Hallo Citrofielen,
Ik ben in het bezit van een Xantia Break 19TD uit 1999 met 310000Km op de teller,motor zelf heeft er 160000 opzitten.
Mijn vraag is hoeveel LHM olie er in het reservior kan?
Ik heb de wagen sedert 1 jaar in mijn bezit en wil zoveel mogelijk te weten komen over dit type wagen.
Ik ben afkomstig uit Beersel,Belgié en ik ben 43jaar jong.mijn naam is victor en Flootje is mijn 6 jaar jonge kat.
Totaal aantal Berichten: 155
- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
De vorige keer dat ik de LHM vervangen heb, met bleeden van de remmen erbij heb ik een kleine 5 liter LHM gebruikt! Maar die zit natuurlijk over heel de wagen. In het reservoir zelf zal geen 5l kunnen! Je kan controleren of er genoeg LHM in de auto zit door hem in de hoogste stand te zetten, en als dan het paraplutje in het glaasje bovenop het reservoir tussen de 2 rode streepjes zit is het goed. Eronder is te weinig, erboven te veel!
En Xantia’s, geweldige auto’s! Wees er zuinig op!
Groeten
Matthias
Ok beste Mathias,
dank u wel voor de toelichting,ps de wagen rijdt geweldig goed ondanks zijn hoge km stand.
Groetjes uit Belgié.
Totaal aantal Berichten: 155
- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Xantia’s zijn onverwoestbaar, als er zacht mee wordt omgegaan toch! Km-standen van 400 000 en meer zijn geen uitzondering bij de 1.9 Turbo D en de 2.0 HDi!
Groeten uit het Waasland!
Matthias