Ja, compleet van onder tot boven en ruim uitgezaagd.
Ga trouwens volgende maand weer een BX tot het laatste schroefje slopen, dus mocht je nog meer donorstukken nodig hebben.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die A-stijlen zo repareren gaat ‘m niet worden. Ik zou die stijlen van BasisBix zeker in overweging nemen.
En eigenlijk is deze Sport toch wel behoorlijk terminaal - respect als je het weer in orde krijgt!
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-06-2010
- BX SPORT
- AX GTI
- AX 1.4 Furio
- AX First 1.4 D
- BX Chic
Hilko16TZI schreef:En eigenlijk is deze Sport toch wel behoorlijk terminaal
Dit is ook een beetje wat ik mijzelf afvraag, wanneer is het nog verstandig om de boel te gaan oplappen of is het beter om hem te slopen en alles op een goede basis over te zetten. Maar dan is de sport niet meer origineel.
Een dilemma, maar ik blijf positief.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Tering… das veel roest!
Respect als je deze gaat redden! Wit staat een sport erg goed!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Tsja, wat is origineel als je alle verroeste delen hebt vervangen door vervangend blik? Maar goed, als je er plezier in hebt en je kunt zelf lassen, dan zeg ik: leef je uit. Zo’n reddingsoperatie heeft mijns inziens niets met marktwaarde te maken, maar alles met liefhebberij. Economisch gezien is de patiënt inderdaad terminaal en misschien zelfs al overleden.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
@HVvdL +1
succes met de overwegingen! En inderdaad zelf (fatsoenlijk) kunnen bakken en braden is in deze wel een pré, anders gaat het heel veel geld kosten..
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-06-2010
- BX SPORT
- AX GTI
- AX 1.4 Furio
- AX First 1.4 D
- BX Chic
Bedankt voor de reacties.
Het lassen is geen probleem. Daar maak ik mij geen zorgen over. Wij hebben voldoende kennis, kunde en gereedschappen voor dit soort klussen.
Vooral het vervangen van de A-stijlen vind ik wel spannend.
Maar alles op z’n tijd, ik ga eerst rustig alles in kaart brengen en een plan bedenken.
Ik moet ook nog de dorpelverbreders, achterspatbordverbreders eraf zien te krijgen, dashboard eruit etc… genoeg te doen.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Je valt straks van het een in het ander, vrees ik. Wijsheid en succes toegewenst!
Balen dat deze Sport zo slecht is. Goed dat je er over denkt om deze een 2e leven te geven.
Achterpatbordverbreders (en voorspatbordeverbreders) zitten gekit, is heel er af te krijgen door een stalen snijdraad tussen spatscherm en verbreder door te trekken.
De dorpelverbreders zouden normaal gesproken alleen geschroefd moeten zitten. Zitten ze gekit, dan heb je nog een uitdaging erbij.
Mocht je besluiten tot restauratie, dan wens ik je heel veel geduld en succes!