Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jazeker. Ook latere bouwjaren zelfs nog, ik heb jaren een CX Reflex in onderhoud gehad zonder hoofdsteunen, met 4 bak, volgens mij zelfs geen diravi en zeker met raamzwengeltjes. Dat was een 80/81’er.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat wist ik dus echt niet,dacht dat standaard was,vanaf het eerste model.
Lijkt me wel een mooie basis om mee te beginnen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geen diravi?
Dat was toch na 2 a 3 bouwjaren al standaard?
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Maar in 1976 nog niet.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Weet ik, maar ik heb nog nooit gehoord van een 80/81er zonder Diravi.
Of was het alleen buiten FR standaard, en kon je in FR zelf zonder bestellen, wie weet…
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan Verkade schreef:Weet ik, maar ik heb nog nooit gehoord van een 80/81er zonder Diravi.
Of was het alleen buiten FR standaard, en kon je in FR zelf zonder bestellen, wie weet…
Misschien pas in 80 op kenteken gekomen?
Maar met die Fransen weet je maar nooit
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan klopt het weer niet dat het een Reflex is, die waren er niet in de eerste bouwjaren
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De aangeboden cx is ook geen reflex! Ik schreef dat ik vroeger een reflex in onderhoud had zonder opties!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik doelde ook op de CX die jij beschreef.
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
F.SvM schreef:Waren er cx’en zonder elektrische ramen voor?
https://www.autowereld.nl/citroen/cx/2000-6662607/details.html
VgF
Dat deur-ontwerp met die ronde uitsparing voor het raamslingertje - ik vond dat toen zó mooi. Eindelijk een deur-ontwerp dat werkelijk rekening hield met ‘t slingertje. En toen kwamen er dus versies met electrische ramen. Waardoor die uitsparing er opeens heel raar uit ging zien. Met zo’n lullig plastic dopje er in. En uiteindelijk werd ‘t dan een soort opbergvak. Brrr.
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Middenconsole met ronde luchthappers, klopt toch niet met het opgegeven bouwjaar dacht ik, zeker niet in Belgie.
(Of mijn geheugen laat me in de steek indien ik niet juist ben ???????)
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Ik heb een 76’er pallas gehad die ook zo een middenconsole had met die ronde roosters en radio er plat bovenop, was wel franse import….
edit: Heb er nog een foto van gevonden
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die middenconsole klopt wel.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dacht ook dat die bolletjes juist in de vroege modellen zitten (deze ventilatiebolletjes zaten ook in de koude lucht openingen van mijn DS).
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De ronde ventilatieopeningen kwamen in 1976. In een Prestigefolder van 1-76 staan ze al. Gek genoeg toont een ‘gewone’ folder van dezelfde datum nog het rechthoekige rooster. Zal dus wel m.i.v. modeljaar 1977 (zomer 1976 dus) zijn. Nog een maandje en dan hoeven we dit soort vragen nooit meer te stellen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)