Hoi
Ik ben Frank, 30 lentes jong en woonachtig in het brabantse Rosmalen.
Na een aantal brikken te hebben afgereden was ik op zoek naar iets meer luxe.
Ik ben uitgekomen op een xsara break 1.4i van 2001 met net anderhalve ton op de teller.
Heb deze auto voor een net bedrag mee mogen nemen met een paar kleine klusjes te doen. Geen enkel probleem aangezien ik niet echt stil kan zitten.
Dus:
De claxon werkte af en toe, is nu vervangen en werkt nu altijd
De armsteun op de middenconsole was zn bekleding kwijt dus deze is vervangen
Er miste een rooster voor de speaker dus deze is ook erop gezet
De kachelweerstand had de geest gegeven en is ook vervangen (met dank aan dit forum)
Het logo aan de voorzijde is netjes vastgezet
De radio heb ik vervangen en anders aangesloten zodat deze altijd aan blijft (ook zonder sleutel)
Interieur een grote beurt gegeven en een nieuwe mattenset
Afschermplaten in het motorruim fatsoenlijk vastgezet
Maarrrr…
Bij controle van alle vloeistoffen kwam ik het volgende tegen:
Het niveau van de vloeistof voor de stuurbekrachtiging is naar mijn idee (te?) laag
Alleen is hier in de boekjes niks terug te vinden
Dus de vraag: tot welk niveau moet/mag deze vol zitten, waarmee, en waar kan ik dat kopen?
Daarbij zat er IN het reservoir een rubber ring, deze lag er los in, dus deze eruit geprutst.
Heeft iemand enig idee waar deze van is/thuishoort/daar terecht is gekomen
Alvast bedankt voor reacties
Dat rubber hoort om de peilstok te zitten, halverwege dacht ik alleen zie dat deze stuk is en zal daarom niet blijven zitten.. .
Ok. In die uitsparing onder de veer dus. Heb niet echt t idee dat t veel nut heeft. Kan eraf blijven dus
frankvanhoorn schreef:
Het niveau van de vloeistof voor de stuurbekrachtiging is naar mijn idee (te?) laag
Alleen is hier in de boekjes niks terug te vindenDus de vraag: tot welk niveau moet/mag deze vol zitten, waarmee, en waar kan ik dat kopen?
TOTAL FLUIDE ATX hoort er in, deze is vervangen door Total AT42.
Hou het peil in de gaten, want dat zakt niet zomaar, of er heeft al heel lang te weinig in gezeten.
Bekende boosdoener is de druksensor in de leiding, die gaat bij de elektrische aansluiting lekken.
Danku. Morgen even halen en aanvullen. En in de gaten houden dat ie niet zakt.
is het logisch om aan te nemen dat de h voor hot en de c voor cool staat?
Dus t niveau koud tot de middelste streep?
Danku. Morgen even halen en aanvullen. En in de gaten houden dat ie niet zakt.
is het logisch om aan te nemen dat de h voor hot en de c voor cool staat?
Dus t niveau koud tot de middelste streep?
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Interesant onderwerp, aangezien mijn stuursysteem ook olie laat weglopen, doet hij al zolang als ik hem heb, maar niets heb kunnen vinden waar hij lekt, blijf ik dit onderwerp maar even volgen, hou het niveau goed in de gaten, aangezien een nieuwe pomp redelijk aan de prijzige kant is.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Nummer 9, duidelijk, dat is dus de druksensor. Deze zit als een soort bout aan de drukleiding gedraaid. Maar wat is de functie van deze druksensor? Je merkt vanzelf wel als er weinig druk meer is nietwaar. En er is ook geen dashboardlampje dat gaat branden bij te weinig druk. Ben wel benieuwd, waar dient de druksensor stuurbekrachtiging voor?