Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Wie redt deze Leader van de ondergang? Zag deze gisteren op de sloop staan in Alteveer. Een type 1 leader, zag er nog erg strak uit en glimmend, alleen voorruit kapot en wat jatwerk. Maar erg zonde dat deze op de sloop staat. Tis dat ik het geld en de ruimte er niet voor heb maar anders….
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Een LEader S nog wel, dus met 1.6?
- BX 14E
- C1 C1 Selection
geen idee maar zag er nog zo strak uit, doodzone gewoon. Ook van binnen nog erg mooi al weet ik niet of er nog een orgineel interieur inzat. Zag er uit als van een gti of zoiets.
Nissan X-Trail ‘17
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tja, het is zonde, maar ik vrees dat er binnenkort een heftruck aan komt zetten die er zo een Golf of iets dergelijkt op “parkeert”....
Maar Alteveer, waar is dat zo’n beetje? Van Map24 word ik niet veel wijzer namelijk.
Wellicht kom ik nog eens in de buurt en ga ik even kijken.
Zijn auto’s die als gesloopt in de boeken staan nog te redden dan? Moet je vast alles opnieuw aanvragen enzo.
Hmm… alteveer ligt hier in de buurt… En laat ik nou net een BX 14RE type 1 gekocht hebben, dus ik kan wel wat onderdelen gebruiken. Maar het zou natuurlijk mooier zijn om hem in zijn geheel te behouden.
Zaten er trouwens geen RDW stickers op? Anders mag de auto het terrein niet meer verlaten. (heb ik me laten vertellen)
Jammer dat ik de sloop van alteveer niet zo gastvriendelijk vind, en ook zijn de prijzen af en toe nogal hoog..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
- BX 14E
- C1 C1 Selection
In Groningen, in de buurt van stadskanaal. Bij autosloper Boels, en de auto gaat pas echt weg nadat ie volledig leeg is dus zal er nog wel even staan.
Nissan X-Trail ‘17
- BX 14E
- C1 C1 Selection
GoofBlikscha schreef:
Zaten er trouwens geen RDW stickers op? Anders mag de auto het terrein niet meer verlaten. (heb ik me laten vertellen)
Jammer dat ik de sloop van alteveer niet zo gastvriendelijk vind, en ook zijn de prijzen af en toe nogal hoog..
Stickers weet ik niet, zo ook niet weten of hij ooit weer de weg op zou mogen of zo. En je ervaring met Boels kan ik delen, beetje afzetters zijn het
Nissan X-Trail ‘17
Edit Patje74; BBcode aangezet. De links werken anders niet.
ops:
mvbbx schreef:In rotterdam staat bij demontage de Polpulier ook nog een leader te koop, wel type 2. Vraagprijs 450 euri.
Die staat er nog erg netjes bij!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Uiterlijke minpunten
- niet originele wieldoppen
- rare groene striping
- zeer verkleurd dash
- minder mooi gespoten/geschilderde bumpers
Hoe de technische staat is durf ik niet te zeggen.
als het goed is kan je weer gewoon met deze auto de weg op je moet alleen wat extras doen zols de kenteken bij de rdw terug vragen en zorgen dat hij apk klaar is
alleen als een auto totaalloss is mag hij niet meer de weg op
mvbbx schreef:In rotterdam staat bij demontage de Polpulier ook nog een leader te koop, wel type 2. Vraagprijs 450 euri.
hier is volgens mij gewoon een andere achterklep opgezet. en is van origien dus geen echte Leader.
maar ik kan het ook fout hebben natuurlijk.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
citroenc2 schreef:als het goed is kan je weer gewoon met deze auto de weg op je moet alleen wat extras doen zols de kenteken bij de rdw terug vragen en zorgen dat hij apk klaar is
alleen als een auto totaalloss is mag hij niet meer de weg op
Ik heb ooit eens een BX 19TRD type 1 en een Reliant Robin willen redden van de sloop, maar ik kreeg hem niet mee, omdat hij al bij de RDW geregistreerd stond voor ‘demontage doeleinden’. Dan komen er 4 stickers op (die je er haast niet af krijgt) en als de auto dan kaalgeplukt is, moet het chassisnummer en plaatje + de platgedrukte auto (waar nog minstens 1 sticker van te zien is) ingeleverd worden.
Als de stickers er dus op zitten, krijg je een auto niet meer van het terrein af…
(dit verhaal is mij verteld bij autosloperij de Boer in Stadskanaal, of het waar is weet ik dus niet)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
vortex schreef:mvbbx schreef:In rotterdam staat bij demontage de Polpulier ook nog een leader te koop, wel type 2. Vraagprijs 450 euri.
hier is volgens mij gewoon een andere achterklep opgezet. en is van origien dus geen echte Leader.
maar ik kan het ook fout hebben natuurlijk.
Dit is wel degelijk een Leader
Kijk maar naar het typische Leader-interieur en de zijkant van de auto. Het enige niet-originele dat ik aan deze auto kan vinden zijn de bumpers, want die horen net zo donkergrijs te zijn als de onderkant van de deuren.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX