Fuseekogels
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 07 maart 2014 02:58 PM

Fijn hoor, die nieuwe Moog fusee kogels! (Moog CI-BJ-0197)
Die hebben kennelijk geen fatsoenlijke pasvorm.

Ik had al beter moeten weten toen ik er M8 boutjes bij kreeg.

Helaas kwam ik er pas achter toen het kwaad al was geschied.

Ik had mijn fusee kogels vervangen en alles ging prima volgens plan, keurig geinstalleerd en geen probleem. Totdat ik vanmorgen naar mijn werk wilde rijden. Een zeer dubieus gekraak en gerommel bij het wegrijden. Snel weer stoppen om te kijken wat er aan de hand was.

Blijkt dat de moer en schroefdraad in mijn velg aanloopt!

Het een en ander nagemeten, het blijkt dat de kogel iets hoger is dan de vorige

Alleen de bovenste kogels geven dit probleem… onder past het prima
echt raar, iemand betere ervaring met deze kogels?

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 maart 2014 03:19 PM
  [ # 1 ]

Moog maakt ook kogels voor de Saab 900. Ook ik heb de fout gemaakt Moog kogels te kopen. Het paste zeer slecht en toen het zat bleken de wielstanden dus niet meer te kloppen. Ik heb die handel gedemonteerd, geclaimed en goede spullen van een ander merk gekocht. Moog is rommel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 11 maart 2014 10:39 PM
  [ # 2 ]

Klopt, ik stond ooit bij de stand van Daniel Engelhardt op Citromobile en toen hij zo’n Moog kogel verkocht zei hij dat er ook duidelijk bij aan de koper; de moer moet iets afgeslepen worden, of een plattere moer gebruiken. Maar goed, het is inderdaad natuurlijk waardeloos dat zo’n onderdeel niet aan de specificaties voldoet. Ben wel benieuwd hoe ze na de aanpassing voldoen, of dat het ook qua constructie inferieur is.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 12 maart 2014 12:21 PM
  [ # 3 ]

Tja, die handleiding had ik er niet bij gehad toen ik ze kocht.

Ik vind het echt behoorlijk kansloos van zo’n organisatie. Mijn klacht hierover werd niet in behandeling genomen door de Federal-Mogul Corporation aangezien ik het moest laten lopen via mijn verkoper. Echter mijn verkoper geeft aan dat het moet passen aangezien ze volgens de specificatie gemaakt zijn dus dat ik wel iets fout zal hebben gedaan.

Ja, inderdaad heb ik iets fout gedaan: Ik heb een Moog onderdeel gekocht!

De klachtenafdeling zat in België daar is de cultuur nogal de chain of command, dus ze konden mijn klacht niet aannemen.

Ach, zo gaat het nu eenmaal met goedkope vervangingstroep.

Tot nog toe is de kogel verder prima, maar dat zou pas echt raar zijn, wanneer hij nu al speling zou hebben.

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 13 maart 2014 12:04 AM
  [ # 4 ]

probleem is momenteel voor de fuseekogels, dat moog momenteel het enige merk is dat fuseekogels kan leveren. M.a.w. er is geen keus. Op diverse sites worden andere merken aangeboden, maar als je ze wilt bestellen zijn ze (nog) niet leverbaar.

teveel citroenen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook