vervangen draagarm rubbers voorzijde
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312

Gepost: 14 maart 2014 10:45 PM

Aan de voorste draagarmen bevinden zich per kant 2 rubber bussen en een cilindervormig torsierubber. Omdat mijn blok er bijna uit is en ik preventief van alles wil vervangen nu ik er makkelijk bij kan wil ik ook stukje aanpakken. Hoe de rubber lagers te verwijderen en hoe nieuwe te monteren? Grof geweld, persen, slijpen, zagen, beleid?? Alle tips weer van harte welkom…

Profiel  

wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3244

Gepost: 15 maart 2014 07:34 PM
  [ # 1 ]

Die rubber bussen hebben een stalen kern. Ik ram ze er met een grote botte schroevendraaier uit. De nieuwe gaan er met een pers in.
Die achterste voorzichtig doorzagen. De nieuwe ook weer met een pers plaatsen.

Let er bij het monteren op dat je alles vast zet met de draagarm in horizontale stand. Als je dat niet doet zal het rubber scheuren door de te grote uitslag van de draagarm.
Tot slot: het achterste rubber zit geklemd in een aluminium beugel die met 2 stalen bouten vast getrokken wordt. Als het tegen zit dan zitten die bouten door corrosie vast in het aluminium.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312

Gepost: 15 maart 2014 08:41 PM
  [ # 2 ]

Bouten zaten gelukkig niet vastgerot in het aluminium.. Wat betreft de stand van de draagarm: Alles pas echt vastzetten als wagen weer op de wielen staat en in de normale rijhoogte, of gewoon terwijl de wagen nog opgebokt staat met de draagarm haaks op het subframe?

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 15 maart 2014 10:21 PM
  [ # 3 ]

Dat laatste is aan te bevelen.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren