Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ja, maar dat komt minder vaak voor. De carburateurvoet is wel te vlakken hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Haal em maar over een stuk schuurpapier 400 dat je op een glasplaat plakt. Zie je zo of hij krom is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
We gaan het zien!
Ik heb inmiddels al een andere carburateur te pakken. Het is een beetje een gok, maar hij is een aantal jaar geleden goed van een auto afgekomen. Het is dan ook een vies ding. Er zitten wat meer slangetjes aan, maar gelukkig heb ik een luchtfiltermond waar zo’n slang in past. Verder zit hij nog op het spruitstuk.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vraag mij wel eens af hoe sommige garagehouders hun gebruikte onderdelen opslaan… dit ding lijkt wel uit de sloot te zijn getrokken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De kikkers zitten er nog in
Puur stof wat erop zit. Moet zeggen dat het er op de foto nog wat erger uit ziet dan in het echt. Van binnen lijkt hij schoon, de filtertjes waren idg helemaal schoon. Ook de gaskleppen zijn mooi schoon.
Anyway, als hij het doet is het mooi. Als hij het niet doet gaat hij terug..
Ik ben zeer benieuwd, nu al zin om te sleutelen maar even geduld nog..
Zo dan. Olievulpijp en de dynamo verwijderd en vervolgens de carburateur eraf en zo zag de pakking eruit.
De nieuwe carburateur werkt. Altans..
Ik had hem geïnstalleerd en de auto gestart. Het begon gelijk al slecht, toen ik de auto van de chocke afzette viel hij gelijk uit. Maargoed, een carburateur moet natuurlijk ook eerst op de motor worden afgesteld dus met de Co en stationair schroef de auto eigenlijk prima lopend gekregen stationair. Hij reageert zonder belasting ook goed op het gas.
Echter; remmenreiniger, de motor reageert er gewoon op als ik rond de voet spuit.
Wat mij ook opviel is dat de voet van beide carburateurs eigenlijk niet 100% vlak waren. Er zit een kleine bocht in en het dikke bruine blok wat onder de carburateur gaat past daar eigenlijk prima in.
Morgen de dynamo even terugbouwen en een testrit maken. We shall see
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goed bezig Bart!
Dat moet ik ook nog steeds doen bij mijn Bx carburateur wissel..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Weet niet hoe het bij een Visa is, maar bij een Eendachtige kun je de onderkant van de carburateur vlakken met waterproof schuurpapier op een glasplaat!
Ook zijn er papieren pakkingen te koop die je aan elke kant van de dikke pakking extra kunt toevoegen.
Het lijkt me nu niet goed omdat je nu al weet dat er valse lucht getrokken word tussen de carb. en spruitstuk, maar ik hoop voor je dat ik ongelijk heb!
Ik weet eigenlijk wel zeker dat je gelijk hebt. En dat geeft ook niet, het moet gewoon eens een keer goed.
Had zelf al bedacht om de (geknipte) oude pakkingen in de bolling te leggen. Hmm, dat kan ik morgen wel eens proberen! Bedankt voor de tip!
En Gert, een BX lijkt me een stuk lastiger dan die van de Visa.. Succes!
Nou dat was dus echt kansloos. Hij floot het uit
Hup alles er weer af en mee naar binnen. Ben de voet maar gaan vlakken en die is nu, nouja vlak. Met een glasplaatje erop en net zolang met heel fijn schuurpapier bijwerken tot hij er helemaal vlak op lag.
Alles weer terugbouwen en huppa hij doet het. In het begin reageerde hij nog op de remmenreiniger maar nadat er wat temperatuur in het blokkie kwam al snel niet meer.
Rijden dan, mwah! Het voelt gewoon niet vertrouwd, in de eerste en tweede trap trekt hij goed op. Zo houd hij niet meer in bij volgas. Hij houd nu in bij gewoon stabiel rijden, hij houd snelheid wel vast maar je voelt hem gewoon wat hikken. Nu kan dit natuurlijk te wijten zijn aan de carburateur zelf, maar ook het valse lucht probleem..
‘k ben er wel een beetje klaar mee.
Heb alweer motivatie gevonden
‘k haal hem er toch weer af en we gaan hem samen met mijn vader die iets meer precies is toch nog eens proberen de boel vlak te krijgen. Verder maak ik hem toch maar open en schoon van binnen met de compressor.
De oude carburateur bewaar ik lekker voor de onderdelen.
Als alles dan toch los is trek ik ook de kleppendeksels er nog maar een keer af om de speling te controleren.
Rijden zal de wagen!!
Word vervolgd..
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Goed zo!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Zo als deze niet glad is…
Vanmiddag lekker aan de gang geweest met het wagentje. Naast dat ik de carburateur er weer op heb gezet ook de kleppen nogmaals gesteld en nu inclusief het op mijn tanden bijten (heb echt totaal geen geduld voor zulks gepriegel). Vorige keer had ik ze op 0.30 gezet…
Goed, alles zat er weer op. Het valt op dat de motor echt een stuk sneller aanslaat met deze carburateur. De motor gaat 2 tot 4 keer rond en broem! Dat was eerst wel anders.. Ook valt het op dat hij wat langer op de choke moet blijven.
De eerste paar minuten was er gewoon nog weer reactie op remmenreiniger, nadat er wat meer temperatuur in de motor kwam was dit verdwenen. En wat loopt hij weer mooi zonder dat getik
http://www.youtube.com/watch?v=rpO-fXjxvvo&list=UUo_4Ezb5PFZRkb2Fk4eAQyA&feature=share
Hoe rijd het dan?
Hij voelt een stuk vlotter aan met deze carburateur. Wel houd hij bij constante snelheid nog wat in, maar ik hoop dat dat morgen bij een wat langere afstand gaat verdwijnen want het leek al wat beter te worden… Wat als dat niet beter word? Dan ga ik kijken of het helpt om de sproeiers van de oude carburateur erin te zitten.