biks.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook