Er is van mijn bx een lhm slang gesneuveld. Ben benieuwd of deze nog te krijgen is.
Op de foto de betreffende slang. Links zit deze aan het lhm vat, bij de rode pijl komen normaal gesproken 2 dunne slangetjes binnen. Deze lopen ergens bij de distributie naar beneden. Iemand enig idee waar deze slangetjes naar toe gaan. Deze zijn dus van de grote slang afgebroken.
Aan de andere kant gaat de slang naar het verdeelblok in de buurt van de middelste bol.
Iemand dus enig idee waar die 2 slangetjes naar toe gaan en waar ik eventueel een andere complete slang kan scoren voor weinig (ben nog niet bij de dealer geweest om te vragen….)
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Dat is de kleine octopus, als het goed is nog nieuw te krijgen.
Kan je hem niet ‘‘tydelijk’’ repareren door er iets van pijpjes in te schijven?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Als het goed is nog wel nieuw te leveren inderdaad. Alleen weet ik niet of die van een 16V hetzelfde is als bij andere Xu motoren?
zo niet dan kost hij nieuw zo rond de 8 tientjes.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ik heb die slang 3 maanden terug nog nieuw kunnen kopen. Via motorhuis, idd iets van 70 of 80 eu.
die twee kleine slangen gaan naar de hoogteregelaar rerour van zowel voor als achter. De achterste hoogteregelaar heeft een harde retour die langs de linker dorpel naar je subframe voor loopt, en dan oversteekt van links naar rechts. Hij ligt aan de achterkant van het voor-subframe. Daarna gaat ie over in de rubber retour. Vanaf daar loopt ook de retour van de voorste hoogteregelaar via rubber retour naar de hoofdslang.
Hier staat ook het een en ander: http://grootpan.home.xs4all.nl/bxnl/octopus.html
derde plaatje: blauwe slangen operational return
Handige info, bedankt heren.
Zal eens even kijken of ik ook een nieuwe kan scoren dan. Tijdelijke reparatie is eigenlijk niet nodig omdat de auto niet voor dagelijks gebruik is
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Jij hebt de 95603421 nodig, kost een 90euro bij Citroën.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Bedankt voor de reactie ... maar denk dat ik toch voor een reproductie ga. Dunne retourleidingen laat ik via de dop het vat weer inlopen en de dikkere slang is prima na te maken met universele slang lijkt mij .... Scheelt aardig in de kosten
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Is de aansluiting in de dop niet de ontluchting????
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
dirkvdmei schreef:Is de aansluiting in de dop niet de ontluchting????
Ja. Daarbij is het originele spul gewoon van prima kwaliteit en 100% zeker LHM bestendig. Maar goed, als de ts liever aan de slag gaat met koppelstukjes en losse slang om een paar knaken te sparen is dat natuurlijk zijn eigen keuze. Het wordt echter nooit 100% zoals citroën het bedoeld heeft.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Vraag ik me toch af waar hij zijn ontluchting dan wil maken.
Want die zit er toch ook niet voor niks.
Als het klaar is laat ik wel even zien hoe ik het heb gedaan .... aangezien het hier om een retour leiding gaat lijkt het me niet zo spannend
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zoals Waterman al aangeeft, universele slang is niet gegarandeerd 100 % LHM-bestendig.
Dat wil je absoluut niet in het hydraulisch systeem hebben, opgelost rubber.
Verkeerde zuinigheid!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Volgens mij zijn die 2 dunne slangen de continue retour van je hoogteregelaars en niet de lekretour, dus er staat continue een stroompje LHM in.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
idd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Alleen als de hoogteregelaar moet ingrijpen en er LHM uit de veerpoten moet, niet continue dus. Maar waar het omgaat is dat er wel momenten zijn wanneer er veel doorheen gaat. Ik zou er ook lekker een nieuwe octopus in fleppen.