Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:Ik denk gewoon aan een verrotte benzineleiding. Niks bijzonders voor een 20 jaar oude biks.
Maar zitten er leidingen aan de bestuurderskant?
Een lek in de tank vind ik vooralsnog vrij aannemelijk. Als het de lasnaad is, dan zou dat gelijk verklaren waarom ik het nu pas merk. Ik heb meestal een halfvolle tank, of minder. Maar onlangs heb ik de tank helemaal vol getankt.
patje74 schreef:mpostma schreef:Ik denk gewoon aan een verrotte benzineleiding. Niks bijzonders voor een 20 jaar oude biks.
Maar zitten er leidingen aan de bestuurderskant?
Een lek in de tank vind ik vooralsnog vrij aannemelijk. Als het de lasnaad is, dan zou dat gelijk verklaren waarom ik het nu pas merk. Ik heb meestal een halfvolle tank, of minder. Maar onlangs heb ik de tank helemaal vol getankt.
Bestuurderskant ops:
Je hebt gelijk, de leidingen lopen aan de passagierszijde. De BX heeft een plastic benzinetank. Misschien een ontluchtingsleiding die lekt, dat de benzine aan de bovenkant over de tank heen loopt. Dat zou alleen kunnen als de auto schuin staat geparkeerd.
Of idd een gaatje in de tank ergens bovenin…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Op deze foto’s is duidelijk te zien dat het bolletje aan de bestuurderszijde nat is, de andere 2 zijn kurkdroog.
Ik ga morgen even een zootje benzine overhevelen in mijn eend en GS, zodat hij maar halfvol is. Ik ben benieuwd of hij dan nog lekt.
Als dat niet het geval is, dan kan ik naar een brug rijden voor een strukturele oplossing. Want een tank vervangen terwijl de wagen op as-steuntjes staat, vind ik te veel gepruts.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb daarnet mijn tankinhoud overgepompt naar mijn GS en 2CV, nu is de tank <half vol. En nu blijft hij inderdaad droog van onderen.
Het lijkt er dus echt op dat de lasnaad van de tank naar zijn grootje is. Binnenkort maar eens even kijken naar een andere tank.
Zijn de tanks van Type 1 gelijk aan de latere types?
Ik heb hiervoor overigens zo’n pompje gebruikt die je op de boormachine kan zetten, dit gaat erg goed en snel. Ik vraag mij alleen af hoelang de rubbertjes het zullen volhouden als ze in de benzine moeten ronddraaien. Maar die €13,- was het mij dubbel en dwars waard om geen smerige mond er aan over te houden.