6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Auke’s BX SPORT 1986 + Chic 1991
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 13 maart 2014 08:58 PM
  [ # 76 ]

Ja, compleet van onder tot boven en ruim uitgezaagd.

Ga trouwens volgende maand weer een BX tot het laatste schroefje slopen, dus mocht je nog meer donorstukken nodig hebben.  Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 maart 2014 09:00 PM
  [ # 77 ]

Die A-stijlen zo repareren gaat ‘m niet worden. Ik zou die stijlen van BasisBix zeker in overweging nemen.

En eigenlijk is deze Sport toch wel behoorlijk terminaal - respect als je het weer in orde krijgt!

Profiel  
 
kick-it
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-06-2010

- BX SPORT
- AX GTI
- AX 1.4 Furio
- AX First 1.4 D
- BX Chic
Gepost: 13 maart 2014 09:20 PM
  [ # 78 ]
Hilko16TZI schreef:

En eigenlijk is deze Sport toch wel behoorlijk terminaal

Dit is ook een beetje wat ik mijzelf afvraag, wanneer is het nog verstandig om de boel te gaan oplappen of is het beter om hem te slopen en alles op een goede basis over te zetten. Maar dan is de sport niet meer origineel. Sad

Een dilemma, maar ik blijf positief. Smile

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 maart 2014 11:31 PM
  [ # 79 ]

Tering… das veel roest!

Respect als je deze gaat redden! Wit staat een sport erg goed!

Profiel  
 
Gepost: 14 maart 2014 01:02 AM
  [ # 80 ]

Tsja, wat is origineel als je alle verroeste delen hebt vervangen door vervangend blik? Maar goed, als je er plezier in hebt en je kunt zelf lassen, dan zeg ik: leef je uit. Zo’n reddingsoperatie heeft mijns inziens niets met marktwaarde te maken, maar alles met liefhebberij. Economisch gezien is de patiënt inderdaad terminaal en misschien zelfs al overleden.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 16 maart 2014 12:04 PM
  [ # 81 ]

@HVvdL +1

succes met de overwegingen! En inderdaad zelf (fatsoenlijk) kunnen bakken en braden is in deze wel een pré, anders gaat het heel veel geld kosten.. Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
kick-it
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-06-2010

- BX SPORT
- AX GTI
- AX 1.4 Furio
- AX First 1.4 D
- BX Chic
Gepost: 17 maart 2014 12:40 PM
  [ # 82 ]

Bedankt voor de reacties.

Het lassen is geen probleem. Daar maak ik mij geen zorgen over. Wij hebben voldoende kennis, kunde en gereedschappen voor dit soort klussen.
Vooral het vervangen van de A-stijlen vind ik wel spannend.
Maar alles op z’n tijd, ik ga eerst rustig alles in kaart brengen en een plan bedenken.

Ik moet ook nog de dorpelverbreders, achterspatbordverbreders eraf zien te krijgen, dashboard eruit etc… genoeg te doen.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 17 maart 2014 05:04 PM
  [ # 83 ]

Je valt straks van het een in het ander, vrees ik. Wijsheid en succes toegewenst!

Profiel  
 
Paul2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 12-04-2009

Gepost: 17 maart 2014 10:45 PM
  [ # 84 ]

Balen dat deze Sport zo slecht is. Goed dat je er over denkt om deze een 2e leven te geven.

Achterpatbordverbreders (en voorspatbordeverbreders) zitten gekit, is heel er af te krijgen door een stalen snijdraad tussen spatscherm en verbreder door te trekken.
De dorpelverbreders zouden normaal gesproken alleen geschroefd moeten zitten. Zitten ze gekit, dan heb je nog een uitdaging erbij.

Mocht je besluiten tot restauratie, dan wens ik je heel veel geduld en succes!

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook