15 van de 86
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 maart 2014 07:35 PM
  [ # 211 ]

Rollen is het nieuwe spuiten Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 maart 2014 09:08 PM
  [ # 212 ]

Waar heb je die isolatie gehaald/ besteld?
Ziet er goed uit,is het zo te plakken,of moet je het nog iets verwarmen?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2014 09:23 PM
  [ # 213 ]

Merford.nl Frank. Het is zelfklevend, maar door het met de verfstripper iets te verwarmen kun je het heel mooi in alle vormen drukken. Overigens heb je eigenlijk wel minimaal 20 graden nodig om het te verwerken zonder dat het breekt.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 13 maart 2014 10:28 PM
  [ # 214 ]

Goed om te zien dat je weer (nog) bezig bent!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 maart 2014 10:46 PM
  [ # 215 ]

Is de auto alweer 2 jaar uit de running?

Die isolatie ziet er goed uit. Nu maar hopen dat het een flinke bak herrie scheelt.

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2014 10:48 PM
  [ # 216 ]

Hij is al twee jaar heel stil…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 maart 2014 10:49 PM
  [ # 217 ]

Te stil denk ik…

Hopelijk maakt die snel weer wat geluid.

Profiel  
 
Gepost: 18 maart 2014 09:10 PM
  [ # 218 ]

Omdat ik besloten heb de auto om te bouwen naar 12 volt ben ik al een poosje aan het inventariseren wat daar allemaal voor nodig is. Alle voor de hand liggende dingen zijn inmiddels ‘kortgesloten’ en voorhanden, het enige waar ik nog geen passend alternatief voor heb gevonden is de ruitenwissermotor. Aangezien deze bij een ‘wieltje’ aan de bovenkant van de voorruit in het zicht zit, zijn beunoplossingen altijd lelijk. Blijkbaar ben ik niet de enige die hier mee heeft geworsteld, want hier en daar vind ik oplossingen om door middel van weerstanden of omvormers de originele motor te blijven gebruiken. In de VW-scene worden er speciale weerstanden verhandelt, maar het nadeel daarvan blijft de hoge temperatuursontwikkeling en volgens sommigen is de output ook nogal wisselend, waardoor de snelheid van de ruitenwissers niet bepaald gelijkmatig blijft. Een andere optie die ik gevonden heb is het gebruik van gestabiliseerde omvormers bedoeld voor het opladen van apparatuur in de auto. Door twee van deze omvormers parallel te schakelen zou er voldoende vermogen moeten zijn om de ruitenwissermotor probleemloos te laten werken. Nu ben ik nogal een nitwit op gebied van (auto)elektronica, dus als er iemand hier meer ideeën heeft, of zinnige aanvullingen op het bovenstaande, dan hoor ik het graag.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 maart 2014 11:41 PM
  [ # 219 ]

http://www.youtube.com/watch?v=1gvQjwMrQ9k

Deze is volgens mij wel oké
Wordt wel iets warm,maar is goed te koelen

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 19 maart 2014 12:35 AM
  [ # 220 ]

Gaat het alleen om een 12 volts motortje..!!

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 maart 2014 09:01 AM
  [ # 221 ]

Zo’n motor op zich kun je toch ook ombouwen?
Of heb ik dat mis.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 19 maart 2014 09:58 AM
  [ # 222 ]

Waarschijnlijk wel, maar het is een heel klein motortje met de schakelaar er bovenop. Elke 12V motor die ik tot nu toe heb gevonden (DS, HY, Peugeot (bij een kofferbakmodel kun je gewoon de motor van een 203 nemen, die zijn exact hetzelfde) zijn groter.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 maart 2014 10:34 AM
  [ # 223 ]
F.SvM schreef:

http://www.youtube.com/watch?v=1gvQjwMrQ9k

Deze is volgens mij wel oké
Wordt wel iets warm,maar is goed te koelen

VgF

Maar dit is niet wat?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 19 maart 2014 12:06 PM
  [ # 224 ]

Te weinig ampère, te weinig volt en teveel doe het zelf voor iemand die niets van elektra kent.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 19 maart 2014 12:15 PM
  [ # 225 ]

Best interressant om te volgen..


Als ik het goed begrijp, met een omvormer wordt de motor te heet van de ruitenwisser?  Zal dan met behulp van een relais of diode de hite tegen gaan?

Profiel  
 
 
15 van de 86
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook